پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
چهره انسان یکی از ناحیه‌ هایی با سیگنال‌های بسیار زیاد است. در زمینه‌ی حرکات ریز صورت و زبان بدن چهره که افراد به طور ناخودآگاه از خود بروز می‌دهند، تحقیقات بسیاری انجام شده است. انسان‌ها به طور ناخودآگاه اطلاعات زیادی را از این طریق منتقل می‌کنند. و شما هم می‌توانید با استفاده از صورت‌تان، اطلاعاتی را درباره‌ی خودتان به مردم بدهید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در این نوشته به بررسی زبان بدن چهره که یکی از مهمترین اجزای زبان بدن است پرداخته می شود.
شعار سال:چهره انسان یکی از ناحیه‌ هایی با سیگنال‌های بسیار زیاد است. در زمینه‌ی حرکات ریز صورت و زبان بدن چهره  که افراد به طور ناخودآگاه از خود بروز می‌دهند، تحقیقات بسیاری انجام شده است. انسان‌ها به طور ناخودآگاه اطلاعات زیادی را از این طریق منتقل می‌کنند. و شما هم می‌توانید با استفاده از صورت‌تان، اطلاعاتی را درباره‌ی خودتان به مردم بدهید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در این نوشته به بررسی زبان بدن چهره که یکی از مهمترین اجزای زبان بدن است پرداخته می شود.
زبان بدن چهره به ما چه می گوید؟
اهمیت زبان بدن چهره

حالت چهره هیجانات مختلف فرد مقابل را برای ما آشکار کند و  می توانیم از روی آن به چیزهایی که واقعا برای او مهم است نیز پی ببریم. به عنوان مثال صحبت در مورد بعضی از موضوعات باعث می شود که چهره ی فرد مقابل پر از شور و هیجان شود و یا بر عکس، باعث خشم و عصبانیت فرد شود. وقتی چنین اتفاقی می افتد، می توانیم به بخشی از گفتگو که به نظر می رسد دلیل این واکنش ها باشد توجه کنیم. و در نهایت، گفتگو را به سمت موضوعاتی ببریم که برای او جذاب و هیجان برانگیز است و از ادامه صحبت هایی که باعث خشم فرد مقابل می شود خودداری کنیم.

در این قسمت به چهار اجزای مهم زبان بدن چهره که شامل لب، ابروها، گوش ها و چشم می پردازیم.
 
زبان بدن لب ها

    لب گزیدن

گزیدن لب ها نشانگر موقعیت استرس زا و ناخوشایند است. ممکن است فرد دچار اشتباهی شده باشد و گزیدن لب ها راهی برای آرامش است. در لب های انسان ها حس گر های عصبی بسیاری وجود دارد، و با لمس لب احساس آرامش بسیاری بالایی می کنیم.
زمانی که هیجان زده می شویم لب های خود را روی هم می فشاریم، با این کار به یاد مکیدن سینه مادر در دوران کودکی، آرام می شویم!

همچنین در بعضی مواقع گزیدن لب، نشانه تمرکز بر موضوع است. زمانی که شخص یا در حال تفکر است و یا سعی می کند جلوی خود را بگیرد و حرفی را به زبان نیاورد، انگشت اشاره، انگشت های دیگر و یا دست خود را روی لب هایمان می گذارد.

    لب های آویزان

زمانی که کسی غمگین، افسرده یا در حال استراحت است، لب هایش آویزان است. در این حالت ماهیچه ی لب ها کشیده و منقبض نیست. حالت چهره ی این افراد نشان دهنده این است که آنها نسبت به چیزی بی اعتنا هستند یا در برخی موارد، از چیزی ناامید هستند.

    لب هاي چروکيده و جمع

مخصوصا اگر لب ها با دست لمس شوند، نشان دهنده این است که فرد در مورد موضوعی نامطمئن است و اضطراب دارد.

    لب هاي جداشده
زبان بدن چهره به ما چه می گوید؟
علامت ميل به صحبت يا آمادگي صحبت را داشتن و همچنین علامت در فکر و خيال خود بودن است.

زبان بدن ابروها

ابرو ها، یکی از اجزای مهم زبان بدن چهره هستند که دارای توانایی ارسال سیگنال های ارتباطی هستند. نزیک بودنشان ابروها به چشم ها، آنها را شدیداً در معرض دید قرار می دهد.

  ابروهای رو به پایین

پایین آوردن ابروها، بخصوص به همراه پایین آوردن سر چشم ها را از دیده شدن از زاویه خاصی محافظت می کند. دیدن سیگنال چشم ها در این حالت سخت تر می شود که این امر می تواند بیانگر حالاتی چون تزویر یا علاقه به موردی خاص باشد.

پایین آوردن ابرو ها می تواند بیانگر آزردگی نیز باشد، شاید هم تلاش برای بیان دلخوری و ناراحتی است.

  ابروهای رو به بالا

معمولاً زمانی که افراد متعجب می شوند ابروهایشان رو به بالا می روند، این امر پیرو بازتر کردن چشم ها اتفاق می افتد، گویی که نیاز به بهتر دیدن اتفاق در حال رخداد باشد، هرچه میزان تعجب بیشتر باشد ابرو ها بالاتر خواهند رفت.

بالا بردن ابروها می تواند تلاش برای جلب توجه و دقت اطرافیان و یا تاکید کلی، در مورد پیش رو باشد. وقتی سؤالی پرسیده می شود و همزمان ابروها به بالا می روند مشخصاً درآن لحظه انتظار پاسخگویی وجود دارد.

همچنین نگرانی یا ترس می‌تواند از جمله دلایل بالا رفتن ابروهای فرد شود.

زمانی که فردی تنها یکی از ابروهای خود را بالا می برد (که تنها بعضی از مردم قادر به انجامش هستند)، نشان دهنده بیان منظور کنایه آمیز است. به عنوان مثال برای نمایش بدبینی و یا عدم اطمینان و پرسش "آیا مطمئنی؟” این کار را انجام می دهد.

 ابروهای به هم نزدیک شده

فشرده شدن ابروها بهم توسط فرد، بیانگر سردرگمی و یا تلاش برای درک بهتر چیزی است.
زبان بدن گوش ها

 لمس کردن گوش

خاراندن پشت گوش بوسیله شنونده، نشانه عدم تمایل به شنیدن بدگویی است!

لمس گوش در زبان بدن صورت، که بیشتر به صورت ناخودآگاه انجام می شود و فرد پایین گوش خود را می کشد، نشان دهنده این است که شخص حرفهای گوینده را قبول نداشته یا گوینده در حال دروغ گفتن می باشد و به علت گفتن دروغ، احساس اضطراب و یا عصبانیت می کند.

اگر شخصی در زمان سخن گفتن پشت گوش خود را بخاراند، نشانه خوبی نیست و اثر منفی روی شنونده خواهد گذاشت! مانند اینکه خود گوینده نسبت به سخنان خود اطمینان کافی را ندارد!
زبان بدن چهره به ما چه می گوید؟
زبان بدن چشم ها

هر شخص نسبت به تفکری که دارد چشمانش به سمتی می رود و در بیشتر مواقع احساسات شخص توسط چشم هایش قابل رویت است. در زبان بدن چشم ها، حرکات چشم به سمت راست ، چپ ، بالا با پایین بررسی می شود.

 نگاه مستقیم به چشمان مخاطب

زمانی که گوینده مستقیم به چشمان شما نگاه می کند، نشانه خوبی است و نشان می دهد که طرف مقابل به شما علاقه دارد و گاهی مواقع برای جلب توجه این کار را انجام می دهد.

و بعضی مواقع زمانی که گوینده دروغ بگوید به شما مستقیما نگاه می کند، چراکه کسانی که که دروغ می گویند نیز فکر می کنند که حرکت چشم ها ممکن است آنها را لو دهد به همین علت مستقیماً به شما نگاه می کنند و به نگاه کردن ادامه می دهند.

 زبان بدن چشم رو به بالا

اگر مخاطب در هنگام صحبت چشمانش به سمت بالا رفت، به معنی این است که شخص با دقت در حال تفکر در مورد حرف های شما هم به صورت منطقی و هم احساسی است. و اگر همراه با بالا بردن دستان بر روی سر باشد نیز نشانه خوبی است و به معنی این است که شخص با آرامش در حال فکر کردن بر روی صحبت های شماست.

زمانی که نگاه به بالا و همراه با نفس عمیقی باشد، نشانه خوبی نیست و می تواند به این معنی باشد که مخاطب از صحبت های شما حوصله اش سر رفته و یا عصبانب است.
زبان بدن چهره به ما چه می گوید؟
 چشم رو به بالا و چپ

زمانی که چشمها به سمت بالا نگاه می کند بیشتر اوقات به معنی فکر کردن می باشد. اگر به سمت چپ هم نگاه کنید (بالا چپ) در حال پردازش اطلاعات ، تجربیات قدیمی ، یادآوری صحنه یا منظره ای یا احساساتی می باشد.

 زبان بدن چشم رو به بالا و راست

حرکت چشم به سمت بالا و راست در زبان بدن نشانه به یاد آوردن یک تجربه ی اخیر است و یا در حال تفکر منطقی در مورد صحبت های مخاطب خود می باشد. به عبارتی شما حرفهای مخاطب خود را از نظر منطقی ( منطق شنونده) بررسی می کنید. در نظر داشته باشید که بر اساس طرز فکر هرشخص ممکن است منطق او در مورد مسائل مختلف متفاوت باشد.اگر شما در حال صحبت با شخصی هستید و این زبان بدن چشم را می بینید می تواند نشانه خوبی باشد.

گاهی مواقع، این حرکت در زبان بدن چشم ها نیز می تواند نشانه دورغگویی باشد و معمولاً وقتی که ما می خواهیم با استفاده از قوه تخیل خود چیزی را تصور کنیم به بالا راست نگاه کرده که این عمل در هنگام دروغ گویی به علت اینکه اطلاعات داده شده بوسیله قوه خیال شخص ساخته و حقیقی نیستند.

 زبان بدن چشم رو به پایین

نگاه به سمت پایین مخصوصاً در صورتی که شخص به چشمان مخاطب خود نگاه نمی کند و یا نگاه های بسیار سریع و سپس نگاه رو به پایین می کند می تواند نشانه ی مطیع بودن داشته باشد. همچنین انسان ها در زمان چشیدن چیزی به سمت پایین نگاه می کنند.

و گاهی مواقع ممکن است شخص در برابر مخاطب خود احساس راحتی نکند، احساس گناه یا خجالت کند و بنابراین به سمت پایین نگاه می کند.

 زبان بدن چشم به راست و پایین

این نوع نگاه  به معنی این است که شخص در حال تفکر در مورد احساس عاطفی و یا حس لمسی یا شهوتی است و معمولاً وقتی شخص در مورد رویداد احساسی صحبت می کند که باعث برانگیخته شدن احساسات او را داشته است. شخص ممکن است در حین تعریف به دفعات متعددی به راست و پایین نگاه کند مخصوصاً در لحظه هایی که احساسات او برانگیخته شده است.

برای مثال شخصی که در مورد عزیزی که از دست داده صحبت میکند که باعث برانگیخته شدن احساس ناراحتی او کرده و در حین صحبت او لحظه ای سکوت کردن به پایین راست نگاه کرده وگوشه لبها به نشانه ناراحتی به سمت پایین رفته.

 زبان بدن چشم به چپ و پایین

شخص در حال صحبت با خود و یا در حال تصمیم در مورد چیزی که نیاز به بررسی و فکر کردن دارد، به سمت پایین و چپ نگاه می کند. به عنوان مثال، فردی که در حال فکر کردن در مورد موضوعی است در همین حال به سمت چپ و پایین نگاه  می کند، چانه و لب پایین او به سمت بالا می رود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری محمد فرتاش،تاریخ انتشار:فروردین1398،کدخبر:--،mohamadfartash.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین