پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۰۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدیدی چهار ساعته از رسانه های تحت پوشش این دانشگاه و مرکز رسانه و نشر علمی، ضمن تاکید بر تحول گرایی در دانشگاه آزاد ،خواهان ماموریت یابی جدید رسانه های تحت پوشش و همراستایی آنها با رسالت های پیش رو و آتی دانشگاه شد. وی بیان داشت که، با سیر تحولی دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت رسانه‌های این دانشگاه نیز تغییر یافته و باید در مسیر نوگرایی قرار گیرد
شعار سال:  دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر یکشنبه با حضور در مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از تحریریه روزنامه «فرهیختگان» و خبرگزاری‌های «ایسکانیوز» و «آنا» بازدید کرد.

بازدید از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) اولین برنامه حضور چهار ساعته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه بود. دکتر طهرانچی پس از دیدار و گفت‌وگو با خبرنگاران و اعضای تحریریه ایسکانیوز، از قسمت اول برنامه «درنگ» که با شعار دریچه‌ای به حیات طیبه و پادکست «علم برای همه» که با محوریت آموزش ژورنالیسم علمی تولید شده، دیدن کرد و توصیه‌هایی درباره فعالیت ایسکانیوز در راستای استفاده از توان عظیم جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و تبدیل محیط آموزشی دانشجویان به محیط شغلی حرفه‌ای در عرصه رسانه ، ارایه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی پلی بین فعالیت آماتوری و کار حرفه‌ای دانشجویان است.» دکتر طهرانچی توصیه و پیشنهادهایی درباره فعالیت برنامه «متن و حاشیه» در سال دوم فعالیت این برنامه تصویری ارائه کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازدید از ایسکانیوز به طبقه چهارم ساختمان مرکز رسانه رفت و با اعضای تحریریه خبرگزاری آنا به گفت‌وگو پرداخت.

دکتر طهرانچی پس از استماع سخنان نماینده خبرنگاران درباره مشکلات، کاستی‌ها و پیشنهادهای اعضای تحریریه خبرگزاری آنا، گزارشی از وضعیت این خبرگزاری و توصیه‌هایی درباره رویکرد خبرگزاری آنا ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و در گذشته تدبیری اندیشیده شد که این دانشگاه صاحب خبرگزاری و روزنامه باشد، اما با سیر تحولی دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت رسانه‌های این دانشگاه نیز تغییر یافته و باید در مسیر نوگرایی قرار گیرد.»

وی با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای به اندازه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دسترسی به شبکه علمی ندارد، گفت: «گاهی به ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، مزیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه توجه نمی‌شود؛ در صورتی‌ که برخورداری از این موارد وجه تمایز رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با سایر رسانه‌هاست و دو خبرگزاری‌ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در کمترین زمان پوشش خبری، ارائه گزارش و تحلیل از رویدادها داشته باشند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه آنکه به یک شبکه دانشگاهی گسترده و 375 مجله دانشجویی متصل هستند، رسانه باید خبرنگارساز باشد و با استفاده از بدنه پرتوان 59 هزار نفری دانشجوی دکتری، 100 هزار نفری دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 300 هزار نفری دانشجوی کارشناسی‌ارشد این دانشگاه جریان‌سازی کند. ما رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان ارگان علم ایران می‌شناسیم، نه ارگان این دانشگاه.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توان رسانه‌های این دانشگاه اظهار داشت: «در گذشته محیط آموزشی و محیط شغلی کاملا از هم فاصله داشتند، اما امروزه محیط شغلی خود را به محیط آموزشی نزدیک کرده و اساسا دانشجویان کار حرفه‌ای خود را در محیط شغلی که توسط دانشگاه فراهم شده است، آغاز می‌کنند. بنابراین همان‌طور که مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان محیط شغلی دانشجویان در محیط آموزشی آنان محسوب می‌شود، رسانه‌های دانشگاه نیز محیط شغلی فعالان و علاقه‌مندان این عرصه است.»

او در این رابطه افزود: «نگاه تحولی ما به دانشگاه به‌عنوان محیط آموزشی است که بتواند اشتغال حرفه‌ای دانشجویان در کنار محیط آماتوری را مهیا کند. با توجه به این هدف دانشجویان باید به ایسکانیوز بیایند و کارهای چند رسانه‌ای علمی انجام دهند. آموزش و مهارت آموزش رسانه‌ای در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... توسط خبرگزاری آنا و خبرگزاری مکتوب هم از سوی روزنامه فرهیختگان به دانشجویان ارائه خواهد شد تا دانشجویان بتوانند پس از مهارت آموزش در این محیط‌ها جذب محیط شغلی حرفه‌ای شوند.»

دکتر طهرانچی همچنین در نشست با مجتبی توانگر، رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی خلفی‌زاده، سرپرست خبرگزاری آنا و ایسکانیوز با استقبال از انتخاب شعار «دیده‌بان پیشرفت علمی ایران» برای خبرگزاری آنا به مدیران این خبرگزاری تاکید کرد که در انتشار دستاوردهای علمی مراقب اصالت اخبار باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از بخش‌های مختلف تحریریه روزنامه «فرهیختگان» بازدید و با دبیران و خبرنگاران سرویس‌های این روزنامه به صورت مفصل گفت‌وگو و پیشنهادهایی برای پرداختن به سوژ‌ه‌های تحلیلی در حوزه‌های مختلف ارائه کرد. در این دیدار اعضای تحریریه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به بیان مسائل و پیشنهادهای خود پرداختند. بازدید از تحریریه شهید هادی باغبانی آخرین برنامه حضور دکتر طهرانچی در ساختمان مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398، کدخبر: 30696 ، www.fdn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و در گذشته تدبیری اندیشیده شد که این دانشگاه صاحب خبرگزاری و روزنامه باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
رسالت پول بده مدرک بگیر دانشگاه آزاد اسلامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین