پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
معاون شهردار تهران از تشکیل کمیته‌ای برای اولویت‌بندی و تعیین نحوه تخصیص بودجه به پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در پایتخت خبر داد.

شعارسال: شهرداری تهران این روزها با کاهش بودجه و بدهی بالا رو به رو است و در این راستا به شاهد عدم اجرای پروژه جدی عمرانی در سطح شهر طی سال‌های اخیر بوده‌ایم. برخی معتقدند، درآمد شهرداری برای مصارف هزینه‌ای و جاری به گونه‌ای تقسیم می‌شود که دیگر سهمی برای پروژه‌های عمرانی باقی نمی‌ماند و نحوه تخصیص بودجه برای اجرای پروژه‌ها نیز به صورتی است که با این میزان بودجه، هیچ پروژه‌ای نمی‌تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد. این ادعا البته از سوی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران رد شده و وی معتقد است، شهرداری بر اساس اولویت به تخصیص بودجه و هزینه‌کرد آن در شهر می‌پردازد.

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، در این رابطه گفت: برخی موارد در تخصیص بودجه باید مدنظر قرار گیرد که قابل اجتناب نیست؛ مواردی مانند شامل حقوق و دستمزد کارکنان، یا دفع پسماند یا نگهداشت شهر از جمله این هزینه‌هاست. این هزینه‌ها جدا از اعتبارات عمرانی است و همیشه در بودجه سالیانه نیز در نظر گرفته می‌‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از بودجه که با توجه به درآمد عمومی شهرداری ممکن است تغییر داشته باشد، بودجه عمرانی است، ادامه داد: درآمد شهرداری به خصوص در سال جاری با مضایق زیادی روبرو است و درآمدهای شهرداری متاثر از شرایط اقتصادی کشور، کاهش چشمگیری داشته است. بنابراین با توجه به آن بخش از هزینه‌های غیرقابل اجتناب که گفته شد، تخصیص بودجه‌های عمرانی نیز باید به دقت و هدفمند صورت گیرد.

مظاهریان با تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی پایتخت تصریح کرد: در تهران حدود 205 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برخی‌ها فقط کلنگ‌زنی شده و برخی نیز بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. اما پیشرفت فیزیکی تنها ملاک در ارزیابی این پروژه‌ها نیست بلکه باید دید این پروژه‌ها در صورت افتتاح، چه تاثیری بر زندگی مردم دارند.

معاون شهردار تهران میزان پیشرفت فیزیکی و تاثیر این پروژه‌ها بر زندگی مردم رو دو مولفه اساسی در اولویت‌بندی پروژه‌ها دانست و اضافه کرد: کمیته‌ای با حضور معاونان تخصصی شهردار و مدیران کل مربوطه در شهرداری تهران تشکیل شده که به طور منظم در مورد اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های گفته شده تصمیم‌گیری کرده و نسبت به تخصیص بودجه برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

مظاهریان، تصریح کرد: این کمیته، بر اساس اهمیت پروژه و میزان پیشرفت آن بودجه تخصیص می‌دهد و بدون شک، ممکن است بخشی از پروژه‌هایی که هم پیشرفت اندکی دارند و هم اهمیت چندانی بر کیفیت زندگی مردم ندارند، کنار گذاشته شوند.

به گفته معاون شهردار تهران، پروژه‌های حمل و نقل عمومی نظیر خطوط 6 و 7 مترو، ایجاد قلمروهای عمومی و توسعه فضای سبز در اولویت تخصیص بودجه قرار دارند.

مظاهریان تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تعطیل نشده است و تخصیص بودجه بر اساس اولویت‌بندی به پروژه‌ها خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:5شهریور1398 ، کدخبر: 889378: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین