پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
اوج از خودگذشتی یک خبرنگار را می‌توان در جنگ و بحران دید. خبرنگاری در شرایط بحرانی و جنگی یعنی قدم گذاشتن در یک راه پرخطر؛ راهی که معلوم نیست زنده خواهی ماند یا نه؟ مهم ثبت وقایع و رشادت‌هاست تا در تاریخ ماندگار باشد.
شعارسال: خبرنگار واژه‌ای آشنا برای عموم مردم است؛ اما کم‌تر کسی از جزئیات و خطرات پیرامون این شغل آگاه است. خبرنگار به عنوان چشم‌ بینای جامعه مسوولیت سنگینی را برعهده دارد. او سلاح قلم را به دست‌ گرفته تا حقیقت را بیان کند، گاهی هم در بیان حقیقت یا خنثی کردن نقشه‌ دشمنان جانش را به خطر می‌افتد. اوج از خودگذشتی یک خبرنگار را می‌توان در جنگ و بحران دید. خبرنگاری در شرایط بحرانی و جنگی یعنی قدم گذاشتن در یک راه پرخطر؛ راهی که معلوم نیست زنده خواهی ماند یا نه؟ مهم ثبت وقایع و رشادت‌هاست تا در تاریخ ماندگار باشد.

خبرنگاران کشورمان در دوران دفاع مقدس نیز وارد جبهه‌های جنگ شدند و با کاغذ، قلم و دوربین‌های خود صحنه‌های عرفانی و الهی رزمندگان را به تصویر کشیدند. دوربین‌ها‌ و قلم‌های خبرنگاران خنده‌ها و اشک‌های رزمندگان را در دوران جنگ به خوبی به تصویر کشیده‌اند. از خبرنگارهایی که این وقایع را ثبت کرده‌اند می‌توان به «رسول مصطفایی»، «سیدمحمد اسحاقی»، «غلامرضا رهبر» و ... اشاره کرد که جان‌شان را در این راه نثار کردند تا حقیقت جنگ ایران و عراق در تاریخ بماند و آیندگان منتقل شود.

رسالت خبرنگاران به دوران جنگ تحمیلی ختم نشد و سال‌ها بعد در جنگ سوریه، بار دیگر به میدان آمدند و رسالت خود را خارج از مرزها ادامه دادند. خبرنگارانی همچون محسن خزایی که با نثار جانش مظلومیت مردم سوریه را در تاریخ به ثبت رساندند.

در ادامه تصاویری از حضور خبرنگاران در دوران دفاع مقدس را مشاهده کنید:


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 ، کدخبر: 696835 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین