پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
عجیب است که همزمان با تصمیم مدیران شیرینی الف مبنی تعطیلی شعبه این مجموعه در شهر یاسوج یکباره با حضور بازرسان و ماموران بهداشت عدم رعایت نکات بهداشتی و تخلف استفاده از مواد ممنوعه در تولید محصول تایید و رسانه‌ای شده.

شعارسال: بروز اشکال و اشتباه در عرصه‌های مختلف تولیدی در هر صنف امری اجتناب ناپذیر و بدیهی است، طبیعتا رعایت نکردن استانداردها در واحدهای صنفی و تولیدی باید با تذکر قانونی و پس از آن جرایم مشخص همراه باشد.

ولی این بار درباره یکی از مجموعه‌های خوشنام در عرصه شیرینی کشور، به نام شیرینی الف، با تندروی و عجولانه تصمیم‌گیری شد که نتیجه آن تنها خدشه‌دار شدن اعتبار چندین و چند ساله این مجموعه و انعکاس رسانه‌ای گسترده مبنی بر استفاده از الکل صنعتی در پخت شیرینی بود.

ماجرا از آنجا شروع شد که شهرت و کیفیت محصول این برند شیرینی، متاسفانه به ضرر این مجموعه تمام شد چرا که باورهای غلط برخی افراد با قواعد و قوانین رقابت، عرصه را برای این برند تنگ کرد، و در نهایت منجر به تصمیم مدیریت مجموعه الف مبنی بر پایان کار شعبه خود در شهر یاسوج شد.

بخت با این مجموعه چندان یار نبود و درست زمانی که از طرف مدیران آن تصمیم بر پایان کار شعبه یاسوج شیرینی الف گرفته شد، این شعبه با حضور بازرسان، بنا بر تخلفات بهداشتی و استفاده از مواد ممنوعه در پخت شیرینی پلمپ شد.

رسانه‌ها به انتشار نظرات، حسینی کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد پرداختند که مجموعه شیرینی الف در تولید محصولات خود از الکل و شربت آلومینیوم ام جی برای شفاف‌سازی روغن‌های دور ریختنی و چند بار مصرف شده که سرطان‌زا هستند استفاده و همچنین تبدیل شیرینی‌های فاسد و تاریخ گذشته به پودر شیرینی برای تزیین کیک‌های تولد کرده است، همینطور آشپزخانه غیر بهداشتی، نگهداری مواد اولیه فاسد در یخچال و سردخانه تخلفات این واحد صنفی است.

اما کمی بعد این کارشناس مرکز بهداشت وجود الکل را در شیرینی‌های این مجموعه تکذیب کرد و گفت: شربت آلومینیوم ام جی کشف شده در این واحد تنها یک عدد بود، که جهت درمان معده درد یکی از کارکنان این مجموعه استفاده می‌شد همچنین باید گفت که امکان ندارد الکل صنعتی در شیرینی‌ها استفاده شود، چرا که الکل موجود در کارگاه شیرینی پزی این واحد، الکل 70 درصد بوده است که صرفاً برای نوشتن جملات بر روی کیک استفاده شده است، بیان اینکه الکل در محصولات تولیدی شیرینی الف وجود داشته، اجحاف بزرگی در حق این واحد صنفی بود و نباید در محتوای خبری از نام این برند یاد می‌شد، چر اکه متاسفانه خبر به صورت گسترده فراگیر شد و امکان تکذیب و جلوگیری از آن برای ما نیز وجود نداشت.

گودرزی مدیر مجموعه شیرینی الف در یاسوج بر این عقیده است که فراگیر شدن این موضوع تنها با قصد از بین بردن خوش نامی این برند شرینی بوده است چرا که که هیچ کس باور نخواهد کرد که در پخت شیرینی از الکل صنعتی استفاده شود، طبیعتا الکل صنعتی به راحتی سلامتی انسان را به خطر انداخته و جتی منجر به فوت خواهد شد. مسلم است که در این واحد برای رعایت نکات بهداشت محیطی جهت استرلیزه سازی بعضی از دستگاه‌ها که از جنس استیل استفاده شده است از الکل استفاده شود.

به گفته مدیر این واحد صنفی هموطنان ما در استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی مهمان نواز و با فرهنگی هستند اما متاسفانه در حال حاضر برخی از افراد سودجو و منفعت طلب که توان رقابت با برندهای مختلف و معتبر کشور را ندارد، با ایجاد نفوذ و لابی‌گری فضای استان را طوری مشوش کرده‌اند که هیچ شرکتی حاضر به فعالیت در این استان نیست.

جای سوال دارد که چرا در سرکشی‌ها و بازدیدهای مکرر و بدون هماهنگی بازرسان و ماموران بهداشت، استاندارد تولید و سلامت و کیفیت محصولات این واحد صنفی مورد تأیید بود؟ همچنین کاملا عجیب است که همزمان با تصمیم مدیران شیرینی الف مبنی تعطیلی شعبه این مجموعه در شهر یاسوج یکباره با حضور بازرسان و ماموران بهداشت عدم رعایت نکات بهداشتی و تخلف استفاده از مواد ممنوعه در تولید محصول تایید و رسانه‌ای شده، و پس از آن شعبه این واحد صنفی پلمپ و اعتبار چندین ساله این برند خدشه‌دار می‌شود.

باید به این مهم اشاره شود که تا چه زمانی باید خبر تعطیلی یا ورشکستگی برندهای ایرانی در هر واحد صنفی را شنید، مگر نه آنکه حمایت از تولید ملی اولویت ما در سال جاری است و استوار بودن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و شرکت‌های ایرانی نتیجه‌ای جز حرکت چرخه اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی را ندارد، پس این انتظار بدیهی است که دستگاه‌های ذی ربط صورت مسئله را پاک نکرده و به جای تندروی، پیش‌داوری و انعکاس عجولانه عدله خود در رسانه‌ها، نیم نگاهی به سوابق مثبت آن مجموعه داشته و با چشم پوشی از شایعات به شفاف‌سازی جهت حل مشکل بپردازند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 28خرداد1398 ، کدخبر: 906387: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین