پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در این چند سال از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده نکرده است، گفت: معتقدم سخنان روحانی ناشی از شکستی است که در برجام خورده و چنین حرف‌هایی یک نوع فرار روبه‌جلوست.
شعارسال: احدآزادیخواه با اشاره به صحبت‌های روحانی در همایش ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی مبنی براینکه «معتقدم برای منافع ملی کشورمان از هر ابزاری باید استفاده کرد؛ اگر بدانم که به یک جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد و مشکلات مردم حل می‌شود دریغ نخواهم کرد، اصل منافع ملی ملت ایران است!» اظهار کرد: روحانی با برداشت غلط و کاملاً انحرافی که از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است چنین جملاتی را بیان می‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای زمان آغاز دولت دوم روحانی و وقتی هنوز موضوع برجام و ارتباط با آمریکا به صورت جدی مطرح بود سه توصیه به رئیس‌جمهور داشتند و نظرشان این بود که آقای رئیس‌جمهور صرفاً امید به ارتباط با آمریکا نداشته باشد، بلکه با همه کشورها از جمله کشورهای منطقه و جهان اسلام و حوزه خلیج فارس هم ارتباط برقرار کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه آقای روحانی در این ۶ سال هیچ کاری در زمینه گسترش روابط با همسایگان انجام نداد.

آزادیخواه با اشاره به سفر روحانی به عراق پس از ۶ سال گفت: سفر به عراق تبعات مثبتی برای کشور داشت. آقای روحانی بگویند امروز ارتباط ما با پاکستان چقدر است و چه میزان می‌توانیم با عراق، سوریه، یمن، بحرین، ترکیه، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشیم؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به تلاش‌ دولت تدبیر و امید برای ارتباط با کشورهای اروپایی نسبت به همسایگان اشاره و بیان کرد: متأسفانه در این ۶ سال آقای روحانی از پتانسیل همسایگان برای تقویت اقتصاد کشور غافل بوده و اقدامی انجام نداده است.

وی تأکید کرد: معتقدم سخنان روحانی ناشی از شکستی است که در برجام خورده و چنین حرف‌هایی یک نوع فرار روبه‌جلوست, چرا که ملاقات‌های اینچنینی نه سیاست حاکمیت است و نه به صلاح مردم است.

آزادیخواه با تصریح اینکه مردم ایران خوب می‌دانند اگر آمریکا اهل مذاکره و اجلاس بود، این همه مذاکره که دولت آمریکا در دوره قبل و اکنون با شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران داشت، حتما به نتیجه می‌رسید، گفت: امید بستن به آمریکا و شروع یک فرآیند جدید، یعنی اتلاف وقت دیگری از مردم و ناامیدتر کردن آنان و این شکست بسیار سنگین برای مردم ایران اسلامی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید غافل باشیم که امروز ایران اسلامی در حوزه اقتدار دفاعی به جایگاهی معظم در منطقه رسیده که چشم امید ملت‌های مظلوم را به ایران اسلامی دوخته است.

وی گفت: ایران با ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکا توانست هیمنه آنان را در هم بشکند و نفتکش انگلیس را متوقف کند و ای‌کاش آقای روحانی به همان اندازه که به برجام نافرجام و ارتباط‌های توخالی اهمیت می‌دهد، ذره‌ای هم به حوزه دفاعی و اقتدار ایران می‌پرداخت که معتقدم از این درگاه می‌توانیم کارهایی بکنیم که ابرقدرت‌ها سراغ ما بیایند و این گشایش وسیعی برای کشور خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر: 412555 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین