پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
پدر پیوند کبد ایران، در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز، این موفقیت را در کنار فعالیت های مرکز خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا و انجام بیشترین پیوند کبد در دنیا؛ تلاقی دو رویای بزرگ خواند.

شعار سال: دکتر «سید علی ملک حسینی» در این آئین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کرده و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.


وی افزود: نخستین پیوند کلیه، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز، با حمایت های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.

ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون گفت: در ابتدا جراحی های پیوند عضو، بیش از ۱۵ ساعت به طول می انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف، انجام موفقیت آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.


این چهره ماندگار کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز، به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز، به ثبت رسیده است که از این تعداد، پنج هزار و ۱۴۰ مورد، پیوند کبد بوده است.

وی افزود: اکنون مفتخریم که علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می بینند و مراکز پیوند عضو را در کشورهای خود راه اندازی می کنند.

دکتر ملک حسینی در ادامه از همدلی و مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت، در ثمربخشی این موفقیت بزرگ قدردانی کرد و گفت: تمامی اقشار جامعه با اهدای کمک، در این مسیر ما را یاری کرده اند.

او حمایت مسوولان را موجب تقویت این خدمت و کمک بیشتر به بیماران عنوان کرد.

رئیس انجمن جراحان کشور نیز در این آئین با بیان اینکه کار پیوند عضو در ابتدا با سختی های فراوانی همراه بود، حضور و تلاش شبانه روزی افرادی چون دکتر ملک حسینی را موجب تسهیل این دشواری ها دانست و گفت: این تلاش ها موجب شد تا اکنون نام شیراز به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا شناخته شود.


دکتر «ایرج فاضل»، هنر بارز دکتر ملک حسینی را بلندهمتی و قدرشناسی خواند و ابراز امیدواری کرد که همه بیماران بتوانند از هنر و علم او بهره مند شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 31 مرداد 98، کد مطلب: 135890: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین