پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
شرکت خودروسازی سایپا در حالی تعهد تحویل بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در سامانه فروش خود دارد که بدون تحویل به موقع آن در حال فروش نقدی فوری هم هست.
شعارسال: چالش عدم تحویل خودرو به خریداران خودروسازی سایپا در حالی ادامه دارد که پیش‌فروش خودرو در سایت این شرکت در حال انجام است. در واقع از یک طرف خودروهای تعهد شده تحویل داده نمی‌شود و از طرفی شرکت در حال پیش‌فروش خودرو است و حتی فروش فوری نقدی در سایت انجام می‌شود.

در این باره خبرنگار آنا از یک مدیر باسابقه سایپا کسب اطلاع کرد که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تعهد انجام نشده در شرایطی که تأمین قطعات با دشواری انجام می‌شود، وجود دارد. در عین حال سایپا با ثبت‌نام خودرو در حال افزایش تعهدات خود است.

این منبع مطلع در عین حال تأکید کرد که سایپا باوجود ثبت نام فروش نقدی در سال گذشته، هنوز خودروی قابل تحویل در اسفندماه ۹۷ را تحویل خریداران نکرده است؛ چطور مردم بازهم در سایت برای خرید نقدی پیش فروش اقدام می‌کنند.

جالب تر اینکه معمولا در فروش فوری تحویل ۶۰ روزه اعلام می‌کنند اما در حقیقت منظور ۶۰ روز کاری بوده و معمولا در بهترین حالت تا ۴ ماه به دلیل تعطیلی های پیاپی در کشور به طول می‌انجامد! و بازهم تحویل خریداران نمی شود.

یک مدیر باسابقه در سایپا که خواست نامش فاش نشود رسماً اعلام کرد که مردم فعلاً از خرید خودرو از سایپا خودداری کنند تا تعهدات گذشته انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مدیران سایپا به‌جای تحویل خودروهای قدیمی که تعهد آن داده شده در حال ثبت‌نام مجدد خودرو هستند، گفت: قطعه‌ساز تا زمانی که پول دریافت نکند، قطعه تحویل نمی‌دهد. البته این کار در واقع هزینه کردن درآمدهای آینده شرکت است.

به گزارش آنا سؤالی که به وجود می‌آید این است که سایپا پول‌هایی که بابت تحویل خودرو از خریداران دریافت کرده صرف چه اقداماتی کرده است که اکنون باید با آگهی فروش فوری و پیش‌فروش به دنبال جذب نقدینگی باشد؟

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون سایپا به‌طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کند که طی ۲۶ روز کاری نزدیک به ۴۰ هزار خودرو تولید می‌کند که به دلیل نبود قطعات در انبارها خاک می‌خورند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر: 412781 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین