پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
طی ماه‌های اخیر تب‌و‌تاب‌ هیجانی ناشی از اخبار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در گروه‌های مختلف بورس گردش می‌کند و روندهای مقطعی را نقش می‌زند. در حالی اردیبهشت‌ماه سال جاری نمایندگان مجلس با اصلاح برخی از مواد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی جهت تامین نظر شورای نگهبان و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کردند که این خبر نوساناتی برای شرکت‌های مشمول به دنبال داشت.
شعار سال:طی ماه‌های اخیر تب‌و‌تاب‌ هیجانی ناشی از اخبار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در گروه‌های مختلف بورس گردش می‌کند و روندهای مقطعی را نقش می‌زند. در حالی اردیبهشت‌ماه سال جاری نمایندگان مجلس با اصلاح برخی از مواد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی جهت تامین نظر شورای نگهبان و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کردند که این خبر نوساناتی برای شرکت‌های مشمول به دنبال داشت.

به عبارت دقیق‌تر مطابق با روند سال‌های گذشته این موضوع سبب شده تا صنایع فعال در بازار سهام به‌طور متناوب تحت تاثیر قرار گرفته و رشد قیمت دوره‌ای را در هر کدام شاهد باشیم. در حالی روزهای اخیر شاهد تقویت خبرهای مربوط به اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها و معافیت‌های مالیاتی مربوط به این امر هستیم که موضوع مزبور بهانه‌ای برای تشکیل صف‌های خرید به‌خصوص در شرکت‌های با ارزش دارایی ثابت بالا شده است. در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد پیاپی بازار سهام در سال جدید افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی است؛ افزایشی که نه از طریق روش‌های حقیقی، بلکه از روش ارزیابی مجدد یا به‌روز‌کردن قیمت دارایی‌های این شرکت‌ها رخ می‌دهد. در این راستا کارشناسان معتقدند اگرچه تصویب قانون مزبور، منجر به رشد قیمت سهام آن دسته از شرکت‌های بورسی شده که طی ماه‌های اخیر مبادرت به تجدید ارزیابی کرده یا درصدد انجام آن هستند، ولی انجام این امر به پنهان شدن ناتوانی مدیریتی و کتمان معضلات محیط اقتصادی و مشکلات صنعت منجر خواهد شد. بنابراین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تنها پوشش مقطعی مشکلات پیش روی شرکت‌ها را به دنبال خواهد داشت. حال آنکه باید با ریشه‌یابی دلایل عدم موفقیت شرکت‌ها، مشکلات فعالیت واحدهای اقتصادی را به‌صورت دائمی و اثربخش برطرف کرد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:2شهریور1398،کدخبر:2507405،www.iribnews.ir


 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین