پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
سفیر ایران در انگلیس بابیان اینکه «برنامه موشکی ایران تنها برنامه موشکی بالستیک در منطقه نیست» گفت: نگرانی آمریکا، اسرائیل و متحدین منطقه‌ای آن‌ها از برنامه موشکی ایران به علت بومی شدن، تنوع، پیشرفته بودن و قدرت بازدارندگی بالای آن است که امکان طراحی برنامه‌های جنگی و تهدیدات نظامی علیه ایران را بسیار سخت و پرهزینه کرده است.

شعار سال: حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام نوشت: اطلاعات برنامه‌های موشکی کشورهای منطقه نشان می‌دهد که برخلاف جنجال‌های تبلیغاتی که بر سربرنامه موشکی ایران به راه افتاده، عربستان، اسرائیل، مصر و حتی امارات از دهه‌ها پیش برنامه‌های موشکی بسیار وسیعی را با همکاری دیگر کشورها طراحی کرده و موشک‌های با بُردهای بسیار بالایی را تولید می‌کنند.

وی افزود: عربستان از زمان جنگ ایران و عراق با خرید تکنولوژی موشک‌های چینی « Dong Feng » اقدام به احداث چهار یا پنج سایت زیرزمینی موشکی تحت مدیریت واحد نیروی راهبردی موشکی نموده است. علاوه بر موشک‌های کوتاه بُرد تا هزار کیلومتر، عربستان ذخایری از انواع موشک‌های بالستیک میان بُرد نیز در اختیار دارد.

بعیدی نژاد همچنین عنوان کرد: اسرائیل به دلیل برنامه هسته‌ای نظامی خود، هم‌زمان برنامه موشکی وسیعی را هم برای حمایت از برنامه هسته‌ای خود و هم برنامه‌ای فعال در حوزه سلاح‌های متعارف طراحی و به اجرا درآورده است. موشک‌های بالستیک نوع جریکو-سه، چند هزار کیلومتر بُرد دارد که می‌تواند کشورهای منطقه را هدف خود قرار دهد.

سفیر کشورمان یادآور شد» مصر هم از دهه‌ها قبل از زمان عبدالناصر با کمک کشورهای اروپایی و بعد با کمک اتحاد شوروی و بعدها چین و کره‌شمالی برنامه‌های متعدد موشکی را طراحی و اجرا کرده است که چندین نوع موشک بالستیک را تولید می‌کند. امارات نیز در سال‌های اخیر به خرید پیشرفته‌ترین سیستم‌های موشکی مبادرت کرده است.

وی بابیان این مطالب نتیجه‌گیری کرد که برنامه موشکی ایران تنها برنامه موشکی بالستیک در منطقه نیست و نگرانی آمریکا، اسرائیل و متحدین منطقه‌ای آن‌ها از برنامه موشکی ایران به علت بومی شدن، تنوع، پیشرفته بودن و قدرت بازدارندگی بالای آن است که امکان طراحی برنامه‌های جنگی و تهدیدات نظامی علیه ایران را بسیار سخت و پرهزینه کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 10 خرداد 98، کد مطلب: 83335376: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین