پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹
استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های قابل واگذاری را در فهرست واگذاری قرار دهند گفت: تاکنون 540 طرح نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.
شعارسال: سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر به موضوع سند راهبردی سه ساله استان اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه موضوع بودجه و جهت‌گیری‌ها در آینده، برنامه راهبردی سه ساله استان میثاق و برنامه‌ و تفاهمی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان مدیریت، فرمانداران و با هماهنگی نمایندگان است.

وی با بیان اینکه سند راهبردی استان دو ماه قبل از سال جدید مطرح شد و دو ماه هم از سال جدید گذشته است ادامه داد: امیدواریم در ارزیابی شهرستان‌ها در رابطه با سند راهبردی سه ساله استان دستگاه‌ها حرف خوبی برای گفتن داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تدوین سند راهبردی استان بسیار مورد تحسین دولت قرار گرفت افزود: مقرر شده در نشست استانداران سند راهبردی استان تشریح شود تا استان‌های دیگر الگوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه با تدوین سند راهبردی استان ریل‌گذاری کردیم که در هر شهرستان و دستگاهی چه اتفاقی بیفتد و شاخص‌های توسعه مشخص شده است ادامه داد: در این سند وضعیت اشتغال استان و چگونگی حل مشکل بیکاری، کف سرمایه‌گذاری و پروژه‌هایی که باید اجرایی شود، آورده شده است.

شاهرخی با بیان اینکه فرمانداران باید برنامه سند راهبردی سه ساله استان را روی میز خود داشته باشند و مرتب آن را رصد کنند افزود: امروز احکام 10 نفر به عنوان ناظران بر اجرای سند راهبردی استان در 10 شهرستان تقدیم می‌شود و فرمانداران باید با این افراد نهایت همکاری را داشته باشند.

وی در ادامه با موضوع بودجه اشاره کرد هر ساله اعتبارت هزینه‌ای با درصدی مشخص و اعتبارات تملک درصدی افزایش پیدا می‌کند افزود: در قانون بودجه و لایحه، رقم‌های موجود در ردیف‌های ملی و بخش‌های گلوبال در کشور تعریف شده که فرصت اصلی جذب اعتبار محسوب می‌شوند.

838 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی همدان است

استاندار همدان با اشاره به اینکه اعتبارت هزینه‌ای استان در سال‌جاری 338 میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی و سرمایه 500 میلیارد است تصریح کرد: در مجموع 838 میلیارد تومان اعتبارات استان در سال‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان همدان در لایحه بودجه قابل قبول است اما می‌توان با استفاده از اعتبارت گلوبال به شرایط بهتری رسید ادامه داد: هم اکنون استان همدان در حوزه ریلی، راه‌ها، آب، سد‌ها و ... استان بسیار پویاست.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه ریل، خطی از سمت تهران به ساوه، همدان ـ سنندج وجود دارد که برقی کردن و تکمیل پروژه در حال انجام است افزود: قطار تهران، قم، اراک، نهاوند و کرمانشاه در حال اجراست و بناست که دو خط از همدان و ملایر به هم وصل شوند.

وی یادآوری کرد: شبکه ریلی بسیار گسترده‌ای در استان همدان در دست اجراست و استان همدان به عنوان مرکزیت ریلی غرب کشور دیده شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه میزان موفقیت مدیران استان به بستن قرارداد و هزینه اعتبارات تخصیص یافته آنها نیست تاکید کرد: مدیران باید از ردیف‌هایی که برای اقدامات عمرانی در نظر گرفته شده برای استان اعتبار جذب کنند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای جذب اعتبار به وزارتخانه‌ها مراجعه کنند افزود: مدیران استان باید تلاش بیشتر داشته و نفوذ بیشتری داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی کار موفقی بوده که در استان همدان انجام شده و باید ادامه پیدا کند تصریح کرد: باید طرح‌های احصاشده هرچه سریع‌تر واگذار شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های قابل واگذاری را در فهرست واگذاری قرار دهند افزود: تاکنون 540 طرح نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

استاندار همدان با اشاره به وجود هزاران پروژه نیمه‌تمام افزود: میلیارد تومان صرف پروژه‌هایی شده که امکان بهره‌برداری آنها در دولت نیست و تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از صد درصد رقم واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در کشور 23 درصد مختص استان همدان است تاکید کرد: این موضوع باید با نگاه قوی‌تری دنبال شود.

شاهرخی در ادامه به کمیته مقابله با تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: استان‌ها باید در حوزه مقابله با تحریم نقش جدی ایفا کنند و خط مقدم این مبارزه و مقابله با تحریم در استان‌ها شکل می‌گیرد.

وی گفت: منابعی در استان‌ها وجود دارد که باید در کمیته مقابله با تحریم به آن منابع توجه کرد.

وصول 98 درصدی مالیات همدان در سال گذشته

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در حوزه مالیاتی و غیرمالیاتی درآمد استان را بالا ببریم افزود: سال گذشته 98 درصد درآمد استان از محل مالیات وصول شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اسناد خزانه اسلامی در دو مرحله اعلام شد افزود: در این دوره مثل دوره قبل اگر دستگاه‌ها جذب نداشته باشند آن را به سایر دستگاه‌ها خواهیم داد.

شاهرخی افزود: سررسید اسناد خزانه ملی تا 14 تیرماه است و دستگاه ها باید هرچه سریع‌تر جذب خود را نهایی کنند چراکه 143 میلیارد رقم زیادی نیست اما وقت کافی هم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه جذب اعتبارات وجود ندارد افزود: نگاه ما به دستگاه‌هایی که اعتبارات تخصیصی را نتوانند جذب کنند، تغییر می‌کند و سخت هم اصلاح خواهند شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای توزیع اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارت تملک دارایی شاخص وجود دارد و به عدالت رفتار می‌شود تصریح کرد: برای توزیع بودجه نگاه فردی نداریم بلکه براساس شاخص‌ها توزیع می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

وی با تاکید بر اینکه امسال دو موضوع مهم در دستور کار قرار دارد افزود: نخستین موضوع توجه به رونق تولید به منظور ارتقای معیشت و ایجاد فرصت شغلی به خصوص برای جوانان است که از سیاست‌های اصولی و جدی دولت نشأت گرفته و از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وجود 240 کارگاه دارای مشکل در همدان

شاهرخی با اشاره به اینکه تنظیم سند راهبردی استان در راستای توجه به موضوع رونق تولید است ادامه داد: 3 هزار کارگاه در استان همدان وجود دارد که 240 مورد مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگاه‌ها در سال‌های متمادی ایجاد شده است بیان کرد: تولید در برخی از کارگاه‌ها توجیه ندارد و یا محصول بازار ندارد و باید بروز شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید مشکلات کارگاه‌های استان احصا شوند ادامه داد: برخی از کارگاه‌ها کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند و باید کمک شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر انتخابات پیش‌ روست که دوم اسفندماه برای انتخاب نمایندگان مجلس در کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: در انتخابات احزاب، گروه‌ها، مردم و اقشار مختلف نقش دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مشارکت مردم می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات، ناملایمات و فشار‌ها را بگیرد و شرایط را برای توسعه کشور فراهم کند افزود: مشارکت مردم پشتوانه‌ای برای انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات باید ملاک عمل قانون باشد افزود: در صورت عمل به قانون در انتخابات، سلامت انتخابات تضمین خواهد شد.

استاندار همدان خطاب به مدیران با بیان اینکه در فضای انتخاباتی دعوت‌هایی خواهد شد، آگاهانه یا ناآگاهانه اقدامی نکنید که در مظان اتهام قرار گیرید افزود: همه باید بی‌طرفی رعایت اصول را مد نظر قرار دهیم.

شاهرخی افزود: براساس قانون افراد فرصت دارند برای شرکت در انتخابات باید از 10 تا 16 خرداد ماه به مدت یک هفته از سمت خود استعفا دهند و کناره‌گیری کنند تا بتوانند ثبت نام کنند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام در انتخابات نخواهند بود.

وی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: تا پایان انتخابات هیچ یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی اجاره ندارد بدون هماهنگی و اجاره استاندار برنامه کلنگ‌زنی پروژه بگذارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980302000332 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین