پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: کمیته امداد هزینه سرویس مدرسه علی را متقبل و شرایط اشتغال پدر وی را فراهم می‌کند.

شعارسال: به دنبال انتشار گزارشی در خصوص کودک جوراب فروشی که به دلیل نبود شغل مناسب برای پدر، بنا به خواست قلبی خود به فروش جوراب مشغول بود تا بلکه بتواند از این راه کمک خرج خانواده باشد؛ مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبرنگار را همراهی و برای آگاهی از مشکلات این خانواده سری به این خانواده زدند.

ماجرا از این قرار بود که علی، پسر ۱۲ ساله‌ای است که با وجود نگرانی و دلهره مادر از کار کردن علی، برای اینکه چرخ زندگی بچرخد و برای لحظه‌ای هم که شده دل علی آرام گیرد جوراب‌ها را از کارخانه اقوام تهیه و در یکی از خیابان‌های اصلی تبریز می‌فروشد.

علی از زمانی تصمیم به کار کردن گرفت که یک روزی در محله که مشغول بازی فوتبال با دوستانش بود، توپ را سمت او پرتاب می‌کنند و علی حرف‌های ناخوشایندی از طرف برخی از دوستانش می‌شنود و درست از همین روز تصمیم می‌گیرد که کمتر در محله بماند و کار کردن را بر همه چیز ترجیح می‌دهد اما آنگونه که پیداست بیشتر به دلیل کمک خرج بودن برای پدر و مادرش، دوست دارد کار کند تا لبخند رضایت بر لبان مادرش بنشیند.

علی پدر و مادر خود را خیلی دوست دارد و به محض برگشت از کار، تمام پول‌هایی که از فروش جوراب‌ها به دست می‌آورد را بعد از پرداخت بدهی خود به صاحب اجناس، روی میز کنار سماور می‌گذارد تا مادر بردارد.

پدر علی ۴۸ سال دارد و قبلاً روزنامه‌های باطل شده و گاهی هم چسب کاغذی، پنبه و کاغذهایی را هم به مغازه‌های آینه و شمعدان فروشی می‌فروخت و از آن روزی شرمنده خانواده خود شد که بیکار ماند؛ آقا اسماعیل و همسرش به دنبال یک کار مناسب هستند تا بلکه گره از مشکلات گشوده شود چرا که گذراندن زندگی با یارانه و پول فروش جوراب‌ها در این اوضاع سخت اقتصادی، مشکل است.

علی پسر درس‌خوانی است و دوست دارد در آینده مهندس برق شود اما علی کارنامه خود را بخاطر بدهی هزینه سرویس تحویل نگرفته و ثبت نام او نیز به تعویق افتاده است و تمام هم و غم مادرش این است که علی بتواند هر چه زودتر در مدرسه ثبت نام کند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با حضور در منزل این خانواده و شنیدن تمامی مشکلات، پرداخت بدهی هزینه سرویسی که عقب افتاده برای اینکه علی بتواند کارنامه خود را تحویل گرفته و در مدرسه ثبت نام کند و هم چنین هزینه سرویس سال تحصیلی جدید را متقبل شدند و در نهایت پدر علی با شرایط مطلوب برای مشغول شدن به کار معرفی شدند.

مشکلات علی و خانواده‌اش به همت مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی پایان گرفت؛ باید خدا را شاکر بود که این گزارش بازخورد خوبی را در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت و بسیار تأثیرگذار بوده است. در نگاهی عمیق‌تر، زیباتر از حس نوع دوستی و یاری به نیازمندان وجود ندارد هم‌چون آب زلالی که از مسیر رود می‌گذرد و هر چه بر سر راه دارد را سیراب تر می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5مرداد1398 ، کدخبر: 4673287: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین