پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
به پیشنهاد دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز با فعالان قطعه‌سازی آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور تشکیل جلسه داد. یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت خودرو و قطعه‌ در دنیا خاطرنشان کرد: در دوره نهم اتاق بازرگانی هر دو نواب رئیس اتاق تبریز از فعالان صنعت خودرو و قطعه‌ هستند که نشان از اهمیت و جایگاه این صنعت در استان دارد.

شعار سال: وی با تقدیر از حمایت دولت و نمایندگان مجلس از تقویت استان و تبریز به‌عنوان قطب سوم خودرو‌سازی در کشور خاطرنشان کرد: از نظر مکانی گزینه‌های مختلفی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در تبریز وجود دارد، که خرید ماشین‌سازی تبریز و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و زیر‌ساخت‌های این واحد تولیدی از این موارد است و خرید زمین از دیگر موارد مطرح شده در این خصوص است. رئیس اتاق تبریز با اشاره به فعالیت واحدهای قطعه‌سازی استان با تمام ظرفیت خود یادآور شد: افزایش نرخ ارز سبب شده که خودروسازان داخلی برای تامین قطعات مورد نیاز خود از قطعه‌سازان داخلی بهره‌مند شوند که این فرصت مناسبی برای توسعه بیش از پیش این صنعت در کشور و استان است. وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری‌های بیشتر خودروسازان و قطعه‌سازان امکان توسعه این صنعت در استان بیش از پیش مهیا شود.

ژائله افزایش مهارت‌ها و بهبود کیفیت محصولات تولیدی را بزرگ‌ترین مزیت رقابتی در اقتصاد نوین دانست و یادآور شد: درخصوص آموزش مهارت‌ها در استان باید اقدامات موثری انجام پذیرد. مسعود بنابیان، عضو هیات نمایندگان اتاق و رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز نیز آمادگی کمیسیون برای پیگیری مطالبات حوزه‌های مختلف صنعت و معدن در استان را اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان امکان توسعه همه‌جانبه صنعت استان به‌خصوص در حوزه خودرو‌سازی و قطعه‌سازی مهیا است. وی استفاده از تجربیات گذشته در صنعت قطعه‌ و خودرو را درایجاد قطب سوم خودرو در استان مهم ارزیابی کرد. ابوالفتح ابراهیمی، نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به هدف اساسی جلسه که ایجاد قطب سوم خودرو‌سازی در استان است، یادآور شد: بنا به مقتضیات زمانی؛ تولید خودروهای الکترونیک و هیبریدی از طرف مشتریان داخلی و دولت به خاطر مصرف بهینه انرژی درخواست می‌شود و باید از این فرصت به وجود آمده در جهت ایجاد قطب سوم خودروسازی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم. وی در این زمینه افزود: قوانینی که جدیدا در مجلس تصویب شده این امکان را فراهم می‌آورد که به همین منظور با طیب خاطر بیشتری فعالیت کنم. وی همکاری فعالان حوزه خودرو‌سازی و قطعه‌سازی استان در این خصوص را از عوامل اساسی موفقیت این طرح بزرگ دانست و اظهار امیدواری کرد: با فعالیت‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن قطب سوم خودرو‌سازی در استان تحقق یابد.

عباس کمالی، نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهداف اساسی این نشست گفت: تاکنون چهار جلسه رسمی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد قطب سوم خودرو‌سازی در استان تشکیل شده تا فعالان این حوزه با همکاری و هم‌افزایی هم بتوانند در ایجاد قطب سوم خودرو‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند.وی با اشاره به اقدامات انجام یافته از طرف شرکت آمیکو و سایر شرکت‌های فعال در حوزه قطعه‌سازی و خودروسازی یادآور شد: در این خصوص مذاکراتی با شرکت‌های چینی و اروپایی صورت گرفته که امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف تعیین شده درخصوص قطب سوم خودرو‌سازی در استان دست یابیم. اکبر پایدار، رئیس انجمن قطعه‌سازان استان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای این انجمن در استان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در مصرف سوخت‌های فسیلی در دنیا باید برای تولید ماشین‌های الکترونیک و هیبریدی کارهای اساسی انجام شود. وی درخصوص موفقیت طرح پیشنهادی یادآور شد: باید در این خصوص تقسیم کار صورت گیرد تا همه به تکالیف و حقوق خود آشنا شوند.

وی در مورد تقسیم کار و همکاری فعالان قطعه‌ساز در تولید ماشین‌های الکترونیک و هیبریدی گفت: علاقه‌مندیم صنایع استان به دست متخصصان استان مدیریت شود و در همین راستا این نشست‌ها را بسیار مثمر‌ثمر می‌‌دانیم. طاهر روحی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اینکه برای موفقیت طرح‌های اساسی باید کارهای زیربنایی موثری صورت گیرد، یادآور شد: حمایت مسوولان ارشد استان و اتاق بازرگانی می‌تواند در ایجاد قطب سوم خودرو‌سازی موثر واقع شود. فعالان حوزه قطعه‌سازی و خودرو‌سازی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات خود به مواردی همچون؛ تدوین قوانین لازم برای آماده کردن زیرساخت‌ها در جهت رعایت استانداردها، انتقاد از تاکید مسوولان بر رعایت استانداردهای جهانی بدون فراهم کردن زیرساخت‌های آن، ایجاد و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدیران استانی و ملی در ایجاد قطب سوم خودروسازی در استان، افزایش همکاری استانی برای ایجاد قطب خودرو‌سازی در استان، حمایت از قطعه‌سازان برای نوسازی تکنولوژی‌های مورد استفاده و تقویت کارهای گروهی و تیمی در استان اشاره کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 12خرداد 98، کد خبر: 3531978، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین