پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
تأثیرگذاری فرهنگ در ورزش و رابطه این دو مولفه موضوعی است که می‌توان برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها استفاده کرد.

شعار سال: در مجموعه خبرهای پیشنهاد اندیشه‌ورزی تاکنون سعی کردیم ضمن توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، موضوعاتی را با توجه به نیازهای روز و اساسی به دانشجویان ارائه کنیم.

۱۳ مهر ۹۰ در دیدار و نخبگان برگزیدگان علمی با مقام معظم رهبری، ایشان ضمن انتقاد از نبود اهتمام لازم به مسئله کرسی‌های آزاداندیشی با وجود تأکیدهای مکرر خاطرنشان کردند: جوانان باید با فکر کردن، نوشتن و انعکاس ایده‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی فضای گفتمانی به وجود آورند.

معظم‌له همچنین بیان کردند: این کرسى‌‌هاى آزاداندیشى که ما مطرح کردیم مستلزم بحث‌هاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌هاست، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، می‌تواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفى هر مطلبى را در بحث‌هاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.

آیا فرهنگ در ورزش تأثیرگذار است؟

ورزش و توصیه به آن همواره یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری به ویژه برای جوانان است؛ ورزش دارای ابعاد مختلف بوده و می‌تواند کارکردهای مختلفی نیز داشته باشد؛ یکی از این کارکردها، کارکرد فرهنگی ورزش است.

در تعدادی از کشورها ورزش جزئی از هویت آن کشور شده و در تعاملات اجتماعی و حتی سیاسی نیز ایفا نقش می‌کند؛ یکی از این کشورها همسایه جنوب‌شرقی کشورمان، یعنی پاکستان است، در این کشور کریکت به یکی از تأثیرگذارترین ورزش‌ها تبدیل شده و حتی عمران خان، نخست‌وزیر این کشور نیز از قهرمانان سابق کریکت است؛ در کشورهای دیگر نیز مانند اسپانیا یا ایتالیا، فوتبال یکی از مهم‌ترین رشته‌های تأثیرگذار در فرهنگ، اقتصاد و سیاست آن کشورها است.

برخی از صاحبنظران معتقدند که ورزش بر فرهنگ کشور تأثیر می‌گذارد و بعضی دیگر معتقدند که این ورزش است که باید از فرهنگ تبعیت کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه، گفت: توجه به ورزش بسیار حائز اهمیت است و دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تأثیرگذاری فرهنگی در این حوزه است؛ اگر از جوانب مختلف به ورزش عمومی، قهرمانی و حرفه‌ای توجه و جریان‌سازی سالم اتفاق بیفتد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

با توجه به اینکه ورزش یکی از بخش‌های مهم در دانشگاه‌های کشور ما است موضوع تأثیرگذاری فرهنگ در ورزش و رابطه این دو مولفه، به دانشگاهیان ارائه می‌شود تا در فضای کرسی‌های آزاداندیشی به بحث پیرامون این موضوع بپردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 29 خرداد 98، کد مطلب: 399250:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین