پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
خطیبان نماز عید سعید قربان، «وحدت» را راه برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام برشمردند و تاکید کردند: امروز به برکت اسلام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در تامین امنیت منطقه و جهان نقش آفرینی می کند.

شعارسال: خطیبان نماز عید سعید قربان، «وحدت» را راه برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام برشمردند و تاکید کردند: امروز به برکت اسلام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در تامین امنیت منطقه و جهان نقش آفرینی می کند.

 امروز مصادف با دهم ذی الحجه نماز عید سعید قربان در اقصی نقاط کشور برگزار شد و اقشار مختلف مردم با حضور در این آیین معنوی ضمن نیایش با خداوند متعال و این عید بزرگ را گرامی داشتند.

خطیبان نماز عید قربان نیز در سخنانی ضمن ارایه رهنمودهای دینی در زمینه تقوای الهی و عبودیت پروردگار، تحولات سیاسی جهان اسلام بویژه نکات پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حاجیان شرکت کننده در حج ابراهیمی امسال را تشریح کردند.

مشکلات جهان اسلام با وحدت‌ برطرف می‌شود

آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: مشکلات جهان اسلام با وحدت‌ برطرف می‌شود و دشمنان از همین انسجام مردم به وحشت می‌افتند و شرط همه این اتحادها ولایت امام علی(ع) است.

وی تصریح کرد: برگزاری حج و نمازهای جماعت، جمعه و اعیاد از امکاناتی هستند که خداوند متعال برای رسیدن مومنان به وحدت در اختیار ایشان قرار داده است و اینها باعث نزدیکی مومنان به یکدیگر می شود.

آیت الله سعیدی افزود: عیدهای قربان و غدیر خم، عامل وحدت بین مسلمانان و مومنان است و کسانی که این روز را گرامی بدارند، مورد عنایت خداوند متعال و حضرت صاحب الزمان(عج) هستند.

دشمن در تحریم‌ها اقشار آسیب پذیر جامعه را هدف قرار داده است

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: هدف اصلی دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق اهداف خود به دنبال استیصال و درماندگی اقشار ناتوان و آسیب پذیر جامعه از طریق فشارهای اقتصادی است.

وی افزود: وقتی دشمن با تحریم های خود می تواند ما را به زانو درآورد که قشر آسیب پذیر به استیصال و درماندگی برسد چرا که بسیاری از مردم کمبود دارند ولی می توانند زندگی خودشان را در همین شرایط اداره کنند.

وی ادامه داد: امروز همه می دانند که دشمنی دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر تجهیزات دفاعی و نظامی و فناوری هسته ای نیست بلکه آنها با دین و شریعت ما در بستر انقلاب اسلامی مشکل دارند.

ایران در تامین امنیت منطقه و جهان نقش آفرینی می کند

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و به پشتوانه مردم و شهدا، امروز در تامین امنیت منطقه و جهان نقش آفرینی می کند.

وی اظهار داشت:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت سیاسی و امنیتی به قطب منطقه بدل شده است و می تواند امنیت را برای کشورهای دیگر نیز فراهم کند.

وی تاکید کرد:‌ کشورهای دنیا فهمیده اند که ایران زمینه ساز امنیت جهانی است و البته ما این نوع برداشت و جریان حاضر را آمادگی جهان اسلام برای ظهور منجی عالم بشریت ارزیابی می‌کنیم.

وحدت نیاز جدی همه مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: امروز وحدت و همدلی برای تاسیس یک امت واحد نیاز جدی همه مسلمانان است و در شرایط کنونی بیش از هر زمانی این وحدت مسلمانان باید فارغ از رنگ، نژاد ، قومیت و جریان سیاسی باشد و همه در کنار هم زیر سایه اسلام و امام به وحدت برسیم .

وی ادامه داد: مسلمانان امسال درحالی کنگره عظیم حج را به پایان رساندند که بدلیل محدودیت آن طور که بایددر جهت حل مسائل و مشکلات خود ازاین فرصت استفاده نکرده درحالی که درپیام رهبر معظم انقلاب بر مساله وحدت و توجه به آرمان فلسطین تاکید شده و بایستی به عنوان فصل مشترک مسلمانان تبدیل شود.

امام جمعه بندرعباس از عید قربان به عنوان فرصت برای بندگی بهتر خداوند یاد کرد و اظهار داشت: عید قربان از دو واژه قربان و تقرب تشکیل شده که اجرای این دو پیام زیادی دارد ، از جمله آنکه انسان به خدا نزدیکتر می شود پس دراین روز شادی خودمان را با قربانی کردن و تقسیم بین فقرا و پا گذاشتن روی نفس اماره کامل کنیم.

ملت ایران مقابل زیاده خواهی‌های استکبار ایستاده است

حجت‌ الاسلام سیدرضا موسوی امام جمعه موقت زنجان گفت: مسلمانان باید در مقابل مستکبران و ظالمان ایستادگی کنند، همان طوری که ملت ایران در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده است.

وی افزود:عید قربان و روز بزرگی است و در این ماه باید خداوند متعال را بیشتر یاد کرد، چرا که ماه مغفرت الهی است و در این میان خداوند متعال میفرماید که در عید قربان بندگی خدا را بکنید و در حد توان قربانی کرده و از آن برای مردم و مستمندان هم خیرات کنید.

برائت از مشرکان جزء ارکان اصلی حج ابراهیمی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: موضوع برائت از مشرکان جزء ارکان اصلی حج ابراهیمی است و اگر رعایت نشود، این فریضه به حج آمریکایی تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسلمانان باید در حج ابراهیمی، آیین برائت از مشرکان را انجام دهند زیرا اگر به آن عمل شود، دیگر کسی توان حرف زدن در مقابل مسلمانان را ندارد.

وی ادامه داد: وظیفه همه مسلمانان مقاومت است و همه باید در مقابل زورگویان ایستادگی کنند و آیین برائت از مشرکان نیز به این امر تاکید دارد.

تقویت نشاط اجتماعی مولفه ضروری در جامعه است

حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» امام جمعه موقت اراک گفت: توسعه همه جانبه با نیروی انسانی کارآمد و با نشاط کسب می شود و باید حق شادی و نشاط در جامعه ادا شود و این مولفه حیاتی در چارچوب اخلاق گسترش یابد.

وی افزود: چگونه شاد بودن هنر و مهارت است که باید برای بخش های مختلف جامعه جا بیفتد و ساز و کارهای نشاط در خانواده ها و افراد جامعه به درستی تعریف شود.

امام جمعه موقت اراک خاطرنشان کرد: دشمنان در طول سال های اخیر همه تلاش خود را برای منزوی کردن نظام اسلامی به کار گرفته اند و با فشارهای اقتصادی می کوشند تا روحیه نشاط، سازندگی، امید به آینده و اعتماد را خدشه دار کنند اما، ملت بزرگ ایران با آگاهی در این راه گام برداشته و قدر ولایت فقیه و جامعه اسلامی را می داند و دشمن را ناکام می گذارد.

مراسم برائت از مشرکان عامل وحدت مسلمانان و ذلت دشمنان است

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مراسم حج و برائت از مشرکان یکی از مصادیق وحدت مسلمانان است و این وحدت می تواند عاملی مهم و راهگشا برای عظمت اسلام ناب محمدی و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت الله الحرام برای شرکت در مراسم برائت از مشرکان تاکید کرد: برائت از مستکبران در واقع برائت از مظلوم کشی و جنگ افروزی است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نیز مقام معظم رهبری در حالی از شکست طرح معامله قرن در مورد فلسطین صحبت می کنند که بسیاری از کشورها در عمل در برابر نقشه های آمریکا تسلیم شده اند و شانسی برای فلسطین قایل نیستند، اما تفاوت ارزیابی‌های مقام معظم رهبری با دیگران در این است که معظم له تحلیلی بلند مدت و واقع بینانه از مسایل ارائه می کنند.

طرح شیطانی معامله قرن، بزرگترین ظلم به مسلمانان جهان است

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز بزرگترین ظلم جبهه استکبار نسبت به مسلمانان طرح شیطانی معامله قرن نام دارد که هدف از آن از بین بردن قدس است و همه مسلمانان جهان باید به کمک فلسطین بشتابند که قطعا با وحدتشان می توانند این طرح شیطانی را شکست دهند.

وی یکی از وجوه بعد سیاسی حج را وحدت و اقتدار امت اسلامی دانست و توضیح داد: هیچ عاملی برای اتحاد امت مسلمان غنی تر از حج نیست زیرا از بلاد اسلامی مختلف در آنجا جمع هستند لذا روز اتحاد و اقتدار امت اسلامی است.

آیت الله میرعمادی یکی دیگر از ابعاد سیاسی حج را برائت از مشرکان دانست و گفت: این مسئله به معنای بیزاری از همه ستم‌ها و زشتی های طاغوت زمان است، برائت از مشرکین به معنای ایستادن در برابر همه زورگویان جهان است.

انقلاب اسلامی موجب رشد تفکر ایستادگی و مقاومت در جهان شد

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌ها و سر فرود نیاوردن آن سبب شد نمود ابرقدرتی آمریکا شکسته شود. در ۴۰ سال عمر نظام اسلامی و با بررسی آمارها پیشرفت‌های مادی و معنوی و رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی در جهان دیده می‌شود.

آیت االله حسینی شاهرودی یادآور شد: همه دستاوردهای مادی و معنوی کشور و پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف علمی و نظامی نتیجه وجود رهبری شجاع و مدبر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جنگ اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند اما همزمان در جبهه فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند افزود: در این شرایط باید حرکت و تلاش بیشتری داشته باشیم و به رونق تولید کمک کنیم.

مراقب باشیم در جبهه باطل قرار نگیریم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: باید مراقب باشیم چراکه ممکن است امروز به اسم‌ها، حزب‌ها، تشکل‌ها، گروه‌های مختلف و با سکوت، اخم، لبخند، مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سایر در جبهه حق یا باطل قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: باید حواسمان باشد این چند روز زندگی را به درستی و در راه صحیح آن مدیریت کنیم چراکه بس آزمایش بزرگی است و شاید ناخودآگاه خود را در میدان دشمن دیدیم.

امام جمعه بیرجند افزود: چنانچه دشمن به جنگ سیاسی آمده اما حرکت، قلم و قلب ما به نفع جبهه دشمن است ما در میدان دشمن هستیم، اگر شیوه سیاسی ما همسوی با دشمن است جزو لشکر دشمن هستیم، اگر دشمن به جنگ اقتصادی آمده اما کم فروشی، زیاد فروشی و غیره داریم در میدان دشمن هستیم لذا بایستی زندگی را بر عبودیت بندگی خدا اداره کنیم.

عزت مردم ایران نتیجه اطاعت از ولایت‌ فقیه است

حجت‌الاسلام سیدجواد آیت اللهی امام جمعه موقت شهر یزد گفت: راه حقیقی عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در گرو ولایتمداری و عمل به وظایف دینی و انقلابی و حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه اساسی‌ترین موضوع در دین اسلام و نزد شیعیان است، ادامه داد: امت اسلام با تبعیت از اصل امامت و ولایت همیشه در دنیا سرفراز و پیروز هستند و در این ارتباط باید تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه موقت یزد خاطر نشان کرد: دوی از ولایت و اولیای خدا باعث ذلت و شکست می‌شود و اگر امت اسلام به دنبال موفقیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی است باید در مسیر ولایت حرکت کند.

قربان؛ عید دل‌ بریدن از همه چیز در راه خداست

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: قربان؛ عید دل بریدن از اهل و عیال، گذشتن از دنیا، مادیات و فدا کردن هر چیز عزیزی در راه خداست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کسانی در حجاز حکمرانی می کنند که نمی‌گذارند مسلمانان همفکری لازم را داشته باشند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حاجیان از کشورهای مختلف جهان گرد هم می‌آیند اما متاسفانه امکان چاره جویی برای نجات امت اسلامی، قبله نخست مسلمانان ،همفکری برای ارتجاع عرب و خیانت های آنها را ندارند.

ولایت پذیری از پایه های اصلی ایمان است

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم امام جمعه موقت یاسوج گفت: ولایت پذیری و ولایتمداری از پایه های اصلی ایمان است.

وی ادامه داد: عید قربان از اعیاد مهم اسلامی بوده و روز تسلیم شدن در برابر اوامر الهی و زیر پا گذاشتن نفس اماره و هواهای شیطانی است از این رو این عید فرصتی ارزشمند برای رسیدگی به فقرا و نیازمندان بوده و قربانی کردن در آن عامل کاهش دلبستگی به مادیات و امور دنیوی است.

ایثار در راه معبود از ویژگی‌های عید قربان است

سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر گفت: عبودیت، بندگی خدا ، ایثار در راه معبود و گذشت از علایق فردی از ویژگی‌های عید قربان است و همه مسلمانان باید از حضرت ابراهیم (ع) که برای رضای خدا از فرزند خود اسماعیل (ع) گذشت درس بندگی و ایثار بگیرند.

وی گفت: از نظر رهبر معظم انقلاب برائت از مشرکان برائت از مظلوم کشی، جنگ افزاری و نهیب مسلمانان بر سر رژیم کودک کش اسرائیل است.

وی اظهار کرد: امروز فلسطین یکی از مسائل مهم جهان است و استکبار جهانی با طراحی معامله قرن در تلاش برای به فراموشی سپردن ظلم‌های وارد شده به این سرزمین اشغالی است اما به یاری خداوند این ترفند آنان نیز با شکست همراه است.

دفاع از مستضعفان عامل دشمنی استکبار با انقلاب است

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان گفت: دفاع از مستضعفان عامل دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی است اما مستکبران باید بدانند در این مسیر موفق نخواهند شد.

وی افزود: مستکبران هیچگاه از مقابله انقلاب با زورگویان استقبال نکردند و همیشه بر سرا راه انقلاب مردمی ما سنگ اندازی کرده اند ولی باوجود همه تلاش های مستکبران، انقلاب اسلامی هر روز قدرتمند تر از قبل شده و درحال پیشرفت است.

آیت الله موسوی جزایری یادآور شد: دلیل این پیشرفت توکل ما بر خدا و توسل به ائمه اطهار است، از سویی دیگر درخت انقلاب به وسیله خون شهدا آبیاری شده و هر روز تنومندتر می شود.

برائت از مشرکین را با انزجار از آمریکا محقق می سازیم

حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری گفت: برائت از مشرکین را با انزجار از آمریکا، نظام صهیونیستی و حامیانشان محقق می سازیم.

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که همواره با ایران اسلامی سر ستیز و عناد داشتند امروزه آرزو دارند که با ما سر میز مذاکره بنشینند.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج بیت الااحرام افزود: اقتدار، عظمت و سربلندی امروزه ایران اسلامی در گرو رهنمود های دلسوزانه ایشان و اطاعت مردم از حضرتشان است.

توجه به فقرا در عید قربان ضروری است

حجت الاسلام حیبی الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اینکه در قربانی کردن و تقسیم آن، فقرا و نیازمندان باید در اولویت قرار گیرند گفت: گوشت قربانی به دست فقیر و محتاج واقعی برسد و تنها بین آنها که تمکن مالی دارند توزیع نشود.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای رسیدن به مقام ولایت باید از امتحان های زیادی سربلند بیرون می‌آمد و قربانی کردن اسماعیل که نمادی از خواسته های دنیوی بود، بزرگترین آزمونی بود که با موفقیت پشت سر گذاشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در قربانی کردن و تقسیم آن فقرا و نیازمندان را باید در اولویت قرار داد، گفت: توزیع گوشت قربانی بین آنان که تمکن مالی دارند، چندان پسندیده نیست و باید قربانی به دست فقیر و محتاج واقعی برسد.

حج ابراهیمی از عوامل مهم وحدت و انسجام امت اسلامی است

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: حرمین شریفین در اختیار عده ای است که در خلاف مصالح امت های اسلامی حرکت می کند و تحرکات آنها موجب تفرقه بین کشورهای اسلامی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به برخی اظهارنظرها در خصوص علت عدم ارتباط دو کشور ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: علت اصلی قطع این ارتباط در مبانی فکری و اندیشه متفاوت دو کشور است در حالی که عقاید و اساس جمهوری اسلامی ایران برآمده از اسلام و الگو گرفته شده از سیره پیامبر و بزرگان دین است، مبانی فکری حاکم بر عربستان منشای غیر از اسلام دارد .

امام جمعه گرگان افزود: موضوع دومی که سازش بین عربستان و ایران را ناممکن کرده، سازش پذیری عربستان در برابر استکبار جهانی است در حالی که ما به دنبال مقاومت امت اسلام در برابر جهان کفر و استبداد هستیم؛ قبیله حاکم بر عربستان در پی سازش و مصالحه با اسرائیل و آمریکا هستند در حالیکه مقاومت در برابر جهانی کفر و استبداد برگرفته از آیات و متن قرآن است.

مقاومت رمز موفقیت ملت ماست

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ادامه توطئه های دشمن در برابر ملت ایران گفت: رمز موفقیت ملت و نظام جمهوری اسلامی مقاومت است.

وی افزود: البته شرط بزرگ این موفقیت تقوا و مطیع بودن در برابر دستور خداست زیرا افراد نادان می خواهند همه چیز آزاد شود ولو به شرط ذلت و خواری آنها و سر سپردن در برابر طاغوت باشد.

میردامادی اظهارداشت: امروز اگر مخترعین، جوانان و نیروهای مسلح ما تلاش نمی کردند آیا دشمن می گذاشت لحظه ای آرام باشیم در حالی که امروز آمریکا از ما می ترسد و این به واسطه سعی و تلاش ماست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 21 مرداد 98، کد خبر: 83434496، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین