پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس به برخی از انتصابات سفارشی در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که برخی از انتصابات به فرموده بعضی از کسانی است که ظاهرا هیچ سمتی در دولت ندارند ولی باطنا کلید عزل و نصب ها در دست آن هاست و این مسئله به نظام اداری کشور آسیب زده است.
شعار سال:سلیمی‌ به انتصابات سفارشی در سیستم های بانکی اشاره کرد و گفت: معتقدم قوه قضائیه باید اتفاقاتی که سیستم های بانکی رخ داده است مثل بانک سرمایه، به سراغ کسانی برود که برخی اشخاص متبوع شان را چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم منصوب کرده اند.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس  به برخی از انتصابات سفارشی در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که برخی از انتصابات به فرموده بعضی از کسانی است که ظاهرا هیچ سمتی در دولت ندارند ولی باطنا کلید عزل و نصب ها در دست آن هاست و این مسئله به نظام اداری کشور آسیب زده است.

وی تصریح کرد: معتقدم قوه قضائیه باید اتفاقاتی که سیستم های بانکی رخ داده است مثل بانک سرمایه، به سراغ کسانی برود که برخی اشخاص متبوع شان را چه به صورت مستقیم منصوب کرده اند و چه به صورت غیر مستقیم. غیر مستقیم یعنی اشخاصی با هر کیفیتی از طریق اعمال نفوذ و با سوء استفاده از موقعیت شان و البته با فشار نفرات خود را بعنوان مدیر عامل برخی از سیستم های بانکی و نظام پولی منصوب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه انتصابات سفارشی در نظام بانکی بخشی از فسادهای نظام بانکداری است، افزود: در موضوع، مناطق آزاد، مدیرعامل شرکت های بزرگ و همچنین کارخانجات بزرگ نیز انتصابات سفارشی و رانتی مشاهده می شود.

سلیمی به انتصاب نامشروع برخی از استانداران در دولت اشاره کرد و اذعان داشت: درست است که استاندار ها از دولت رای گرفتند اما برخی شان با شرط و شروط انتصاب شده اند؛ برخی از معاونین وزرا و استانداران نیز با اذن افراد منصوب شده سفارشی به کار خود ادامه می‌دهند و سیاست های آن ها را دنبال می کنند.

وی به لزوم سامان بخشیدن به این وضعیت اشاره کرد و گفت: انتصابات سفارشی در نظام مالی و سیستم بانکی باید سامان پیدا کند، زیرا به کشور آسیب می زند. بانک ها و شرکت ها و کارخانجات خودشان مجمع عمومی دارند چرا آقایان نزدیک به دولت اجازه نمی دهند روال عادی انتصابات صورت بگیرد؟ باید انتصاب و انتخاب اعضای هیئت مدیره در مسیر و ریل خودش انجام شود.

نماینده مردم‌محلات در مجلس به انتصابات در شرکت های شستا هم اشاره کرد و گفت: در شستا کجا روال عادی طی شده است؟ هر تیمی می آید، تیم قبلی را پاک سازی می کند و می رود؛ متاسفانه در دولت ها کارهای تخصصی به دست افراد سیاسی افتاده است و این افراد کاربلد نیستند و ضربه های مالی سنگینی به مجموعه ها تحمیل می کنند که این مسئله به هدر دادن بیت المال منجر می شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید به حیاط خلوت آقایان ورود پیدا کند بیان داشت: این هیاهویی که برخی از افراد می کنند نیز بخاطر آن است که قوه قضائیه به حریم آقایان ورود نکرده و آرامش حیاط خلوتشان را به هم نزند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات غیر قانونی و تخصیص ارز دولتی به عده ای خاص اشاره کرد و عنوان کرد: قوه قضائیه باید بررسی کند و ببیند که سر منشأ این تصمیمات چه کسانی هستند؛ مثلا در موضوع تخصیص ارز جهت دارو و برخی اقلام دیگر باید دید که چه کسانی در پشت پرده این ماجرا هستند. هزاران هزار میلیارد تومان از بیت المال را به عده ای خاص دادند و به خارج از کشور رفت و نیاوردند.

سلیمی در پاسخ به این سوال که "تا چه زمانی باید شاهد دخالت در انتصابات در سیستم های بانکی باشیم؟" گفت: باید شخص رئیس جمهور جلوی این مسائل را بگیرد، البته این موضوع تنها مربوط به دولت تدبیر و امید نیست، در دولت آقای هاشمی سنگ بنای این گونه اقدامات گذاشته شد و به برادرش قدرت داد؛ همچنین در دولت اصلاحات نیز خاتمی به برادرش اختیاراتی داد و در دولت احمدی نژاد نیز شاهد چنین اقداماتی بودیم.

وی در تشریح فسادهای این چنینی بیان داشت: متاسفانه برادران رؤسای جمهور شده اند همه کاره کشور؛ مردم به برادران رؤسای جمهور رای نداده اند به رئیس جمهور رای داده اند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:16شهریور1398،کدخبر:1519143،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
دولت که کلا زیر بار هیچ مشکلی نمیره عزل و نصب که موضوع پیش پا افتاده ایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین