پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
در روز نخست اقامت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، سناتور راند پال، به دیدار وی می‌آید تا به نوعی بن بست در روابط ایران و آمریکا در مسأله هسته‌ای را بشکند! در این دیدار، ظریف دو پیشنهاد به سناتور آمریکایی ارائه می‌کند و در مقابل سناتور آمریکایی، از دعوت نامه‌ای از جانب ترامپ برای ظریف سخن می‌گوید که بر اساس آن ظریف به کاخ سفید برود و در آنجا رو در رو پیشنهادهای خود را به رئیس جمهور آمریکا بدهد.
شعار سال:در روز نخست اقامت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، سناتور راند پال، به دیدار وی می‌آید تا به نوعی بن بست در روابط ایران و آمریکا در مسأله هسته‌ای را بشکند! در این دیدار، ظریف دو پیشنهاد به سناتور آمریکایی ارائه می‌کند و در مقابل سناتور آمریکایی، از دعوت نامه‌ای از جانب ترامپ برای ظریف سخن می‌گوید که بر اساس آن ظریف به کاخ سفید برود و در آنجا رو در رو پیشنهادهای خود را به رئیس جمهور آمریکا بدهد.

پس از آنکه روزنامه نیویورکر آمریکا، جزئیاتی از درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با محمد جواد ظریف در کاخ سفید را منتشر کرد، مطلع شدیم که یکی از دلایل تحریم وزیر خارجه ایران، رد دعوت ترامپ برای ملاقات با وی در کاخ سفید بوده است.

ظریف در پاسخ دعوت رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که وی برای مأموریتی در سازمان ملل متحد در آمریکاست و مأموریتی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا ندارد و مقامات عالی‌تر در تهران نیر تأکید می‌کنند که فعلا قصدی برای مذاکره با آمریکا ندارند. چند روز بعد از رد این دیدار توسط ظریف، وزارت خزانه داری آمریکا، ظریف را در فهرست تحریم‌های خودش قرار داد. مقام‌های آمریکا دلایل مختلفی برای تحریم ظریف عنوان کردند که البته از سوی منتقدان و محافل دیپلماتیک داخلی و بین المللی پذیرفته نشد.

با وجود این، اطلاعاتی به دست آمده نشان می‌دهد، یکی از دلایل اصلی تحریم ظریف از سوی ایالات متحده آمریکا، رد دعوت ترامپ برای ملاقات با وی در کاخ سفید از سوی ظریف بوده است. بر اساس این اطلاعات، گویا وزیر خارجه ایران هم خود دریافته است که اقدام بعدی آمریکایی‌ها پس از رد کردن این دیدار، حرکت به سمت تحریم او خواهد بود.

دعوت ترامپ برای ملاقات با ظریف و رد کردن این دیدار توسط وزیر خارجه ایران، در حالی صورت پذیرفت که آمریکایی‌ها برای سفر دیپلمات ارشد کشورمان به نیویورک و شرکت در اجلاس سازمان ملل، محدودیت‌های عجیبی وضع کرده بودند. مقامات وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا با علم به اینکه ظریف دیدار تبلیغاتی با ترامپ را نخواهد پذیرفت و ظریف برای انجام دیدار، رعایت مطالبات اصولی جمهوری اسلامی را طلب خواهد کرد، طرح تحریم وی را روی میز رئیس جمهور آمریکا گذاشتند تا با تمسک به رد دعوت ملاقات با ترامپ از سوی ظریف، طرحی را که ماه‌ها به مدیریت پمپئو و بولتون آماده کرده بودند، اجرایی کنند. 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک،تاریخ انتشار:12مرداد1398،کدخبر:۹۱۵۶۸۳،www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین