پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از مرمت خانه تاریخی ملاصدرای شهر کهک خبر داد و گفت:برای انجام عملیات مرمتی خانه ملاصدرا هزینه ای بالغ بر 550 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از مرمت خانه تاریخی ملاصدرای شهر کهک خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی اظهار کرد: این عملیات برای رفع رطوبت های نزولی و رفع آسیب های ناشی از نزولات جوی انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: برای انجام عملیات مرمتی خانه ملاصدرا هزینه ای بالغ بر 550 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

یزدانی افزود: این عملیات شامل آواربردای، سبک سازی بام، استحکام بخشی طاق ها، صندوقه سازی، اجرای پالانه و بام سازی است.

وی گفت: طی بارندگی های اخیر تمام 380 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان قم آسیب شناسی و پایش شده است و ۴۰ اثر در اولویت رفع آسیب قرار گرفته است.

ملاصدرای شیرازی، فیلسوف و دانشمند مشهور عصر صفوی است که مدتی در شهر کهک از توابع استان قم زندگی می کرد. این خانه در تاریخ ۵ دی ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۸۲۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار : 19اردیبهشت 98، کد خبر:www.farsnews.com ، 13980219000030 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین