پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
سخنگوی دولت گفت: اتفاقاتی که در دریاها انجام شده اقدام حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بوده است.
شعارسال: علی ربیعی در نشست خبری خود درباره توقیف نفتکش و اظهارات جرمی هانت گفت: مواضع ما کاملا روشن است و جالب است که تا جمهوری اسلامی به قانون عمل می‌کند از ایران می‌خواهند که نفتکش را آزاد کند.

وی ادامه داد: مقایسه این دو توقیف ناروا است، نفتکش انگلیس در آب‌های ایران توقیف شده است. انگلیسی‌ها توقیف غیرقانونی در جبل‌الطارق انجام داده‌اند و حتی اسپانیایی‌ها از این رفتار ناراحت هستند.

تصمیم گرفتیم قوانین تنگه را به کار گیریم

ربیعی افزود: آن‌ها جی‌پی ‌س کشتی خود را خاموش کردند. ما هم تصمیم گرفتیم قوانین تنگه هرمز را به کار گیریم و متاسفانه گویا هر کاری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها انجام می‌دهند به حق است و وقتی ما کاری انجام می‌دهیم ناحق است.

اقدامات ما در دریاها حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بود

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در دریاها انجام شده اقدام حقوقی و برای حفظ محیط زیست‌مان بوده است و وقتی رفتارها اغماض برانگیز است اما هم اقدام می‌کنیم.

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونی است

ربیعی درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: شورای اسلامی شهر تهران درباره انتخابات شورایاری‌ها مطالبی را تصویب کرده است. بر اساس همان قانون این ماده لازم‌الاجرا است. همه می‌دانند این شورایاری‌ها نشاط اجتماعی را به همراه دارد. نکته حائز اهمیت این است که از سوی مجلس هم مغایر قانون نیست. برگزاری این انتخابات کاملا قانونی است.

وی درباره آمار ثبت نامی برای انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۹۹ درصد هم تائید صلاحیت شده‌اند.

واکنش ربیعی به گمانه‌زنی درباره میانجی‌گری عراق

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت: معمولا کشورهای دوست ما، هر کدام که به ایران می‌آیند ابراز تمایل می‌کنند که از تنش‌های منطقه‌ای بکاهند اما اینکه کشوری بخواهد به عنوان میانجی میان ایران و آمریکا باشد، چنین چیزی نداریم.

وی ادامه داد: در این سفرها ممکن است دیدگاه‌های خود یا نگرانی‌شان از تنش‌ها در منطقه را بیان کنند و خواهان شنیدن دیدگاه‌های ما هم باشند.

نمی‌توانیم خصوص‌‌سازی نگران‌کننده انجام دهیم

سخنگوی دولت درباره خصوصی‌سازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت: در این زمینه من و آقایان دژپسند و سلطانی‌فر بحث‌های فروان کردیم. باشگاه‌های بزرگ هویت شهرهای ما هستند.

وی ادامه داد: ایده ما این است که برای استان‌های محروم تیم تشکیل شود. نمی‌توانیم خصوص‌‌سازی نگران‌کننده انجام دهیم که بعد از یکی، دو سال تیم‌ها برگردند به جای اول خودشان، آقای سلطانی‌فر به دنبال خصوصی‌سازی با دوام هستند.

ربیعی درخصوص اظهارات روزنامه کیهان درباره توقیف نفتکش انگلیسی گفت: من سخنگوی دولت هستم نه روزنامه‌ها، ما رفتار کشتی در مقابل کشتی نداشتیم.

گرانی شتاب‌دهنده در حال توقف است

سخنگوی دولت در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز گفت: همین امروز قطعا رشد تورمی به شکل قبل دیگر وجود ندارد و روند کاهشی دارد، یعنی گرانی شتاب‌دهنده در حال توقف است. حتما آثار میان مدت و بلند مدت این وضعیت را روی قیمت برخی کالاها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که رشد در حال مثبت شدن است. ثبات بازار به سرمایه گذاری کنش گران اقتصادی کمک میکند. در کوتاه مدت مجبور بودیم چند نرخی بودن را برای ایجاد ثبات در بازار ارز تحمل کنیم.

کماکان ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای خاص تا پایان سال در نظر می‌گیرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت برای حمایت از دهک‌های پایین کماکان ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای خاص تا پایان سال در نظر می‌گیرد.

ربیعی با بیان اینکه ما با رفتارهای غیراقتصادی به این ثبات در بازار ارز نرسیدیم، تصریح کرد: بازار متشکل ارزی کشف نرخ ارز است. نرخ ارز از پیش تعیین شده نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت گفت: بخش اعظم دلیل کاهش قیمت ارز اتخاذ تصمیمات درست دولت و رفتار اقتصادی درست مردم بوده است.

وی افزود: ما همراه با نگرانی مردم هستیم و امیدواریم شوکی که در ۱۸ ماهه اخیر تحریم‌های شدید برای ما ایجاد کرد را با رفتار صحیح مردم و سیاست‌های مناسب دولت به خوبی پشت سر بگذاریم.

فرهنگ ایرانی زیر بار زور نمی‌رود

سخنگوی دولت در مورد عدم اهتمام جدی دولت در قاچاق کالا و ارز بیان داشت: فردا جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داریم، سیاست‌های مبارزه با قاچاق در دولت وجود دارد، آمارهایی که در مورد قاچاق می‌شود خیلی بیشتر از ارقام دولت است (و صحیح نیست)، برخورد انتظامی با قاچاق سوخت بصورت جزیی را نمی‌پسندیم هر چند برخورد با آن لازم است، البته با سیاست‌هایی جلوی این اقدامات تا حدودی گرفته شده است.

وی در مورد اظهارات اخیر جک استراو گفت: دیدگاه مردم در مورد کودتای ۲۸ مرداد، جنگ تحمیلی و زدن هواپیمای ما تغییر نخواهد کرد هر کسی با ایرانی‌ها رفت و آمد کند متوجه می‌شود فرهنگ ایرانی زیر بار زور نمی‌رود و استقلال‌طلبی دارد.

دولت حتی از یک سنت هم چشم‌پوشی نمی‌کند

سخنگوی دولت در مورد دریافت نه درصد مالیات از تولیدکنندگان گفت: یکی از گله‌های اتاق‌های بازرگانی و صنایع تجدیدنظر در شیوه مالیات بر ارزش افزوده است، باید زودتر این لایحه را به سرانجام برسانیم.

ربیعی در مورد یک میلیارد یورویی که در بحث واردات گم شده است، گفت آقای همتی نامه‌ای را در تاریخ ۱۲/۳/۹۸ به رییس‌جمهور می‌نویسد که در آن خواستار می‌شود که پیگیری شود این ارزهای تخصیص یافته کنترل و تسریع در کالاهایشان شود و بحث گم شدن پولی نیست، لیست تمام شرکت‌ها هم هست، دولت حتی از یک سنت هم چشم پوشی نمی‌کند روی این نامه آقای واعظی یک یادداشتی می‌نویسد که این مساله را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: رقم قابل توجه آن برای دارو بوده و بخشی برای لاستیک و کالاهای دامی و انسانی بوده و مبلغ ۱/۳ میلیارد دلار برای واردات دارو بوده و این حق را وزارت بهداشت دارد که آن را پیگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 ، کدخبر: 789022 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
اختصاص این ارز 4200 بلای اقتصاد کشور شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین