پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
فناوری سال‌هاست که حوزه ابزارهای اقتصادی و مالی را نیز درنوردیده و امروزه حتی در کشورهای در حال توسعه با توجه به گسترش بستر اینترنت همه گیر شده است. اصطلاحا به این حوزه از فناوری فین‌تک گفته می‌شود. به عبارت دیگر فناوری مالی (فین‌تک) به‌دسته‌ای از فناوری‌ها گفته می‌شود که تلاش می‌کند کاربردهای نوآورانه‌ای برای خدمات مالی پیدا کند.

شعار سال: فین‌تک به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از جمله آنها می‌توان به رگ‌تک، ولث‌تک، اینشورتک، پی‌تک و... اشاره کرد. فین‌تک در سال‌های اخیر در دنیا و همچنین در ایران سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است.

ابزارهایی که می‌توانند گستره وسیعی از عملیات بانکی پوشش دهند و هزینه‌های لازم را برای این خدمات به حداقل ممکن برسانند. در این پرونده باشگاه اقتصاددانان قصد داریم با معرفی فناوری‌مالی به تاثیرات مختلف ناشی از آن بپردازیم. فین‌تک در دنیا و ایران چه سهم بازاری دارد و اساسا چه خدماتی ارائه می‌دهند. البته باید اشاره کرد که فین‌تک توانسته است در مبارزه با فقر و مسائل مرتبط با توسعه نیز ارزش افزوده‌هایی را ایجاد کند که در این پرونده به آن می‌پردازیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 23 مرداد 98، شماره: 3559712


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین