پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
عکس های تک نفره و تاسف برانگیزتر عکس های خانوادگی به عنوان آگهی «گمشده» در بخش گمشده های سایت دیوار، چند وقتی است هنرنمایی جدید این سایت را به رخ می کشد.

شعارسال: یک شهروند گفت: «آقا یعنی چه که عکس های زن و بچه مردم را به بهانه گمشده توی این سایت آگهی می کنند، کلی عکس از خانم ها و حتی عکس های خانوادگی رو گذاشتند که مثلا دوست قدیمی من هست و سال هاست از آن ها خبری ندارم و اگر کسی صاحب این عکس را می شناسد به من خبر بدهد. این خانم ها شاید ازدواج کرده باشند. یعنی چه که توی یک فضای عمومی آگهی میشه؟! اصلاشاید یک شرخرباشد که دنبال صاحب چک می گرددو ...»

این شهروند چند نمونه از این آگهی ها را که روزهای قبل در این سایت درج شده، برایم ارسال می کند. می گوید: «من چند نوبت برای برخی موارد از این آگهی ها با سایت دیوار تماس گرفتم، تذکر دادم و آن ها هم آن آگهی ها را حذف کردند، چون احساس کردم صاحب این عکس ها که آدم های محترمی هستند حتما راضی نیستند عکس های‌شان این طرف و آن طرف پخش شود...».

پس از تماس این شهروند خودم لینک مربوط را در سایت دیوار چک می کنم، واقعا فاجعه است.در یکی از آگهی ها ، آگهی دهنده 10 میلیون تومان برای یافتن گمشده خود که یک زن و شوهر هستند مژدگانی تعیین کرده است.

چندی قبل در همین صفحه انتشار آگهی های جذب همخانه خانم مجرد برای آقا در سایت دیوار را گزارش کردیم و از نبود نظارت بر محتوای فضای مجازی گفتیم اما ظاهرا این نبود نظارت نه تنها قرار نیست به سرانجام برسد بلکه در بسترهای دارای مجوز قانونی نیز در حال گسترش است.

به طور قطع نظارت بر تولید کنندگان محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی به ویژه در پیام رسان های خارجی و شبکه های اجتماعی غیر بومی کار ساده ای نیست اما این پرسش مطرح است که آیا نظارت بر محتوای سایت هایی هم که مجوز دارند، امکان پذیر نیست؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 3تیر1398 ، کدخبر: 1203398 : www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین