پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
یکی از شعارهای رییس جمهور روحانی در انتخابات سال 96، انتخاب وزیر زن برای برخی وزارت‌خانه‌ها بود. وقتی پای عمل رسید، روحانی پا پس کشید و هیچ زنی از سوی او به عنوان وزیر به مجلس معرفی نشد.آقای رییس جمهور حالا وقت بازیابی اعتماد است. معرفی وزیر زن به مجلس می‌تواند اولین گام این مسیر باشد.
شعار سال:آقای رییس جمهور، کرسی وزارت آموزش و پرورش خالی است. چه زمانی بهتر از امروز برای معرفی کردن یک بانوی ایرانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس.

 یکی از شعارهای رییس جمهور روحانی در انتخابات سال 96، انتخاب وزیر زن برای برخی وزارت‌خانه‌ها بود. وقتی پای عمل رسید، روحانی پا پس کشید و هیچ زنی از سوی او به عنوان وزیر به مجلس معرفی نشد.

بعد از خروج آمریکا از برجام و سرازیر شدن سیل مشکلات اقتصادی، تقریبا دیگر همه فراموش کردند که روحانی در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی چه شعارهایی داده بود چه حرف‌هایی زده بود.

حالا که دیگر همه به مشکلات اقتصادی عادت کرده‌ایم و دیگر بالا رفتن قیمت گوشت و یا خانه برای‌مان عجیب نیست، می‌توانیم به رییس جمهور روحانی یادآوری کنیم که در انتخابات چه شعارهایی داده بود.

آقای روحانی؛ در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم پای ترامپ در میان است؟

آقای رییس جمهور، کرسی وزارت آموزش و پرورش خالی است. چه زمانی بهتر از امروز برای معرفی کردن یک بانوی ایرانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس. در همین پارلمان هستند زنانی که می‌توانند به کرسی وزارت تکیه بزنند و به خوبی از عهده وزارت آموزش و پرورش برآیند.

دیگر در انتخاب وزیر زن که ترامپ نقش ندارد. دیگر او که کسی را تهدید نکرده است که به خاطر این انتخاب، اقتصاد ایران را تحریم می‌کند؟

در اقتصاد تحریم هستیم، آیا در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم تحریم هستیم که دولت فقط در حال نظاره کردن است؟

چه اشکالی دارد رییس جمهور یک بار دل به دریا بزند و یک تصمیم شجاعانه بگیرد.

متاسفانه رفتار روحانی و دولت در تمام ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منفعلانه بوده است و برخلاف شعارهای انتخاباتی که پر امید بود، مملو از ناامیدی است.

همیشه این سوال وجود داشته است که برجام درهای اقتصادی ایران را بست، چرا دولت، قفل‌های فرهنگی و اجتماعی را باز نمی‌کند؟ حالا که فیفا روی حرف خودش ایستاده است که زنان باید به ورزشگاه بروند، دولت کاری نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد، درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان باز شود.

حالا که مشکلات فرهنگی و تضاد تفکرها در جامعه بیداد می‌کند، چرا دولت سکوت کرده است و راهکاری را ارائه نمی‌دهد؟

کاش رییس جمهور یک بار دیگر فیلم‌های انتخابات ریاست جمهوری 96 را نگاه می‌کرد. انتخاباتی که مردم با شور به او رای دادند تا روحانی، شعارهایش را عملی کند.

آقای رییس جمهور مردم مشکلات دولت در سیاست خارجی را می‌فهمند. می‌دانند ترامپ، زبان آدمی زاد را نمی‌فهمد. اما انفعال شما در مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله همین معرفی وزیر زن، برای آنها قابل درک نیست. مردم با خود می‌گویند مگر روحانی نگفت اگر با رای بالا دوباره به عنوان رییس جمهور انتخاب شود، دستش برای کارهای بزرگ باز است؟ حالا چرا فقط نظاره گر است درست مثل دروازه‌بانی که فقط توپ‌ها را نگاه می‌کند تا به گل بنشینند.

آقای رییس جمهور حالا فقط بازیابی اعتماد است. معرفی وزیر زن به مجلس می‌تواند اولین گام این مسیر باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:14مرداد1398،کدخبر:682748،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین