پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که قرار است آمریکا اولین نشست مربوط به طرح ننگین خود موسوم به «معامله قرن» را کمتر از یک ماه دیگر در منامه پایتخت بحرین برگزارکند.
شعارسال: اما مخالفت گسترده و قاطعانه محافل مختلف با طرح معامله قرن و محکومیت صریح آن از سوی نمایندگان کشورهای اسلامی در جریان نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده در کنار مجموعه تحولات دیگر موجب شده است امکان برگزاری نشست منامه در زمان تعیین شده با شک و تردید همراه شود، هر چند آمریکا اعلام کرده است کنفرانس یا کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان گام نخست اجرای معامله قرن در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه (برگزار می‌شود.

یکی از این تحولات شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه و انحلال پارلمان این رژیم است که به مثابه ضربه‌ای به معامله قرن به شمار می‌آید.

در شرایطی که برخی اخبار حاکی از اختلاف عربستان با مصر و اردن بر سر معامله قرن بود، «صائب عریقات» عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد کشورهای عربی مانند مصر و اردن با پروژه «معامله قرن» ایالات متحده مخالفت کرده‌اند. در این میان «عبدالله دوم» شاه اردن اعلام کرد در نشست بحرین شرکت نمی‌کند.

**معامله قرن، معامله دروغ

طرح ننگین معامله قرن یک پروژه آمریکایی، عربی، صهیونیستی و مبتنی بر تشکیل کشوری با حاکمیت مستقل و کامل برای فلسطینی‌ها نیست بلکه به دنبال مانور بر امتیازهای اقتصادی برای آنان است. طراحان معامله قرن همگی شهروندان آمریکایی یهودی‌الاصل و طرفداران اسرائیل و به طور خاص طرفدار شهرک سازی هستند.

معامله دروغ و نیرنگ و طرحی که مرده به دنیا آمده از جمله تعابیری است که در توصیف این معامله ننگین و محکوم به شکست استفاده می‌شود.

**تاکید مقام معظم رهبری بر ناکامی معامله قرن

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مساله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز با اشاره به اینکه برخی مسئولان آمریکایی از آغاز گام‌های نخست معامله قرن بعد از ماه رمضان خبر داده‌اند، گفت: من اعلام می‌کنم عنوان روز قدس امسال رویارویی با معامله قرن است.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز روز گذشته در ضیافت افطار سفارت ایران در بیروت از معامله قرن به عنوان یک معامله یک طرفه یاد کرد که طرف مقابل برای موافقت و امضای آن وجود ندارد.

وی از معامله قرن به عنوان طرحی یاد کرد که مرده به دنیا آمده است.

شیخ «مصطفی ملص» عضو مجلس علمای مسلمین و از علمای اهل تسنن لبنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح معامله قرن پایان طرح‌هایی است که برای نابودی قضیه فلسطین طراحی شده است و به برکت ایستادگی فلسطینی‌ها و حمایت برادرانی از همه کشورها بی شک به یاری خداوند این طرح ساقط خواهد شد.

«انور جمعه» از نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا معامله قرن را توطئه علیه قدس برشمرد و گفت: این طرح تحت عنوان سیلی قرن یاد می‌شود اما این سیلی به طراحان این طرح شوم زده می‌شود نه ما.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی راهپیمایی روز قدس معنی و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و باید از این طریق به همه دنیا نشان دهیم که فلسطین قضیه مرکزی ما بوده و قطب نمای خود را گم نکرده‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1398 ، کدخبر: 83334629 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
معامله قرن اگر صورت بگیره دیگه نمیشه به آرمان فلسطین امیدوار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین