پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
اگر از طرفداران جدی سریال بازی تاج و تخت باشید حتما طی 48 ساعت گذشته با بزرگ ترین گاف سریال بازی تاج و تخت یعنی دیده شدن فنجان قهوه استارباکس روی میز پیش روی دنریس تارگرین آشنا شده اید. اکنون قصد داریم بررسی کنیم که آیا واقعا طبیعیست این سریال پرخرج به این شکل گاف دهد؟

شعار سال: شاید عجیب به نظر برسد که یک سریال پرخرج و مشهور مثل بازی تاج و تخت گاف به این بزرگی بدهد و فنجان قهوه را از روی میز حذف نکند اما این اتفاق واقعا رخ داده است. اکنون بازار شایعه، گمانه زنی و البته تمسخر در خصوص این موضوع بسیار داغ شده و عده ای می پرسند مگر می شود که یک سریال با این ابعاد چنین گافی نشان دهد.


شاید برای بررسی روند این ماجرا و رمزگشایی از آن بهتر باشد سری به سکانس مذکور بزنیم. در این سکانس در حالی که همه در حال شادی و جشن به سر می برند روی میز پیش روی دنریس یک فنجان قهوه استارباکس وجود دارد. بسیار خب همین جا کات می دهیم. سوال این است. آیا ممکن است با وجود طراح صحنه، دستیاران صحنه، کارگردان، دستیاران کارگردان و... هیچ فردی متوجه چنین گافی نشده باشد.

بیایید باور کنیم هیچ فردی این گاف را مشاهده نکرده و وارد مرحله تدوین شده ایم، آیا تدوینگر نیز این گاف بزرگ را مشاهده نکرده، بخش نظارت سریال در HBO چطور؟ آیا آن ها هم در مشاهده چنین گافی ناتوان بوده اند؟ این نخستین مرحله از شک و گمان هایی است که در دو روز اخیر به شدت در فضای مجازی مطرح می شود.


اقدام شبکه پخش کننده سریال این بود که به سرعت و در اقدامی زیرکانه در نسخه آنلاین موجود در سایت HBO با یک ادیت دیجیتال فنجان قهوه را از صحنه مذکور حذف کند و اکنون اگر به سایت رسمی HBO مراجعه کنید خبری از این گاف استثنایی نیست. اما به هر حال آنچه که نباید، رخ داده است و بسیاری از افراد ناظر این گاف شده اند.


حدف فنجان با ادیت دیجیتال از روی میز

البته HBO و سازندگان سریال در دو بیانیه مجزا از یک سو اعلام کرده اند حواسشان به این گاف بوده و این یک فنجان استارباکس نیست که البته کاملا دروغ می گویند و فنجان دقیقا متعلق به شرکت استارباکس است و از سوی دیگر اعلام کرده اند که دنریس حواسش نبوده و در لحظه آخر فنجان قهوه خود را روی میز جا گذاشته است که باز هم عجیب است زیرا بقیه عوامل باید به تدارکات صحنه توجه می کردند.

در فضای مجازی گمانه زنی ها به شدت متعدد است اما سه جریان اصلی وجود دارد:

_ برخی می گویند این یک اقدام عمدی و برای خرابکاری در صحنه مذکور بوده است و حتی معتقدند این فنجان بعدا به این سکانس اضافه شده است.

_عده ای معتقدند این نوع گاف ها برای سریال های پرخرج و پر دکوپاژ چندان عجیب هم نیست و گاهی رخ می دهد

_برخی نیز معتقدند این یک تبلیغ پرهزینه از سوی استارباکس است. درواقعع این گروه معتقدند استارباکس و شبکه HBO عمدا این خرابکاری را به راه انداخته اند تا در قالب یک اشتباه آگاهانه تبلیغ کنند

نظر شما چیست؟ شما با کدام فرضیه هم نظرید و تصور می کنید کدام فرضیه از صحت و اعتبار بالاتری برخوردار است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 18 اردیبهشت 98، کد مطلب: 475699: www.entekhab.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین