پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
رویا گستری، متخصص پوست و مو ، درباره علل ریزش مو اظهار کرد: این نوع عارضه معمولا افراد را تا قبل از سی سالگی درگیر خود می‌کند. البته ریزش مو و یا طاسی در سنین نوجوانی بیشتر اتفاق می‌افتد.

شعارسال: یک متخصص پوست و مو گفت: اگر ریزش مو به علت بیماری‌های خاصی اتفاق افتاده باشد تا حدودی می‌توان آن را درمان کرد.

رویا گستری، متخصص پوست و مو ، درباره علل ریزش مو اظهار کرد: این نوع عارضه معمولا افراد را تا قبل از سی سالگی درگیر خود می‌کند. البته ریزش مو و یا طاسی در سنین نوجوانی بیشتر اتفاق می‌افتد.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: یکی از علل اصلی این نوع بیماری، اختلالاتی است که در غده تیروئید اتفاق می‌افتد. پرکاری یا کم کاری تیروئید موجب ریزش مو می‌شود البته یک عامل دیگر این عارضه کاهش استروژن است که بسیاری از خانم‌ها در دوران یائسگی به آن دچار می‌شوند.

او ادامه داد: این اختلال ریزش در آقایان هم ممکن است به دلیل وراثت و تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد البته خانم‌ها هم بعد از بارداری یا قبل آن به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است دچار این عارضه شوند.

این متخصص پوست و مو درباره علائم و نشانه‌های این نوع عارضه گفت: خیلی از دارو‌ها منجر به ریزش مو می‌شوند. استرس و اضطراب می‌تواند زمینه‌ای برای نشان دادن نشانه‌های این عارضه باشند. استفاده زیاد از سیگار به خصوص در آقایان باعث ریزش مو می‌شود.

او درباره راه‌های درمان ریزش مو گفت: این عارضه اگر ارثی باشد نمی‌توان گفت قطعا درمان می‌شود، اما اگر به دلایل دیگری توسط بیماری‌های خاصی اتفاق افتاده باشد تا حدودی می‌توان رفع کرد. فرد مبتلا بهتر است از مواد غذایی استفاده کند که حاوی آهن باشد مانند گوشت گوساله، ماهی، سبزیجات سبز، حبوبات و غلات؛ این غذا‌ها را به همراه غذا‌هایی که ویتامین C دارند، مصرف کنید تا آهن آن‌ها به خوبی جذب شود.

گستری در پایان تاکید کرد: خانم‌ یا آقا فرقی ندارد، روزانه باید قرص آهن یا موادی که حاوی آهن باشد، مصرف شود. اگر قصد دارید از مکمل‌های آهن استفاده کنید حتما پیش از مصرف با پزشک خود هماهنگ کنید. از وسایلی که باعث افزایش حرارت مو‌ها می‌شوند، استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید و تا حد امکان از اتوی مو دوری کنید. مو‌ها را تا دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ نرمال خود رنگ نکنید. زیرا برای روشن کردن مو‌ها مواد شیمیایی زیادی مصرف می‌شود که می‌تواند آسیب بیشتری به مو وارد کند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 8 شهریور1398،کدخبر:7050976 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین