پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
داشتن اخبار پشت پرده از محمدعلی نجفی توسط نیروهای انقلابی وزارت اطلاعات چیزی شبیه به یقین است. مگر می‌شود مجموعه‌ای که اخیرا از سری‌ترین جاسوسان سازمان سیا نه در داخل کشور بلکه در سطح جهانی پرده‌برداری کرده، از زندگی و حواشی سیاسی یک مسئول ارشد دولتی سابق اطلاعات محرمانه‌ای نداشته باشد؟ بنابراین با وجود در اختیار بودن اطلاعات کافی، چگونه نجفی تایید شده است؟!
شعار سال:خواهش می‌شود که مردم مستند ساخته شده وزارت اطلاعات درباره جاسوسان آمریکایی و اخبار و تحلیل‌های مربوط به آن را با دقت دوباره ببینند

 پرداختن به برخی اظهارات ناپخته اخیر وزیر محترم اطلاعات، با توجه به اهمیت این مجموعه و موفقیت‌های درخشان اخیر نیروهای وزارت اطلاعات، از سرناچاری! و اتفاقا برای دفاع از سربازان گمنامی است که زحمات و عملکردشان با برخی اظهارات اخیر و یا گاها به خاطر ملاحظات و مناسبات سیاسی زیر سوال رفته است.

بر اساس آنچه برخی نمایندگان مجلس به نقل از وزیر اطلاعات نقل و تاکنون هم تکذیب نشده- هرچند تکذیبه‌های تکراری هم اصل ماجرا را نمی‌تواند، مخدوش کند- جناب آقای علوی نکات ذیل را درباره چگونگی تایید صلاحیت آقای محمدعلی نجفی، شهردار منتخب اصلاح‌طلبان برای تهران، مطرح کرده‌اند:

الف: علوی در نشست با برخی نمایندگان مجلس و در پاسخ به سؤال مربوط به تائید صلاحیت نجفی عنوان کرده هر کسی جای نجفی و با شرایط وی بود طبق روال معمول از وزارت اطلاعات تائید صلاحیت می‌گرفت.

ب: آقای علوی درباره علت تأیید شدن آقای نجفی از سوی وزارت اطلاعات، مثالی از انتصاب یک والی از سوی حضرت علی (ع) را مطرح کرده و گفته که وقتی ایشان یک والی را نصب کرد، بعد از اینکه فساد وی کشف شد، او را از زمامداری عزل کرد، در قضیه آقای نجفی هم به این موضوع تاریخی استناد شده  و تاکید شده که در آن زمان که در وزارت اطلاعات او را تأیید کردند، از نظر شرعی و قانونی مسئله‌ای نداشته که بخواهند او را رد کنند.

اما در اینباره شبهات مهم ذیل مطرح است:
شبهه اول: برخی اصلاح طلبان به صراحت از مطلع بودن حواشی سبک زندگی محمدعلی نجفی سخن گفته اند. برخی از اعضای شورا منجمله آقای الویری نیز تصریح کرده‌اند که یک دستگاه امنیتی- سازمان اطلاعات سپاه- به آنها توصیه کرده که نجفی را به عنوان شهردار انتخاب نکنند. بسیار طبیعی است که سطح اشراف وزارت اطلاعات بر چهره‌های سیاسی اگر بیشتر از سازمان اطلاعات سپاه نباشد کمتر نیست! به معنای دیگر کارشناسان وزارت اطلاعات درباره حواشی سبک زندگی نجفی با توجه به اینکه او سال‌ها چهره سطح یک اصلاح طلبان و مسئول ارشد برخی دولت ها بوده، قطعا اطلاعات زیادی داشته‌اند.

شبهه دوم: بر اساس اظهارات منتشر شده آقای علوی اینگونه برداشت می‌شود که مجموعه وزارت اطلاعات نه تنها ایراد و مشکلی با شهردار شدن آقای نجفی نداشته، بلکه شهردار سابق به نوعی تاییدیه ایشان را در حمایت از خود داشته است. یعنی با تایید این مجموعه نهایتا سکان نهاد عریض و طویل شهرداری تهران را به دست گرفته‌اند.

شبهه سوم: داشتن اخبار پشت پرده از محمدعلی نجفی توسط نیروهای انقلابی وزارت اطلاعات چیزی شبیه به یقین است. مگر می‌شود مجموعه‌ای که اخیرا از سری‌ترین جاسوسان سازمان سیا نه در داخل کشور بلکه در سطح جهانی پرده‌برداری کرده، از زندگی و حواشی سیاسی یک مسئول ارشد دولتی سابق اطلاعات محرمانه‌ای نداشته باشد؟ بنابراین با وجود در اختیار بودن اطلاعات کافی، چگونه نجفی تایید شده است؟! طبیعی است که کارشناسان محترم وزارت اطلاعات اخبار و اسناد را طبق روال اداری به اطلاع وزیر محترم رسانده‌اند، پس چه کسی نهایتا آقای نجفی را با آن سوابق – که هنوز بسیاری از آن را مردم عادی نمی‌دانند- تایید کرده است؟ آقای کرباسچی قبلا نوشته است که تایید نجفی با فشار بزرگان اصلاحات- بخوانید خاتمی و نزدیکانش- و دستور روحانی صورت گرفته است. اما اگر این فرآیند درست است، علوی برای حفظ اقتدار، استقلال و اعتبار وزارت اطلاعات به عنوان یکی از ستون‌های جمهوری اسلامی، در این قضیه چه کرده است؟! براستی پای چه ملاحظه بالاتری از حفظ و حراست سلامت نظام درکار بوده است؟

شبهه چهارم: اما اگر سخنان آقای علوی را بپذیریم، باید اینک برای تایید صلاحیت جایگاه‌های مهم و بسیاری از مسئولین رده بالای دولتی نگران بود، زیرا برای جایگاه بسیار مهم شهرداری پایتخت اینگونه سهل‌انگاری شده و به استناد سخنان آقای علوی، اطلاعاتی هم درباره گزینه " شهرداری"در اختیار نبوده است. بدتر از همه اینکه ایشان طوری سخن گفته‌اند، که مجموعه وزارت اطلاعات تازه پس از شهردار شدن نجفی از حواشی پیرامون وی باخبر شده است! بنابراین مردم چگونه باید به صلاحیت بسیاری از مسئولین ارشد دولتی اعتماد کنند؟! آقای علوی گفته‌اند "هر کسی جای نجفی و با شرایط وی بود طبق روال معمول از وزارت اطلاعات تائید صلاحیت می‌گرفت" بنابراین الان چندتا نجفی بالفعل و بالقوه در میان مسئولین رده‌بالای دولت مشغول کار هستند؟! آیا همین سهل انگاریی‌ها است که مساله نفوذ در دولت تدبیر و امید را به یک چالش تبدیل کرده است؟! وزیر محترم اطلاعات می‌توانند بگویند، با این اظهارات چه ملاحظات و معذوریت‌های – احتمالا سیاسی – دارند و یا چه اخبار و اطلاعاتی را می‌خواهند از افکار عمومی پنهان کنند؟ یا اساسا پای تطهیر کدام چهره و جریان سیاسی در پشت پرده است؟!

*پی نوشت: باشناخت، تجربه‌ و از همه مهمتر اعتمادی که مردم  از قدرت، اشراف و تعهد سربازان گمنام وزارت اطلاعات دارند، باید یادآوری کرد که خلل در ادبیات و یا متاسفانه مواضع سیاسی و یا چشم پوشی عمدی از برخی واقعیات‌ها توسط جناب آقای علوی است نه در عملکرد و اشراف مجموعه توانمند وزارت اطلاعات. آنچه مسلم است، وزیر محترم اطلاعات با این سخنان ظلم و جفای بدی در حق نیروهای گمنام امام زمان (عج) کرده‌اند. جفایی که حتی بسیاری از دشمنان این مجموعه مهم امنیتی در داخل و خارج هم نمی‌توانستند انجام بدهند و از وزارت اطلاعات تصویر یک سازمان بی‌اطلاع! را نشان بدهند. اما به راستی چه انگیزه‌ای برای ضعیف نشان دادن وزارت اطلاعات وجود دارد؟!

**توضیح اضافی: خواهش می‌شود که مردم مستند ساخته شده وزارت اطلاعات درباره جاسوسان آمریکایی و اخبار و تحلیل‌های مربوط به آن را با دقت دوباره ببینند، زیرا بخشی از عیار و توانمندی واقعی وزارت اطلاعات در این مستند موجود است نه در سخنان اخیر جناب آقای علوی... این نوشته انتقاد آمیز نیز عمدا با تاخیر منتشر شد تا اخبار موفقیت بزرگ اخیر وزارت اطلاعات دچار حواشی نشود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز،تاریخ انتشار:5مرداد1398،کدخبر:695291،www.jahannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین