پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط انسان با ابزار با اعتیاد و حتی خشونت رابطه دارد، گفت: بررسی دقیق علمی ما نشان می‌دهد خشونت در محیط کار ۱۰ درصد بیشتر از جامعه است

شعارسال :معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط انسان با ابزار با اعتیاد و حتی خشونت رابطه دارد، گفت: بررسی دقیق علمی ما نشان می‌دهد خشونت در محیط کار ۱۰ درصد بیشتر از جامعه است.

 بعدازظهر امروز مراسم تفاهم نامه اعتباری فی مابین معاونت وزارت کار و رفاه اجتماعی و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

ابراهیم صادقی فر، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: دو هفته گذشته اجرای طرح "کاج" را با کمک دانشکده توانبخشی علوم پزشکی آغاز کردیم که براساس تفاهم، قراردادی را شروع کردیم و روز شنبه نیز جلسه‌ای با حضور مدیران اجتماعی سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: بسته‌های مهارت زندگی را در قالب سه پک مختلف اجرا می‌کنیم و بحث ساختار قامتی را نیز در نظر گرفتیم. همچنین بحث حوزه بهداشتی، شناسنامه‌های بهداشت را برای کارگر و کارگاه مد نظر داریم.

صادقی فر با اشاره به اینکه مکانیزم تشویق را برای بنگاه هایی که به سمت به خانه‌های بهداشت، بهبان‌ها و کارهای بهداشتی متمایل شده‌اند به محیط کار برده‌ایم، گفت: کارهای ورزشی و ساختار قامتی را نیز در نظر داریم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط انسان با ابزار با اعتیاد و حتی خشونت تاثیر دارد، گفت: بررسی دقیق علمی ما نشان می‌دهد خشونت در محیط کار ۱۰ درصد بیشتر از جامعه است.

به گزارش ایسنا، هدف راهبردی برنامه طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (کاج) افزایش دانش و نگرش و مهارت کارفرمایان کارگران و متولیان استقرار در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، افزایش تعداد کارگران معتاد تحت مراقبت خدمات ترک اعتیاد، افزایش تعداد افراد در معرض خطر مصرف مواد مخدر که مشاوره می‌گیرند و افزایش میزان رضایتمندی کارفرمایان و کارگران است.

همچنین در ادامه این مراسم سعید منتظرالمهدی، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اظهار کرد: مشکلات زیاد و پدیده‌ها متنوع و کار ما سخت است؛ باید عقبه علمی داشته باشیم و به عنوان دیده بان افق‌های دور و نزدیک خود را رصد کنیم. از پدیده‌ها جلو برویم تا زمانی که پدیده ها از ما جلو باشد کار ما آتش‌نشانی است.

وی افزود: می‌شود ذائقه ها را با استفاده از جوانان امروزی تشخیص داد، نسخه های ما باید نسخه های کارساز و امروزی باشد. نمی‌توان با نسخه‌های ۲۰ سال گذشته پدیده‌های امروزی را درمان کرد، باید روش‌هایمان را تغییر دهیم و با جوانان ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمارها در بین حدود ۵۵ درصد معتادین طلاق وجود داشته است.

کمک به اجرای طرح یاریگران زندگی از طریق کاربست ملی شیوع شناسی اعتیاد و برنامه های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید با رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیطهای کار در استانهای سراسر کشور در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد و با اخذ تاییدیه اداره کل فرهنگی و پیشگیری از ستاد، کمک به اجرای طرح یاریگران زندگی از طریق ارائه آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد با استفاده از فضای مجازی ویژه جامعه کار و تولید در استان‌های سراسر کشور با تایید اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد، کمک به اجرای طرح یاریگران زندگی از طریق تهیه و تولید و اجرای بسته آموزشی فرزندپروری ویژه خانواده جامعه کار و تولید کشور با تائید اداره کل فرهنگی و پیشگیری و کمک به تکثیر بسته‌های آموزشی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و تهیه و تولید تابلو و کیف آموزشی مواد مخدر با هدف آموزشها و برنامه‌های مستمر با مشارکت حداکثری کارفرمایان و کارکنان جامعه کار و تولید در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد با اخذ تاییدیه اداره کل فرهنگی و پیشگیری دبیرخانه ستاد از جمله اقدامات این تفاهم نامه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار4 شهریور 98، کدخبر: 98060402036 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین