پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
برای حل بحران تیراندازی در آمریکا قانون هرگز تغییر نمی کند بلکه تجهیزات جدیدی برای فروش وارد بازار می شود.

شعار سال: تابستان یکی از داغ‌ترین ماه‌ها در میزان تیراندازی‌ها در آمریکا بود. الپاسو، دیتون و تیراندازی اخیر در میدلند تگزاس از نمونه‌های اخیر کشته‌ و زخمی شدن صدها بی‌گناه بوسیله‌های سلاح‌های گرم در آمریکاست.

مقامات آمریکایی طبق معمول از به عهده‌ گرفتن مسئولیت این اتفاقات طفره رفته و بهانه‌هایی از پیش طراحی شده را بیان می‌کنند.

به همین دلیل، خانواده ها دست به کار شده و با آغاز فصل ثبت نام مدارس و خرید اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان، به سراغ خرید کیف‌های ضد گلوله رفته و شانس خود را برای افزایش امنیت کودکانشان در برابر تیراندازی‌های جمعی احتمالی امتحان می‌ کنند.

افزایش فزاینده تیراندازی‌ها در آمریکا و بی‌اعتنایی عمدی مقامات آمریکایی به این فجایع باعث شده تا برای اولین بار در آمریکا مقامات یک ایالت تصمیم‌ بگیرند تا مدرسه‌ای با امنیت بالا در هنگام تیراندازی طراحی شود. به گفته مقامات ایالت مشیگان قرار است بازسازی یک دبیرستان در شهر فروت‌پورت طوری باشد که در صورت وقوع یک تیراندازی جمعی، دانش‌آموزان بتوانند در نهایت امنیت قرار بگیرد. بودجه ترمیم این مدرسه و تبدیل آن به یک قلعه قرون وسطایی، حدودا 48 میلیون دلار برآورد شده است!

ظاهرا حل معضل تیراندازی‌های جمعی و فائق آمدن به لابی سلاح در آمریکا کار آسانی نیست. این طور که پیش می‌رود، باید منتظر بود تا در ادارات، پارک‌ها، استادیوم‌های ورزشی، پاساژ‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌ها استحکاماتی نصب شود!

لابی سلاح حاضر است تا میلیون‌ها دلار برای بازطراحی این مکان‌ها هزینه شود اما قوانین در این کشور و به طور خاص متمم دوم قانون اساسی، هیچ تغییری نکند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 14 شهریور 98، کد مطلب: 13980614000610: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین