پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۳۰۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز تاسف از اینکه توجه لازم به کارگر را شاهد نیستیم، گفت: در اقتصاد مبتنی بر دلالی و رانت هرگز جایی برای نیروی انسانی وجود ندارد و ارزش پول از انسان بیشتر است.
شعارسال: شمش‌الله شریعت‌نژاد، کارگران را قشر تاثیرگذار جامعه دانست که در یک اقتصاد پویا ابزار کمک به دولت و کشور هستند. او گفت: اقتصاد سالم و فعال که رانت و فساد در آن بی‌تاثیر باشد، بر کار و کارگر تکیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه سالمی به کار و کارگر وجود داشته باشد، گفت: مسولان باید خودشان را به جای کارگر قرار دهند. وقتی برای کارگران حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی تعیین می‌کنند باید ببینند که آیا خودشان می‌توانند با این حقوق زندگی کنند؟

نماینده تنکابن در مجلس با تاکید بر اینکه برای سالم‌سازی اقتصاد کشور باید مسیر را سالم‌سازی کرد، گفت: در کشوری که اقتصاد دلالی، بسیار پردرآمدتر و بی‌دردسرتر از اقتصاد تولیدی است، چه انتظاری داریم که قدر کارگر دانسته شود و نیروهای مولد در صدر قرار بگیرند؟

وی با ابراز تاسف از اینکه ریل‌گذاری اقتصاد کشور به سوی دلالی است، گفت: اگرچه بارها بر اقتصاد مبتنی بر تولید تاکید شده و مقام معظم رهبری بارها بر رونق تولید و توجه به توان داخلی تاکید کرده‌اند، اما آنچه در دادسراهای کشور شاهد هستیم و روند دستگیری مسئولان متخلف و اختلاس‌گر نشان می‌دهد که اقتصاد ما مبتنی بر تولید نیست.

شریعت‌نژاد در پاسخ به اینکه مجلس برای کارگران چه کاری انجام داده و چه مصوباتی داشته است، گفت: مجلس محل قانونگذاری است و آنچه مصوب می‌کنیم برای از بین بردن موانع تولید و اشتغالزایی است اما چکار کنیم که مجریان سلیقه‌ای کار می‌کنند و مدتهاست قوانین را بنابر سلیقه خودشان اجرا می‌کنند.

وی نتیجه اجرای سلیقه‌ای قانون را رشد بیکاری و بحران‌های صنعتی و کشاورزی دانست و گفت: آیا تاکنون هیچ قانونی را شاهد بوده‌ایم که به موقع و دقیق اجرا شود؟ اگر قانون به موقع و دقیق اجرا شود آنگاه می‌توانیم اشکالاتش را بررسی و رفع کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت: تقریبا معادل همین عدد را شورای عالی کار برای کارگران تصویب کرد اما به راستی این افزایش پاسخگوی نیازهای کارگران متناسب با افزایش تورم بوده است؟

شریعت‌نژاد با اشاره به آمارهای تورم که از سوی دستگاه‌های متولی اعلام شده، گفت: آمارها بیانگر آن است که هنوز افزایش حقوق و دستمزد کارگران هیچ برابری با نرخ‌های موجود در بازار ندارد. قیمت‌ها رشد سرسام‌آوری داشته و این اعداد نشان می‌دهد مصوبات هرگز کارگشا نبوده زیرا همواره تورم و گرانی یک قدم جلوتر از مصوبات حمایتی هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 ، کدخبر: 805085 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین