پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت ناشی از سیل سال جاری در این استان را 6 هزار و 400 میلیارد ریال است.
شعارسال: ابراهیم نصری گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری راهداران این استان با تمام امکانات، همراه و در کنار مردم بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: مرمت فرونشست‌های سطح رویه آسفالت، ترمیم فرونشست‌ها در حریم محورهای مواصلاتی این استان، مرمت دریواسیون و دستک‌های هدایت آب، ایمن‌سازی و نصب تابلوهای هشداردهنده در محل‌های آسیب‌دیده از سیل و عملیات مرمت سیل بردگی‌ها در راستای تأمین ایمنی عبور و مرور وسایل نقیله عبوری، تخیله آب‌های سطحی، تیغ‌زنی و مرمت راه‌های شوسه، جمع‌آوری ماسه‌های روان، عملیات راهداری فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان رضوی است.

وی رفع معارضین از بستر رودخانه‌ها و بازگشایی مسیل‌ها و هدایت و کنترل سیلاب توسط این اداره کل و سازمان‌های ذی‌ربط با محوریت استانداری و فرمانداری‌های خراسان رضوی را از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و ادامه داد: با وجود بارش‌های شدید در سال جاری کم‌ترین آبگرفتگی و خسارت به راه و تأسیسات زیربنائی این استان در حوزه راهداری را شاهد بودیم.

نصری بیان کرد: بیش از 75 دستگاه رادیه، برید و ارتقای دهانه آبروها با باکس‌های بتنی پیش‌ساخته در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی و نیز نگهداری و مرمت ابنیه فنی راه‌ها شامل عملیات نگهداری از پل‌ها نظیر تعمیرات اساسی و جزئی، تنقیه و بازگشایی دهانه پل‌ها با تنظیم بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در بالا و پایین دست پل‌ها بخشی از اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: در زمینه مدیریت بحران سیل، این اداره کل از ابتدای سیلاب‌های اخیر با کلیه نیروها، ماشین‌آلات و تجهیزات آماده به‌کار خود به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به هموطنان با رفع انسداد محورهای مسدود شده این استان در اثر سیل، بصورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بوده، در همین رابطه بازگشایی 121 مسیر مسدود شده در اثر سیل در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

نصری به منظور کنترل سیلاب و کاهش آسیب‌ها و خسارات ناشی از آن به افزایش و ارتقای توان ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و امدادرسانی با توجه به فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات این اداره کل اجرای آبروها و پل‌های مناسب در محل آبنماهای اجرا شده در محورها به‌ویژه راه‌های روستایی ـ تعمیرات ابنیه فنی ـ اجرای رادیه و برید دیوار ساحلی در مقاطعی از راه‌ها که در مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌ها قرار دارند اشاره و اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز آن بالغ بر 6 هزار و 400 میلیارد ریال برآورد می‌شود و بدیهی بوده تحقق این امر مستلزم ابلاغ و تخصیص اعتباراتی افزون بر اعتبارات ابلاغی کنونی است.

وی استهلاک و مضمحل بودن ماشین‌آلات راهداری،کمبود اعتبارات و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی مرتبط را از مهم‌ترین نقاط ضعف در زمان‌های بحران برشمرد که باید مد نظر قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980302000361 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
اعتبارات تخصیص داده بشه و بازسازی آغاز بشه مردم از این سرگردانی نجات پیدا کنن مسئولین با شدت بیشتر رسیدگی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین