پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران گفت: برگزاری ۶۵ ساله و مداوم مراسم مذهبی «باداراک» در قره‌کلیسای چالدران، تبلور و گواه روشنی بر احترام جمهوری اسلامی به پیروان ادیان توحیدی است.

 شعارسال :مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران گفت: برگزاری ۶۵ ساله و مداوم مراسم مذهبی  «باداراک» در قره‌کلیسای چالدران، تبلور و گواه روشنی بر احترام جمهوری اسلامی به پیروان ادیان توحیدی است.

شرلی آودیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت خوب امروز، نشانه احترام به مناسک مذهبی در ایران اسلامی بوده و بازتاب بزرگی در عرصه جهانی دارد.

وی ادامه داد: نه تنها امروز بلکه در دوران جنگ نیز بدون هیچ مشکل و دغدغه ای این مراسم در قره کلیسای چالدران برگزار می شد.

وی با بیان اینکه ایران به صورت مناسب به جهان معرفی نشده است، اضافه کرد:همواره به عنوان یک مسیحی، ارمنی و ایرانی به معرفی ایران پرداخته و احترامی که به کلیساهای کشور وجود دارد، در دنیا با زبان رسا بیان کرده ام.

مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران بیان کرد: هنگامی که به همراه تعدادی از پیروان ادیان الهی و به عنوان نماینده ارامنه در ژنو حضور یافته و به تبیین جایگاه کلیساها در ایران پرداختم، طرف های مقابل به سختی باور می کردند که پیروان ادیان الهی در ایران این اندازه مورد احترام قرار گرفتهو مراسم آنان نیز محترم شمرده می شود.

«آودیان» اظهار کرد:به عنوان یک ارمنی و ایرانی به خود افتخار می کنم و تلاش می کنم معرفی درستی از ایران به جهان صورت گیرد.

وی گفت:کتابی به سه زبان انگلیسی، فارسی و ارمنی در موردکلیساهای ایران درحال آماده سازی است و جلد دوم این کتاب نیز به زبان آشوری، فارسی و انگلیسی خواهد بود.

خانم شرلی آودیان مدیر پایگاه جهانی قره کلیسا و همچنین مدیر کلیساهای ایران است.

آیین باداراک از پنجشنبه هفته گذشته در قره کلیسای چالدران آغاز شده و امروز به پایان می رسد.

باداراک یکی از هفت ‌آئین مقدسی است که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و ریشه آن به آخرین شامی بر می گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده است.
ارامنه ایران و جهان در این مراسم با اعمالی همچون راز و نیاز به درگاه خداوند، قربانی کردن و غسل تعمید دادن به نوزادان خود در قالب مراسم باداراک یا عشای ربانی این روز را گرامی می دارند.
در این مراسم زائران اعمال خاصی چون روشن کردن شمع، راز و نیاز با خدا، غسل تعمید نوزادان و قربانی کردن گوسفندان را به جای می آورند و با این کار از خداوند بزرگ طلب رحمت و مغفرت گناهان را می کنند.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار5مرداد 98،کدخبر: 83412351 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین