پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
قبل از راه اندازی یک وب سایت، اولین چیزی که باید در رابطه با آن به درستی تصمیم گیری کرد، انتخاب نام دامنه صحیح و مرتبط با حوزه کاری است. نامی که برای دامنه انتخاب می‌شود، تاثیر مستقیمی بر سئو وب سایت خواهد داشت و به همین علت متخصصان سئو اهمیت زیادی به آن می‌دهند. برای انتخاب نام دامنه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این روش‌ها استفاده از دامنه EDM‌ است.
شعار سال:قبل از راه اندازی یک وب سایت، اولین چیزی که باید در رابطه با آن به درستی تصمیم گیری کرد، انتخاب نام دامنه صحیح و مرتبط با حوزه کاری است. نامی که برای دامنه انتخاب می‌شود، تاثیر مستقیمی بر سئو وب سایت خواهد داشت و به همین علت متخصصان سئو اهمیت زیادی به آن می‌دهند. برای انتخاب نام دامنه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این روش‌ها استفاده از دامنه EDM‌ است. بسیاری از متخصصان سئو بر این باور هستند که استفاده از دامنه EDM‌ تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی وب سایت خواهد داشت، این در حالی است که عده‌ای به هیچ عنوان استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مقاله را بخوانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که دامنه‌های EDM‌ مناسب هستند یا نه!

  EMD( دامنه تطبیق دقیق ) چیست؟

Exact Match Domain دامنه‌ای است که با کوئری جستجوی کاربران مطابقت دارد. کوئری جستجو شده توسط کاربر می‌تواند یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی باشد. بسیاری از وبمستر‌ها بر این باورند که این کوئری‌ها باعث ایجاد ترافیک در وب سایت می‌شوند و به همین علت EMD را برای فعالیت‌های وب سایت خود انتخاب می‌کنند.

با یک مثال ساده می‌توانم به طور کامل EMD را برایتان توضیح دهم. فرض کنید، شما دامنه وب سایت تان را BuyCheapJeansOnline.com انتخاب کرده باشید. در این صورت از یک EMD استفاده کرده‌اید. چرا؟ چون کلمه کلیدی Buy Cheap Jeans در زبان انگلیسی، کوئری جستجوی سود آوری است و در صورتی که شما نام دامنه وب سایت خود را با این عبارت کلیدی تطبیق دهید، به احتمال زیاد تصور خواهید کرد که راه بسیار کوتاه‌تری برای رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت.

هرچند شاید این کار در مدت زمان بسیار کوتاهی پاسخگو باشد ولی در بلند مدت متوجه خواهید شد که باید از آن اجتناب کنید. در ادامه دلایلی که چرا باید از EMD‌ دوری کرد را به صورت کامل توضیح خواهم داد.

مشکل EMD‌ چیست؟

قبل از هر چیز باید بگم، در صورتی که EMD‌ با یک کوئری به صورت کامل مطابقت داشته باشد، گوگل آن را به عنوان یک وب سایت اسپم خواهند شناخت. در صورتی که عبارت کلیدی «watch movies for free» جستجو کنید، خواهید دید که تعداد زیادی وب سایت با دامنه‌های مشابه کوئری جستجو شده، وجود دارند.
دلایلی که چرا باید از EMD‌ دوری کرد
همچنین در صورتی که در کوئری جستجو بالا، کلمه Online، را با کلمه Free‌ جایگزین کنیم، خواهید دید که نتایج جستجو تغییر زیادی نخواهند داشت.
دلایلی که چرا باید از EMD‌ دوری کرد
با توجه به این نتایجی که مشاهده می‌کنید، مطمئن باشید که برای آنکه بتوانید یک وب سایت به درد بخور برای تماشای آنلاین فیلم پیدا کنید، باید زمان زیادی را بین وب سایت ‌ها بگردید.

بسیاری از دامنه‌هایی که وب سایت های معتبر دارند، نام خود را از برند تجاری شان دریافت می‌کنند و شاید در کنار آن یک کلمه کلیدی مرتبط با موضوع فعالیت قرار خواهد گرفت. به طور مثال وب سایت glassesdirect.com که در زمینه ساخت عینک فعالیت دارد، از کلمه کلیدی Glasses در دامنه خود استفاده کرده است.

مطابق با گفته‌های بالا می‌توان گفت که دامنه EMD‌ نوعی مزیت ناعادلانه است و برخلاف وب سایت هایی که با تولید محتوای باکیفیت، لینک بیلدینگ، کد نویسی قوی و سایر روش‌های SEO کلاه سفید به صدر نتایج موتورهای جست و جو می‌رسند، است.

 بیل اسلاوسکی، مدیر وب سایت Seo By The Sea در سال ۲۰۱۱ در یادداشتی چنین گفت:

"برخی از شرکت‌ها شاید برای قرار گرفتن در بالاترین نتایج موتورهای جستجو کلک بزنند. به طور مثال اگر موتور جستجو به کلماتی که در نام دامنه هستند، بیشتر اهمیت دهد این امکان وجود دارد که برخی از شرکت‌ها با قرار دادن کوئری جستجو در نام دامنه خود، موتورهای جستجو را گول بزنند و احتمال آنکه به صدر نتایج برسند، بیشتر شود.”

تصمیم گوگل برای دامنه های EMD چیست؟

در سال ۲۰۱۲، مت کاتس سرپرست واحد وب اسپم گوگل اعلام کرد که با توجه به تغییر الگوریتم‌های گوگل، میزان تاثیر دامنه‌های Exact Match کم کیفیت در نتایج جستجو به حداقل خواهد رسید.

مت کاتکس در توئیتر خود نوشت:
دلایلی که چرا باید از EMD‌ دوری کرد
پس از انتشار این خبر تا سال ۲۰۱۶ دیگر اخبار چندانی در رابطه با EMD منتشر نشده است تا اینکه وب سایت Search Engine Roundtable گزارشی از چند توئیت Gary Illyes از گوگل منتشر کرد. به نظر می‌رسد، گوگل بار دیگر در حال شکار وب سایت‌ های اسپمی است که از EMD استفاده کرده‌اند.

Gary Illyes در توئیتر خود نوشت:

چطور خود را با گوگل همسو کنیم؟

وب سایت‌ های بسیاری با EMD هستند که بدون هیچ ترس و نگرانی از گوگل پنالتی در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار گرفته‌اند. یک نمونه خوب برای این توضیح وب سایت cheapflights.com است. این وب سایت، یکی از وب سایت های معتبر است که هیچ گونه اسپمی ندارد و به همین دلیل توانسته با قدرت صدر نتایج گوگل را به خود اختصاص دهد.

در صورتی که وب سایت شما هیچ گونه فعالیت اسپم نداشته باشد، گوگل نمی‌تواند دامنه EMD شما را جریمه کند. در این رابطه Gary Illyes در توئیتر خود نوشت:
دلایلی که چرا باید از EMD‌ دوری کرد
EMDها به خودی خود هیچ مشکلی ندارند. مشکل زمانی است که این وب سایت ها روش های اسپمینگ را در پیش می‌گیرند.

همچنین اضافه کرد:

اگر وب سایت تان کیفیت پائینی دارد، از دامنه EMD استفاده می‌کند و درگیر روش‌های سئوی کلاه سیاه است، پس باید نگران وضعیت سئوی وب سایت تان باشید.

پس از اگر وب سایت معتبری دارید که خواسته یا ناخواسته، نام تجاری تان شبیه به یک EMD است، جای نگرانی وجود ندارد. اگر تمامی فعالیت‌های وب سایت درست انجام شود و سعی کنید تنها از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

امیدوارم با خواندن این محتوا اطلاعات کاملی درباره EMD به دست آورده باشید و بتوانید در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مارکتینگ راسا،تاریخ انتشار:--،کد خبر:---،rasa.xyz
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین