پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات از تهیه لایحه‌ای در دولت برای حفظ حقوق افراد و حریم خصوصی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید برخی مقررات پیشین حذف شود و حقوق افراد نیاز به چارچوب‌های قانونی دارد که کشور ما فاقد آن است.

شعار سال:وزیر ارتباطات از تهیه لایحه‌ای در دولت برای حفظ حقوق افراد و حریم خصوصی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید برخی مقررات پیشین حذف شود و حقوق افراد نیاز به چارچوب‌های قانونی دارد که کشور ما فاقد آن است.

 محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درخصوص طرح این وزارتخانه برای تعیین چارچوبی برای فضای مجازی و اینکه آیا این طرح به معنای محدودیت محتوایی فضای مجازی خواهد بود یا خیر؟ گفت:‌  ما با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کردیم و این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

وی افزود: چارجوب‌های قانونی مورد نیاز را در قالب 5 لایحه تهیه کرده‌ایم و الان یک لایحه آن در دولت آماده طرح است، 4 لایحه دیگر نیز در مراحل مقدماتی است که ما آن لوایح را با مجلس به اشتراک گذاشتیم. کمیسیون فرهنگی به آن رسیدگی می‌کند که به جمع‌بندی لازم برسد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا محتوا نیز محدودتر خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: خیر محتوا محدود نمی‌شود، بحث، بحث چارچوب‌هاست و الان تجارت به فضای مجازی آمده و نیاز به مقررات دارد، حمل و نقل هم به فضای مجازی آمده و همه این‌ها نیاز به مقررات جدید دارند. باید برخی مقررات پیشین حذف شود و حقوق افراد در فضای مجازی و مسائل این چنین نیاز به چارچوب‌های قانونی دارد که کشور ما فاقد آن است.

آذری‌جهرمی ادامه داد: رسانه‌های ما در فضای مجازی نیاز به یک سری آزادی عمل‌هایی دارند که متناسب با شیوه سنتی با آن برخورد می‌شود، این چارچوب کلی فضای مجازی است ما در حدود مسائل حقوقی و زیرساختی فضای مجازی 5 لایحه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشگاه قضایی آماده کرده بودیم، یک طرح از این 5 طرح را که درخصوص حقوق افراد و حریم خصوصی است،  به دولت ارسال کرده‌ایم که الان آماده طرح در دولت است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:13شهریور1398،کدخبر:2090536،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین