پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
وزیرآموزش و پرورش گفت: با وجود کمبودها، در سال تحصیلی آینده با اجرای برنامه های مناسب آموزشی در زمینه تامین نیروی انسانی، هیچ کلاسی بدون معلم نمی ماند.
شعارسال: سید محمد بطحایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه طالقان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ورود نیروهای جدید دانش آموخته به فعالیت های آموزشی ، جذب معلمان حق التدریسی، افزایش سن خدمت معلمان از 30 به 35 سال و پرداخت اضافه کاری به معلمان از مهمترین اقدامات برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودهایی درمدارس شبانه روزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مدارس ، دانش آموزان روستایی مشغول تحصیل هستند.

بطحایی بیان داشت: در مدارس شبانه روزی امکانات رفاهی به اندازه کافی وجود ندارد اما تلاش می کنیم شرایط مناسب را برای دانش آموزان در این مدارس بوجودآوریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی 98-97 تلاش کرده‌ایم تا با اجرای مسابقات، جشنواره‌ها، اردوهای قرآنی و فرهنگی حوزه قرآنی دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه هجمه‌های سنگینی متوجه دانش آموزان کشور است، یادآورشد: توسل به قرآن و اهل‌بیت(ع ) می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی کند.

بطحایی ادامه داد: در حوزه آموزش موفقیت‌های خوبی به دست آمده است اما راه نرفته هم وجود دارد لذا مهارت‌ آموزی دانش آموزان در این راه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برنامه های تابستان امسال برای دانش آموزان پرداخت و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در بخش مهارت آموزی در محوریت قرار دارد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش فضای آموزشی با مشکل مواجه است، افزود: استان البرز ازجمله مناطقی است که در این بخش کاستی دارد به گونه ای که این استان بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران در ردیف استان‌هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی یادآورشد: برای کاهش مشکلات فضاهای آموزشی درالبرز در تلاش هستیم تا کمک های خیرین و اعتبارات عمرانی ملی را به این استان‌ هدایت کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه البرز ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است ، عنوان کرد: سرعت ساخت‌وساز فضای آموزشی از سرعت مهاجرت دراین استان عقب‌تر بوده و این موضوع موجب افزایش تراکم بالای دانش آموزی در البرز شده است.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است که در سال تحصیلی جدید کلاس درسی بدون معلم نماند.

14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 83319128 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین