پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کمیسر بودجه اتحادیه اروپا درباره عدم پرداخت تعهدات مالی انگلیس به اتحادیه اروپا بعد از برگزیت که جانسون بر آن تاکید کرده است به نخست وزیر جدید انگلیس درباره به خطر افتادن اعتبار این کشور در صورت تحقق این مسئله هشدار داد.
شعار سال : "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا در گفتگویی با "تاگس اشپیگل" آلمان به بوریس جانسون، درباره عدم پرداخت هزینه های خروج به اتحادیه اروپا در صورت یک برگزیت نامنظم هشدار داده و اظهار داشته است که اگر جانسون در این اظهارات خود جدی باشد این به اعتبار انگلیس آسیب می رساند.

وی همچنین تاکید کرد که اگر "جانسون" بخواهد از این مسئله اجتناب کند که هزینه های خروج را به اتحادیه اروپا بپردازد همچنین همکاری های آینده با اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد.

انتخاب بوریس جانسون به نخست‌وزیری انگلیس در شرایطی که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد با واکنش‌های توأم با نگرانی و دلسردی مقامات اروپایی همراه شده است. رهبران اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند که توافق خروج انگلیس از این اتحادیه قابل مذاکره مجدد نیست. همزمان شهروندان انگلیسی در لندن نیز با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با روی کار آمدن جانسون ابراز کردند.

جانسون پیش‌تر گفته بود که انگلیس نباید هزینه خروج از اتحادیه اروپا را که بالغ بر 309 میلیارد پوند است پرداخت کند و خواهان برگزیت سخت شده بود و همین مسئله نگرانی اروپایی‌ها را در پی داشته است.

وی با این تهدید که تعهدات مالی خود به اتحادیه اروپا را بعد از خروج پرداخت نکرده و به جای آن این پول را به شرکت های انگلیسی می دهد در واقع می خواهد بر قاطعیت خود برای سناریوی خروج بدون توافق در صورت لزوم تاکید کند.

جانسون حالا توپ را در زمین اتحادیه اروپا می بیند. مقامات اتحادیه اروپا البته هر گونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد می کنند.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 مرداد 98، کد خبر:2062518 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
خیلی عجیه اینقد پیگیره خودشو هرجور شده خارج گنه از اتحادیه حتی به قیمت هزینه های سنگین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
خروج از اتحادیه اروپا مث خروج از برجام میمونه همه را درگیر میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین