پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
طبق خبرهای رسیده، فاطمه معتمدآریا از هیئت مدیره خانه سینما کناره‌گیری کرده است.
شعارسال:مدتی پیش خبری مبنی بر حضور همزمان فاطمه معتمد آریا در شورای مرکزی انجمن بازیگران سینما (رئیس این انجمن) و هیئت مدیره خانه سینما منتشر و حاشیه‌هایی ایجاد شد.

این حواشی به انتشار متنی از سوی روابط عمومی خانه سینما به شرح زیر منجر شد:

»ضمن عرض تبریک به اعضای شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران و تبریک به فاطمه معتمد آریا در مقام رئیس این انجمن، ذکر توضیحاتی در رابطه با حضور همزمان ایشان در شورای مرکزی انجمن و هیئت مدیره خانه سینما و مغایرت این مسئله با اساسنامه خانه سینما ضروری است.

دوره‌ی دو ساله قانونی هیئت مدیره خانه سینما در تاریخ اسفند ۹۷ به پایان رسیده، تمدید این ماموریت به مدت سه ماه و برگزاری مجمع عمومی در دهه‌ی سوم خرداد ماه صرفاً از جهت تطبیق گزارش مالی هیئت مدیره با حسابرسی مالی سال ۹۷ صورت گرفته، این افزایش زمان با موافقت روسای صنوف ۳۲ گانه خانه و تایید وکیل خانه سینما بوده است.

مجمع عمومی انجمن بازیگران در زمان از قبل پیش بینی شده و موعد قانونی برگزار و انتخاب اعضای شورای مرکزی انجمن با حضور نماینده وزارت کار انجام گرفته است و بدیهی است شورای مرکزی منتخب که دور‌ه ای دو ساله را پیش رو دارد، نمی تواند بابت یک ماه باقیمانده از زمان اضافه شده بر عمر هیئت مدیره فعلی خانه سینما امور جاری خود و انتخاب رئیس و نایب رئیس و ... درون شورای مرکزی را معطل بگذارد؛ لذا پس از هماهنگی با هیئت مدیره خانه سینما و نماینده وزارت کار و با توجه به اینک فاطمه معتمد آریا قصد کاندیداتوری مجدد برای هیئت مدیره بعدی خانه سینما را ندارند، ایشان به عنوان شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران انتخاب شده اند.

برای پیشگیری از اینگونه مشکلات و هم زمانی دوره‌های دوساله صنوف با دوره دوساله هیئت مدیره و با توجه به تغییر زمان مجمع عمومی خانه سینما، از تمامی صنوف ۳۲ گانه می‌خواهیم تا تاریخ مجامع عمومی و انتخابات خود را به گونه‌ای طراحی کنند که قبل از انتخابات هیئت‌مدیره خانه سینما، هیئت مدیره‌های جدید صنوف آغاز به فعالیت کنند

حالا و پس از گذشت چند ماه خبر رسیده که معتمد آریا از هیئت مدیره خانه سینما کناره گیری کرده و فقط در سمت رئیس انجمن بازیگران سینما ادامه فعالیت می دهد.

طبق شنیده‌های ما، در جلسه‌ای که هیئت مدیره با روسای صنوف داشته مجادله لفظی بین برخی از روسا و معتمد آریا مبنی بر حضور غیر قانونی اش در هیئت مدیره صورت گرفته است و شاید این جریان او را مجبور به استعفا کرده باشد که البته طبق قانون غیرقانونی هم هست.

سوالی که مطرح می‌شود این است که مصوباتی که در این دو ماه حضور غیرقانونی، به امضای معتمد آریا رسیده طبق قانون، قانونی است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، ،تاریخ انتشار12 مرداد 98، کدخبر: 7026019، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین