پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه‌اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار اجازه سوءاستفاده کارفرمایان متخلف از کارگران، سلب خواهد شد.
شعار سال :  حاتم شاکرمی در برنامه تیتر امشب گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفیدامضاء را نخواهد داد.
وی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه‌اندازی این سامانه است، افزود: وزارت کار کد کارفرمایی تمامی کارگاه‌ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور حداقل یک‌بار باید با مراجعه به پیشخوان‌های دولت احراز هویت شوند و پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام‌شده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.
او گفت: به‌سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می‌رویم که برای تحقق این مهم باید یک‌سری از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ناقص، این سامانه کمک شایانی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان خواهد کرد.
شاکرمی در ادامه با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند گفت: وجود قراردادهای سفیدامضاء خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل‌های پیش‌بینی‌شده در قانون نخواهد شد.
وی گفت: هیئت‌های تشخیص، سالانه 400 هزار پرونده را بررسی می‌کنند.

شعار سال ،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22مرداد 1398، کدخبر:2074318،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
این وعده هم مثل حقوق های نجومی، بازنشستگی مدیران و ...... در عمل هرگز رخ نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین