پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «عفاف» را به معنای خویشتنداری درونی و امری فطری و «حجاب» را خویشتنداری آشکار و بیرونی عنوان کرد. حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز گذشته در مراسم بزرگداشت عفاف و حجاب که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: آموزش حجاب و عفاف باید از کانون خانواده آغاز شود و مأموریت اصلی در این رابطه بر عهده پدر و مادر است. اما گاهی مأموریت عفاف و حجاب را به صداوسیما و آموزش و پرورش می‌سپاریم، این درحالی است که والدین مهم ترین نقش در این مسیر را برعهده دارند. حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید که عفاف یک نوع مقاومت درونی است که باید در وجود مرد و زن باشد. از این رو هم زن و هم مرد باید برای حفظ کرامت خود تلاش کنند.

شعار سالمشاور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی گفت: مراسم امروز لبیک به فرمانی است که در قرآن درباره حجاب و عفاف آمده است. در قرآن کریم، آیه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور و آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب می‌توانید موضوع عفاف و حجاب را پیگیری کنید. علت این موضوع روشن است، اگر عفاف و حجاب از جامعه رخت بربندد، جامعه روی خوش نخواهد دید، همان مسأله‌ای که امروز غرب با آن دست به گریبان است. فائزه عظیم زاده اردبیلی، استاد دانشگاه الزهرا (س) نیز در این مراسم به نقش عفاف در افزایش هوش معنوی و همچنین بهزیستی معنوی اشاره کرد و گفت: عفاف، یک کیفیت نفسانی است که به عنوان یک نیروی بازدارنده مثبت عمل می‌کند. در حقیقت عفاف یک مدار بازدارنده مثبت است که مانع بروز رفتارهای افراطی و تفریطی می‌شود.

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) با تأکید بر اینکه حجاب، نماد عفاف است، افزود: هوش معنوی مجموعه‌ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های معنوی است که به انطباق پذیری در جامعه، تاب آوری و قدرت حل مسأله منجر می‌شود. وی ادامه داد: افرادی که دارای هوش معنوی هستند در جامعه با تعاملات اجتماعی بیشتر و در خانه با خانواده و فرزندان دارای حسن تعامل هستند و سایرین از زیستن کنار آنها لذت می‌برند و در عذاب نیستند. از سوی دیگر، افراد دارای هوش معنوی بالا، میل به رفتار دینی دارند.

به گفته این پژوهشگر عفاف و حجاب، مسأله حجاب فراجنسیتی است. جامعه، مرد عفیف با نگاه پاک، زبان و قلم پاک هم می‌خواهد، حتی در پوشش نیز همین طور، پوشش مرد در جامعه باید به گونه‌ای باشد که در شأن شخصیت یک مرد مسلمان باشد و گزنده و فریبنده نباشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار 26تیر 98، کد خبر: 516758، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
حجاب مصونیت است نه محدودیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین