پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۹۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کارگاه "جستجوی علمی در پایگاه‌های استنادی و نرم‌افزارهای مدیریت منابع" از سوی انجمن علمی مهندسی علوم‌دامی دانشگاه تربیت‌مدرس با همکاری انجمن علمی صنایع‌غذایی این دانشگاه برگزار شد.

شعارسال:کارگاه "جستجوی علمی در پایگاه‌های استنادی و نرم‌افزارهای مدیریت منابع" از سوی انجمن علمی مهندسی علوم‌دامی دانشگاه تربیت‌مدرس با همکاری انجمن علمی صنایع‌غذایی این دانشگاه برگزار شد.

دبیر انجمن علمی علوم‌دامی در این کارگاه گفت: استفاده از نرم‌افزارهای سازماندهی و مدیریت منابع علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجو از نان شب واجب‌تر است اما استقبلال بیش از بیست نفر هرگز مورد انتظار ما نبود.

رامین نجفی اظهار کرد: ابتدا ایده‌ی برگزاری چنین کارگاهی از طرف انجمن علمی صنایع غذایی مطرح شد و درخواست داشتند کار را بصورت مشترک اجرا کنیم. هرچند مواردی مشابه از برگزاری کارگاه‌های نرم‌افزار در رزومه انجمن‌های علمی مختلف دیده می‌شود اما اینکه چند نرم‌افزار پرکاربرد به‌همراه آموزش استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی مطرح بصورت همزمان برگزار شود کم سابقه بوده است.

وی افزود: متأسفانه یا خوشبختانه سیستم پژوهش امروز کشورمان به این شکل است که علم را از کشورهای پیشرفته‌تر می‌گیریم، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا چیزی بر آن بیفزاییم و در نهایت اگر موفق بودیم پیشرفت حاصل را مجدداً به آن‌ها تحویل می‌دهیم. اساس تحصیلات تکمیلی بر مقاله بنا شده، یعنی شما تعداد بالایی مقاله در زمینه‌ی مورد پژوهشتان مطالعه می‌کنید تا در انجام تحقیق خویش دچار اشتباه یا تکرار کار پیشینیان نشوید؛ حال برای طبقه‌بندی و بازیابی سریع منابع مدنظر از بین این حجم از مقاله که قطعاً امروزه فقط بشکل فایل در رایانه‌های شخصی نگهداری می‌شود نیاز به عاملی برای جلوگیری از هدر رفتن وقت محقق حس می‌شود.

عضو اتحادیه انجمن‌های علمی علوم‌دامی و صنایع‌غذایی کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه تربیت مدرس باتوجه به عدم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و همچنین دور بودن دانشکده کشاورزی از پردیس اصلی دانشگاه تعداد دانشجوی بسیار کمی در قیاس با هم‌صنفان خویش دارد، تصریح کرد: انتظار ما استقبالی حدود ۱۰ الی ۱۵ نفره از کارگاهی اینچنین بود اما ثبت‌نام ۲۴ دانشجو که اتفاقاً ۸ نفر در مقطع دکتری مشغول تحصیل‌اند بسیار خوشایند و کمی دور از انتظار بود.

نجفی افزود: تلاش‌های اعضای انجمن‌های علمی‌دانشجویی صنایع‌غذایی و علوم‌دامی برای برگزاری هرچه موفق‌تر این کارگاه شایسته‌ی تقدیر بسیار است، اما از زحمات دکتر احمدی‌گاولیقی-عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی که تدریس این کارگاه ۴ ساعته را برعهده داشتند، باید به صورت ویژه قدردانی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار4خرداد 98، کدخبر: 98030401307،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
1
کار بسیار خوب و پایه ای است. پیشنهاد می شود که سایر انجمن های علمی بر اعضای خود خصوصا دانشجویان تحت پوشش، انجام دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
1
دانشجویان ما ، اسم 10 تا موتور جستجو را نمی دانند/ قادر نیستند 2 دقیقه در خصوص منطق های جستجو حرف بزنند/... ، می دانید چرا؟ چون اکثر اساتیدشان هم در همین سطح و وضعیت هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
اگر بشود این دوره را اجباری کرد، خیلی خوب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین