پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
۱۵ سال پیش بعد از انتشار مقاله‌ای در مجله نیویورک تایمز، جنبشی به اسم «قصابان اخلاقی» آغاز شد، جنبشی که گیاه‌خواران را گوشت‌خوار کرد.
شعار سال:۱۵ سال پیش بعد از انتشار مقاله‌ای در مجله نیویورک تایمز، جنبشی به اسم «قصابان اخلاقی» آغاز شد، جنبشی که گیاه‌خواران را گوشت‌خوار کرد.

 در قصابی «دختران غربی»، کیت کاوانا، تکه‌ای گوشت گاو که به اندازه یک بالش بود را تکه تکه کرد.

در حالی که روی کار با چاقو تمرکز کرده بود، گفت: «استیک فلت آیرن، دومین عضله حساس در بدن یک گوساله است، من عاشق این مرد هستم بخاطر اینکه  چربی زیبایی دارد.» بعد از اینکه گوشت، به ده‌ها استیک تکه تکه تبدیل شد، مانند شخصیت‌های «جنگ ستارگان» چند تکه آن را گرفت و آنها را به آشپزخانه نزدیکی برد تا ناهارمان را آماده کند.

خانم کاوانا قبل از اینکه قصاب باشد، یک گیاه‌خوار سخت‌گیر بود. او برای عشق و احترام عمیقش به حیوانات و محیط زیست برای بیش از ده سال، خوردن گوشت را کنار گذاشت.

دقیقا به همین دلایل او به یک قصاب تبدیل شده است.
گیاه‌خواری که برای حفظ محیط زیست قصاب شد
خانم کاوانا عضو گروه کوچک اما موفقی از گیاه‌خواران قدیمی است که به امید انقلاب در سیستم غذایی موجود در ایالات متحده آمریکا به یک قصاب تبدیل شده است. این افراد که به خودشان قصاب‌های اخلاقی می‌گویند مغازه‌هایی باز کرده‌اند که به مشتریان گوشت حیوانات پرورش یافته در چمنزارها را ارائه می‌دهد. چمنزارهایی در آن حیوانات با دغدغه‌های زیست‌محیطی بیشتری پرورش داده می‌شوند . بهزیستی حیوانات برای آن‌ها اهمیت دارد.

این سیستم کاملا مخالف سیستم‌های صنعتی دامداری است که سهم بیشتری در تولید گوشت در جهان دارد. از این صنعت به علت آلودگی‌های، مصرف بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها، ایجاد شرایط غیرانسانی و خطرناک برای حیوانات و ... انتقادات زیادی می‌شود. شرایط به حدی است که این سیستم خودش هم پذیرفته که باید تغییراتی انجام بدهد، اما «قصابان اخلاقی» بر این باورند که سرعت این تغییرات به آهستگی انجام می‌شود.

کاوانا در این باره گفت: «من اساسا دنبال این هستم تا صنعت گوشت موجود را زیرورو کنم.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:20مرداد1398،کدخبر:1288614،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین