پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
یک خبرنگار حین مطالعه اسناد غیرمحرمانه وزارت دفاع آمریکا به‌طور اتفاقی دریافت، یک هنگ نظامیان آمریکایی در کشور استونی در همسایگی روسیه مستقر هستند. یک خبرنگار با مطالعه اسناد غیرمحرمانه وزارت دفاع آمریکا به‌طور اتفاقی دریافت که سربازان این کشور در پایگاهی نظامی در استونی مستقر هستند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گرچه در این اسناد تلاش شده بود پایگاه آمریکایی را «ساختمان تمرین و عملیات نامشخص» عنوان کند اما موقعیت جغرافیایی آن مورد مخفی‌کاری قرار نگرفته بود.

شعار سال: یک خبرنگار با مطالعه اسناد غیرمحرمانه وزارت دفاع آمریکا به‌طور اتفاقی دریافت که سربازان این کشور در پایگاهی نظامی در استونی مستقر هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گرچه در این اسناد تلاش شده بود پایگاه آمریکایی را «ساختمان تمرین و عملیات نامشخص» عنوان کند اما موقعیت جغرافیایی آن مورد مخفی‌کاری قرار نگرفته بود.

این در حالی است که آمریکا تاکنون حضور نظامیانش در استونی، کشوری در مجاورت مرزهای شمال غربی روسیه را محرمانه نگه داشته است.

طبق این اسناد وزارت دفاع آمریکا، مقدار ۱۵.۷ میلیون دلار جهت توسعه پایگاهی نظامی در استونی تخصیص یافته بود تا صرف ساختن تعدادی ساختمان نظیر سربازخانه، اسلحه‌خانه و محلی برای تمیز کردن سلاح‌ها شود.

خبرنگاران رسانه محلی «ای‌ای‌آر» در استونی توانستند موقعیت جغرافیایی پایگاه ذکر شده در این اسناد را پیدا کنند که طبق گزارش‌ها یک هنگ از نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

این رسانه به نقل از «کوین استرینگر» از فرماندهان ارتش آمریکا، اعلام کرد این پایگاه در سال ۲۰۱۴ و پس از تیره شدن روابط میان روسیه و همسایه‌های غربی‌اش تأسیس شد.

این اولین باری نیست که موقعیت پایگاه‌های محرمانه آمریکا به طور اتفاقی افشا می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ یک نرم‌افزار محبوب در میان افراد بدنساز که مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند بود و موقعیت مکانی آن‌ها را نشان می‌داد، نقشه نقاط دارای بیشترین تراکم تعداد کاربران فعال بدنساز را منتشر کرد.

با وجود این‌که برخی از این نقاط بر روی مکان‌های ورزشی منطبق بودند، برخی از آن‌ها در مناطق غیرمسکونی و دور افتاده واقع شده بودند. در نهایت مشخص شد در این نقاط از نقشه، پایگاه‌های نظامی قرار گرفته‌اند که سربازان آمریکایی در آن‌ها حضور دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری همشهری آنلاین ، تاریخ انتشار 14 شهریور 98، کد خبر: 454039، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
سیاست های آمریکا بسیار غیر قابل پیش بینی می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین