پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
قیمت گوشت قرمز به نسبت سال گذشته دو برابر شده که این موضوع بر خرید دام زنده در عید قربان تاثیر خواهد گذاشت چراکه تمایل مردم به خرید دام زنده به خاطر افزایش قیمت بسیار کاهش یافته است.
شعار سال:قیمت گوشت قرمز به نسبت سال گذشته دو برابر شده که این موضوع بر خرید دام زنده در عید قربان تاثیر خواهد گذاشت چراکه تمایل مردم به خرید دام زنده به خاطر افزایش قیمت بسیار کاهش یافته است.

 با نزدیک شدن روز دهم ذی‌حجه و عید قربان، دغدغه بسیاری از مردم تهیه دام زنده و ذبح آن به همین مناسبت است. هر ساله به این منظور در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اماکنی برای عرضه بهداشتی و ذبح دام زنده از سوی شهرداری‌ها در نظر گرفته می‌شود. بررسی میدانی  نشان می‌دهد گرانی گوشت قرمز باعث شده تمایل مردم به خرید گوسفند کاهش یابد چراکه قیمت هر گوسفند زنده در کمترین حالت تقریبا ۲ میلیون تومان است. این در حالی است که در سال گذشته قیمت یک گوسفند کامل حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور اخیرا گفته خرید و فروش دام با رکود مواجه شده است. او دلیل این موضوع را افزایش ناگهانی قیمت اعلام کرده است.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید: مطابق سالیان گذشته در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با همکاری میادین میوه و تره بار عرضه دام زنده انجام می‌گیرد اما امسال شرایط تغییر کرده و به خاطر افزایش قیمت گوشت و کاهش قدرت خرید مردم با نماینده ولی فقیه هماهنگی شده و قرار شده در روز عید قربان گوشت دام‌های ذبح شده را با برچسب عید قربان به قصابی‌ها ارسال کنیم تا هر کس بر اساس توان مالی‌اش بتواند آن را خرید کند. این تصمیم به این دلیل گرفته شده که قیمت گوشت بسیار بالا رفته و خانواده‌های بسیاری هستند که توان خرید گوسفند زنده را ندارند.

او در پاسخ به این پرسش که میانگین قیمت یک گوسفند زنده چقدر است؟ می‌گوید: حداقل قیمت از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه نیز درب مغازه بین ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان است. البته مغازه دار هر کیلو گوشت را بین ۹۳ تا ۹۴ هزار تومان تهیه می‌کند و با ۱۰ درصد سود آنرا می‌فروشد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی پیش بینی می‌کند که با توجه به رشد دو برابری قیمت گوشت نسبت به سال گذشته تعداد مراجعین برای خرید دام زنده در روز عید قربان کمتر از سال‌های قبل باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد24،تاریخ انتشار:16مرداد1398،کدخبر:184171،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
امسال کسی گوسفند نمیکشه همه مرغ میکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین