پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کارشناسان معتقدند این بزرگترین شهرک سرمایه‌ گذاری جهان است که تا ۵۰۰ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی دارد. این پروژه با وسعت ۲۶۵۰۰ كيلومتر از طرفی به دریای سرخ خلیج عقبه به مقاصد تفریحی و بندرگاهی و از اطراف دیگر مصر و اردن را به هم متصل میکند.

شعارسال: کارشناسان معتقدند این بزرگترین شهرک سرمایه‌ گذاری جهان است که تا ۵۰۰ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی دارد. این پروژه با وسعت ۲۶۵۰۰ كيلومتر از طرفی به دریای سرخ خلیج عقبه به مقاصد تفریحی و بندرگاهی و از اطراف دیگر مصر و اردن را به هم متصل میکند.

انگلستان ، آمریکا و اسرائيل از عوامل اصلی ساخت این ابرپروژه هستند و قصد دارند تا تنگه هرمز وتنگه باب المندب را دور زده ونقل و انتقالات مهم بین سه قاره آسیا اروپا و آمریکا را از طریق بندر ینبع واقع در عربستان اداره کنند و از وابستگی عربستان به فروش نفت هم بکاهند.

اکنون حدود ۱۰% از بازرگانی جهان از دریای سرخ عبور می‌کند و ساخت این شهر که در کنار دریای سرخ است اقتصاد عربستان را متحول میکند.

فاز اول شهر نیوم در سال ۲۰۲۵ افتتاح میشود و قرار است تمام امورات این شهر توسط ربات های هوشمند که با هوش مصنوعی اداره میشوند به کار گرفته شوند.

تعداد بازدید : 668

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از کانال ربیع الانام پیام رسان سروش ، تاریخ انتشار: 15مرداد 1398 ، کدخبر:1565013453575 ،what.sapp.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین