پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
یک ماه پس از اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس آبراهام لینکلن به خاورمیانه ،چندین مقام آمریکایی به شبکه «سی ان ان» گفته‌اند، به نظر می رسد که تنش‌های نظامی با ایران کاهش یافته‌اند. یک مقام دفاعی آمریکا به «سی ان ان» گفت، به نظر می‌رسد تنش‌ها تا حدی کاهش یافته، اما همچنان وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم، هنوز آرام نشده‌ایم، وهمچنان هوشیار هستیم.
شعارسال: یک ماه پس از اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس آبراهام لینکلن برای مقابله با «تهدیدهای اخیر ایران» به خاورمیانه ، چندین مقام آمریکایی چهارشنبه ۱۵ خرداد به شبکه «سی ان ان» گفته‌اند، به نظر می رسد که تنش‌های نظامی با ایران کاهش یافته‌اند.

یک مقام دفاعی آمریکا که به طور مستقیم از وضعیت مطلع است به «سی ان ان» گفت، به نظر می‌رسد تنش‌ها تا حدی کاهش یافته، اما همچنان وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم، هنوز آرام نشده‌ایم، وهمچنان هوشیار هستیم.

چند مقام دیگر آمریکایی نیز به سی‌ان‌ان گفته‌اند، در آغاز تشدید تنش‌ها در جمعه ۱۳ اردیبهشت با این که آمریکا هشداری از طریق طرف سومی برای ایران ارسال کرد، اما پنتاگون اطلاعاتی دارد که نشان می‌داد ایران هشدار آمریکا را جدی نگرفت.

آنها اضافه کردند، بهمین دلیل آمریکا روز یکشنبه گام بعدی را با اعلام علنی اعزام نیروهای خود به منطقه برداشت.

اشاره این مقام‌ها به اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، است که اعلام کرد ایالات متحده آمریکا ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را همراه با چند فروند بمب‌افکن بی-۵۲ به خلیج فارس فرستاده تا «پیام روشنی به تهدیدهای اخیر» ایران داده شود.

کاخ سفید بعدا همچنین از اعزام ۱۵۰۰ نیروی تازه به خاورمیانه خبر داده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران تاکید کرد که ایالات متحده در پی جنگ نیست، اما «همیشه احتمال اقدام نظامی وجود دارد».

دونالد ترامپ با این حال به گفت‌وگو با همتای ایرانی خود ابراز تمایل کرده است.

دونالد ترامپ در اردیبهشت‌ماه پارسال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به برجام خارج شد و دستور بازگشت تحریم ها علیه ایران را صادر کرد.

آمریکا طی که ماه‌های اخیر کارزار «فشار حداکثری» علیه ایران را تشدید کرده، می‌گوید، می‌خواهد صادرات نفت ایران رابه صفر برساند تا جمهوری اسلامی از مزایای مالی فروش نفت بهره‌مند نباشد.

مقام های آمریکا می‌گویند، به دنبال تغییر حکومت ایران نیستند بلکه جمهوری اسلامی می بایست «رفتار خود را تغییر دهد» و دست از توسعه موشک‌های بالیستیک بکشد، از گروه‌های شبه‌نظامی منطقه از جمله در عراق و یمن حمایت نکند و به سوی ساخت سلاح هسته‌ای نرود.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که آماده است بدون پیش‌شرط با رهبران جمهوری اسلامی به گفت‌وگو بنشیند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1398 ، کدخبر: 481465 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین