پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های پارانورمال، «تله‌پورت» یا «دورنوردی» است. در این پدیده افراد و اشیا بدون عبور از فضای فیزیکی از یک نقطه زمانی یا مکانی به نقطه دیگر جابه‌جا می‌شوند.
شعارسال:یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های پارانورمال، «تله‌پورت» یا «دورنوردی» است. در این پدیده افراد و اشیا بدون عبور از فضای فیزیکی از یک نقطه زمانی یا مکانی به نقطه دیگر جابه‌جا می‌شوند.
ماجرا‌های اسرارآمیز از سفر در زمان + تصاویر
 در تعریف تله‌پورت به زبان ساده می‌توان گفت نوعی فناوری که ماده را به اطلاعات نور تبدیل می‎کند، سپس آن را به مقصد مدنظر انتقال می‎دهد و این قابلیت را دارد که دوباره داده نور را به همان ماده اولیه با حفظ تمام ویژگی‌ها تبدیل کند.

همه‌ این فرایند در مدت زمان بسیار کوتاهی شکل می‌گیرد. شاید بگویید چنین چیزی ممکن نیست اما علم تله‌پورت را کاملا رد نکرده و درباره آن تحقیق می‌کند. برخی دانشمندان حتی ادعا کرده‌اند که توانسته‎اند تله‎پورت را در سطح کوانتومی انجام دهند، همچنین مواردی از تله‎پورت گزارش و تجربه شده‎است. چندنمونه از این ماجراها را که در فضای مجازی، پرسروصدا شده باهم مرور می‎کنیم.
ماجرا‌های اسرارآمیز از سفر در زمان + تصاویر
این ویدئوی معروف در سال 2012 بارها بازنشر شد. سه مرد روسی درحال گفت‎وگو هستند و موضوع صحبت‌شان مبهم است. ناگهان دوچرخه‎سواری از ناکجاآباد ظاهر می‌شود و از پشت آن‎ها عبور می‌کند. باورکردن و نکردن این صحنه، به یک اندازه سخت است. عده‎ای با دیدنش حسابی تعجب کردند و بعضی‎ها از احتمال یک ترفند رایانه‎ای و تدوین ماهرانه حرف زدند.

یک  فیلم را دوربین‌های مداربسته در چهارراهی در چین گرفته‎اند. کامیونی با سرعت زیاد به مردی نزدیک می‎‌شود که درحال عبور از وسط چهارراه است. قبل از برخورد مرگبار آن‎ دو، در چشم برهم‌زدنی در ادامه فیلم مرد را در گوشه‌ای از چهارراه صحیح و سالم می‎بینیم. گویا لحظه نزدیک به برخورد، غریبه‌ای ظاهر می‌شود و او را نجات می‌دهد. عابر و راننده، گیج و مبهوت هیچ توضیحی برای این ماجرا نداشته‎اند.

در هنگ‌کنگ فردی حین عکاسی، مردی را می‌بیند که در دستش نوری به رنگ آبی متصاعد است. به نظر می‌رسد مرد توانایی کنترل این نور را ندارد و کمی کلافه است. عکاس او را صدا می‌زند اما مرد فرار می‌کند و درحالی‎که قصد دارد از خیابان بگذرد، به اتوبوسی برخورد می‌کند و در آن محو و غیب می‌شود.
ماجرا‌های اسرارآمیز از سفر در زمان + تصاویر
اگرچه این پدیده بیشتر شبیه داستان‎های علمی-تخیلی است اما پروفسور «میچیو کاکو»، فیزیکدان مشهور ژاپنی و یکی از حامیان پروژه جست‎وجوی هوش فرازمینی، معتقد است که فناوری لازم برای تله‌پورت شخص زنده به مکان دیگری در زمین و حتی فضا، با علم فعلی بشر غیرممکن است اما می‌تواند در چند ده سال یا حداقل در قرن آینده به‎دست بیاید. حتی اگر این پیش‎بینی عجیب را هم بپذیریم، هنوز برای موارد گزارش‎شده از تله‎پورت توضیحی نداریم جز این‎که شاید همه ماجرا مخلوطی از کمی شیطنت و تسلط به نرم‎افزارهای تدوین، باشد.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد .

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:10مرداد1398،کدخبر:7022411،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین