پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴
کلنگ‌ پروژه کارخانه تهیه و تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در قنات‌ملک شهرستان رابر به زمین زده شد.

شعارسال: با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، امام جمعه رابر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ پروژه کارخانه تهیه و تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در قنات‌ملک رابر به زمین زده شد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: کلنگ اولین کارخانه فرآوری داروهای گیاهی استان در شهرستان رابر در زمینی به مساحت یک هکتار و قابل توسعه به پنج هکتار با حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه به زمین زده شد که با بهره‌برداری از این پروژه اشتغال تعداد زیادی از جوانان و مهندسان بیکار را به خود اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما زیستگاه بیش از ۸ هزار گیاه دارویی است که قریب 2 هزار و ۳۰۰ نوع آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: در کشور ما به جهت شرایط آب و هوایی و اقلیم نسبتا گرم و خشک مواد دارویی موثرتری برداشت می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی استان توسعه گیاهان دارویی است که به آب کمی نیاز دارند و از ظرفیت اقتصادی و صادراتی بالایی برخوردار هستند، گفت: اولین کارخانه تهیه و تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت بالای تولید داروهای گیاهی در این منطقه احداث می‌شود که کشاورزان نسبت به توسعه کشت گیاهان دارویی رغبت بیشتری نشان دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهارداشت: در استان کرمان ۳۵۰ هزار هکتار بادام کوهی و بیش از ۴۰۰ هزار هکتار بنه کوهی داریم که می‌تواند بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27تیر1398 ، کدخبر: 13980427000703: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین