پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
نمایشگاه زنان و تولید ملی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در تهران برنامه‌ریزی شده است؛ دست‌اندرکاران آن می‌گویند فراتر از رویکردهای اقتصادی به دنبال تحقق نگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و نیز خانواده محوری هم در خلال این رویداد بوده‌اند.

شعارسال: نمایشگاه زنان و تولید ملی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در تهران برنامه‌ریزی شده است؛ دست‌اندرکاران آن می‌گویند فراتر از رویکردهای اقتصادی به دنبال تحقق نگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و نیز خانواده محوری هم در خلال این رویداد بوده‌اند.

برگزاری نمایشگاه عرضه تولیدات زنان همواره در اولویت قرار داشته زیرا تولیدات زنان بویژه زنان سرپرست خانوار و نیز دارای معلولیت را عرضه می‌کرده و تداوم برگزاری و استقبال بیشتر از آن، صرفنظر از جنبه های اقتصادی، در زمینه های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز بسیار می‌تواند موثر باشد.

شهرداری تهران در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی که متولی برگزاری این نمایشگاه است تاکید کرده که امسال برگزاری نمایشگاه را غیر از رویکردهای اقتصادی، از جنبه های اجتماعی و فرهنگی هم مورد ملاحظه قرار داده است.

منظور از این رویکرد این اعلام شده است که به جای تمرکز بیشتر بر ارائه برندهای اقتصادی خاص و توجه صرف به مسائل اقتصادی بدون توجه به هویت بانوان کارآفرین، در این نمایشگاه، بانوانی که با رویکرد اجتماعی و فرهنگی کارآفرینی و اشتغالزایی می‌کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند و زمینه حضورشان فراهم می‌شود.

همچنین برگزاری این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه عطر سیب ویژه عرضه تولیدات فرهنگی و مذهبی مورد نیاز هیات های عزاداری حال و هوای دیگری به نمایشگاه زنان داده و نیز سبب تقویت حضور در این نمایشگاه نیز شده است.

این دو نمایشگاه که از پنجم شهریور در بوستان گفت و گو شهر تهران گشایش یافته تا ۱۱ ماه جاری دایر و پذیرای علاقه مندان است.

باتوجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان و تولید ملی که با رویکرد حمایت از بانوان بویژه سرپرستان خانوار دایر می‌شود به سراغ مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به عنوان بانی این نمایشگاه رفتهایم تا از جزییات بیشتر آن جویا شویم.

توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در دوره جدید

زهرا بهروز آذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه پیشتر تنها رویکرد اقتصادی را دنبال می‌کرد اما در دوره جدید مدیریت شهری، رویکردهای اجتماعی و فرهنگی هم به آن اضافه شده است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی را معرفی توانمندی‌های زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و دارای معلولیت و نیز ترویج فعالیت‌های کارآفرینان اجتماعی عنوان کرد که از طریق نوآوری و ایجاد کسب و کار به حل مسائل اجتماعی می‌پردازند.

همزمانی با عطر سیب

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به همزمانی پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با هفدهمین نمایشگاه عطر سیب به مناسبت ماه محرم گفت: با توجه به نظام ارزشی جامعه، باور و اعتقاد شهروندان به اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع)، شهروندان علاقه‌مند هستند که نشانی از ماه محرم و اهل بیت(ع) را در منازل خود داشته باشند.

بهروزآذر افزود: بر این اساس سعی شده با رویکرد خانواده‌محوری، بازدیدکنندگان نمایشگاه زنان و تولید ملی ضمن حضور در نمایشگاه عطر سیب و آشنایی با فضای فرهنگی به کالاهای فرهنگی مرتبط با محرم مانند پوشاک، پرچم و تجهیزات هیات‌های مذهبی نیز دسترسی پیدا کنند.

راسته فرصت‌ها

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره بخش‌های پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز گفت: راسته «فرصت‌ها» از جمله بخش‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود که امسال به پنج غرفه اختصاص یافته است.

وی از جمله اهداف راسته فرصت‌ها را معرفی محصولاتی برشمرد که نوآوری‌های ویژه‌ای در نوع کالا، شیوه تولید و نوع منابع تولیدی دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران آشنانبودن با سلیقه بازار و دور بودن از فضاهای نوآورانه را از مشکلات افراد فعال در کسب و کارهای خرد عنوان کرد و افزود: با برپایی راسته فرصت‌ها سعی شده الگوهای موفق را به این افراد معرفی کنیم تا ‌آنان بتوانند با الگوبرداری، سلیقه بازار را تشخیص دهند و در تولید محصولشان موفق‌تر باشند.

اختصاص ۱۵۰ فضای فروش به زنان

بهروزآذر در ادامه با اشاره به اختصاص حدود ۱۵۰ فضای فروش در پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهارداشت: در این دوره علاوه بر ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار، بانوان زیرمجموعه مراکز کوثر ( فضاهای شهری که برای توسعه اشتغال بانوان به کارآفرینان بانو اختصاص یافته)، صاحبان کسب و کارهای خُرد و خانگی، دارای معلولیت و کارآفرینان در حوزه‌های پوشاک، صنایع دستی همچون سفال، گلیم‌بافی، کاموابافی، شیشه گری و چرم، ۳۰ شرکت رسمی که اکثر کارکنان آنان بانوان هستند، حضور دارند.

غرفه رایگان برای سیل‌زدگان گلستان

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: همچنین در پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی ۴۰ غرفه به صورت رایگان برای ایجاد فرصت برابر به منظور ارائه محصولات مددجویان بهزیستی و ۱۵ غرفه به هموطنان سیل‌زده استان گلستان که مهارت‌هایی مانند پارچه بافی، گلیم بافی و عروسک سازی دارند، اختصاص داده شده است.

وی، فعالیت بانوان در واحدهای تجاری، داشتن محصولات محیط زیستی و محصولات مرتبط با حل مسائل اجتماعی را از اولویت‌های حضور در نمایشگاه زنان و تولید ملی عنوان کرد و افزود: هدف شهرداری تهران در این نمایشگاه این است که فرصت‌ها را در اختیار افرادی بگذارد که امکان دسترسی برای عرضه محصولاتشان ندارند.

بهروزآذر، کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی از جمله گلدوزی، قلاب‌بافی، شیوه‌های نوین طراحی محصول، تکنیک‌های فروش، بازاریابی، شیوه‌های حسابداری‌های خرد برای کسب و کارهای خرد و کوچک، دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان تعزیرات با موضوع های نحوه و چگونه خرید محصول، تشخیص کالاهای تقلبی و کالاهای قاچاق و شیوه‌های احراز سلامت خرید و آموزش‌های عمومی ایمنی آتش نشانی را از برنامه‌های جنبی پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برشمرد.

نشان کارآفرین اجتماعی

وی درباره اهدای نشان کارآفرین اجتماعی نیز اظهارداشت: این نشان سال گذشته به برگزیدگان اهدا شد و با توجه به برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در دو دوره در سال، قرار است سالی یک بار این نشان اهدا شود.

 علاقه مندان برای حضور در پانزدهیمن نمایشگاه زنان و تولید ملی و هفدهمین نمایشگاه عطر سیب می توانند از طریق نشانی کوی نصر(گیشا)، انتهای خیابان پیروزی شرقی، بوستان گفت و گو اقدام کنند؛ این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ میزبان شهروندان است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار:10  شهریور1398،کدخبر: 83460451،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
کمک های اقتصادی به این زنان که بسیاری از آن ها سرپرست خانوار نیز هستند مسئله قابل پیگیری هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین