پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

شعارسال: حسین مقصودی پنجشنبه شب درهمایش روز اصناف در جمع فعالان اقتصادی و روسای اتحادیه های صنفی سبزوار افزود : قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی و بر اساس عدالت اجرا نمی شود و برخی با وجود قوانین اقدام به فرار مالیاتی می کنند.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و اخذ درست مالیات به تصویب رسیده است، اظهار کرد: اجرای نادرست این قانون صدای برخی فعالان اقتصادی و اصناف را در آورده و دراین زمینه نگرانی هایی وجود دارد.

وی گفت : دولت در زمینه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده در کنار مجلس قرار گرفته و طرحی در این زمینه با همکاری تیم اقتصادی دولت تهیه شده که براساس آن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس و کمیسیون های مربوطه مورد بازبینی قرار می گیرد.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی افزود: فرآیندهای اجرای این قانون باید در قالب سیستم مکانیزه اخذ مالیات اجرا شود که این فرآیند هنوز تکمیل نشده و در برخی موارد دارای نقص است.

وی اظهار کرد: این نوع مالیات گاهی در چند نوبت از تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده گرفته می شود در حالی که در قانون پیش بینی شده است این مالیات باید فقط یک بار و از یک بخش گرفته شود.

وی نبود سامانه مکانیزه اخذ مالیات را مهمترین دلیل پنهان ماندن فرارهای مالیاتی دانست و گفت : اگر از سیستم مکانیزه اخذ مالیات درحوزه کسب و کار استفاده شود جلو فرارهای مالیاتی نیز گرفته شده و مالیات به صورت واقعی از اشخاص اخذ می گردد.

مقصودی با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: هدف از اجرای این برنامه استفاده از زیر ساخت های موجود برای تقویت بنیه اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور برخی صنایع با کمتر از50 درصد ظرفیت خود کار می کنند، اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیری در راستای تقویت و احیای این صنایع است و افراد نباید به بهانه های مختلف از اجرای این قوانین سر باز بزنند.

وی گفت : تا زمانی که تولیدات و صنایع داخلی مورد توجه قرار نگیرند برنامه اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دولت گام های خوبی را برای تحقق این برنامه برداشته اما کشور نیازمند همکاری همه بخش ها به ویژه بخش خصوصی و اصناف در این زمینه است.

وی با اشاره به وجود 23میلیون عضو صنف های مختلف در کشور اظهار کرد: بر اساس آمار از این تعداد 800 هزار عضو صنفی بدون جواز کسب هستند که این امر ضربه بزرگ به اقتصاد کشور وارد می کند.

رئیس اتاق اصناف سبزوار هم در این همایش گفت: از ابتدای امسال تاکنون 1270مورد بازرسی از اصناف انجام شده که براساس آن 68 واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند.

فخرالدین فتاحی افزود: در این مدت در مجموع واحد های صنفی متخلف 9 میلیارد و 665 میلیون و 492 هزار ریال جریمه شده اند.

بیش از 12 هزار عضو صنفی زیر نظر42 اتحادیه صنفی شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3 تیر1395، کدخبر: 82124263: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین