پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
خیریه امام رضا (ع) یکی از موسسات خیریه متعلق به همسر محمد باقر قالیباف است که اعضای هیات مدیره آن از جناح‌های مختلف سیاسی هستند. نام محمود سیف (محسن سجادی نیا) همسر سابق شهرزاد میر قلی خان نیز در این خیریه دیده می‌شود.

شعارسال: داود حشمتی روزنامه نگار در صفحه توییتر خود نوشت: «با انتشار گزارش سالانه شهرداری تهران در صحن شورای شهر تهران بار دیگر بحث کمک‌های گا‌ه بی حساب و کتاب شهرداری تهران به موسسه خیریه امام رضا که در آن همسر آقای شهردار هم حضور داشت، نقل محافل است.»

معمولا در معرفی خیریه‌های مقامات یا نزدیکان آنها ابتدا از موسسه زهرا مشیر استخاره یاد می‌شود؛ یکی از دلایل مهم این موضوع این است که این خیریه به شکلی عجیب توانسته چهره‌های سرشناس سیاسی از جناح‌های مختلف را گرد هم جمع کند؛ از صادق خرازی در حزب ندای ایرانیان گرفته تا محمود سیف همسر شهرزاد میرقلی خان!

در گزارش سالانه نوشته شده شهرداری تهران زمین‌هایی در اتوبان همت به این خیریه واگذار کرده است. همچنین در آخرین فقره در دوران قالیباف ۶۰ میلیارد تومان نیز به آن‌ها کمک می‌کند. این درحالی است که همین خیریه در گلریزانی که با حضور بسیاری از شخصیت‌های اقتصادی در زمان قالیباف در برج میلاد برگزار کرد، نتوانست بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری کند. ‏آنهم با پشتوانه نام‌هایی چون دکتر سمیعی و حضور افرادی، چون حاج عباس ایروانی که در صنعت قطعه‌سازی خودرو‌ها از مهمترین برند‌ها را در اختیار دارد.

اردیبهشت ۹۲ سایت مشرق نیوز در گزارشی درباره تیم سیاست خارجی قالیباف از صادق خرازی به عنوان یکی از مشاوران شهردار تهران نام برده بود اما بعدا اعضای حزب ندای ایرانیان سعی کردند این دوران را از رزومه رهبر معنوی خود حذف کنند. ‏براساس اسناد موجود در روزنامه رسمی سید محمد صادق خرازی از سال ۸۹ عضو هیات امنای خیریه امام رضا است. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۶ آبان ۹۵ رسما اعلام کرد که صادق خرازی رئیس هیات امناء این خیریه است. ‏در کنار او در اسناد نام یک خرازی دیگر با نام «محمد حسین میثمی خرازی» به چشم می‌خورد که از نام‌های مهم دیگر هیات مدیره خیره امام رضاست. همچنین باید به «فرهاد یعقوبی قزوین» اشاره کرد که در واقع از افراد نزدیک به قالیباف است که نامش در شرکت‌های مانند صنعتی و بازرگانی آوای شرق توس، رنگین کمان تابان خلیج فارس، توسعه سرمایه گذاری صدف آمده است. فرهاد یعقوبی قزوینی سال‌ها قبل وقتی قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود، معاون هماهنگی در نیروی انتظامی تهران بزرگ بود.

‏جالب‌تر اینکه در هیات مدیره شرکت آوای شرق توس نام محسن سجادی نیا (با نام شناخته شده محمود سیف همسر سابق شهرزاد میرقلی خان که آملی لاریجانی نام او را اخیرا مطرح کرده است) را به نمایندگی از شرکت نوین تجارت مبین آرکا می‌توان دید که در تاریخ ۵ مهر ۹۷ وی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده است. ‏در کنار او در همین شرکت به نام محمد‌ امین سیف بر می‌خوریم که از قضا نام فامیلش با نام فامیل قبلی و اصلی سجادی نیا (محمود سیف) یکسان است. این فرد هم در شرکت آوای توس شرق عضو هیات مدیره است. ‏همچنین او در شرکت‌های گروه بین‌المللی توسعه تجارت وحدت، گروه توسعه اقتصاد آرکا، سیستم‌های الکترونیک بانکی ناراتک، نماسازه آرکا، سینا تجارت قائم، صنایع پیشرو تک پارسیان حضور دارد. ‏علاوه بر یعقوبی، عباس ایروانی مدیر برند «عظام» در هیات مدیره خیریه امام رضا حضور دارد. او نیز در حوزه تولید قطعات خودرو و یک شرکت ساختمان از بزرگان این اصناف به شمار می‌رود.

‏زهرا سادات مشیر استخاره همسر محمد باقر قالیباف عضو اصلی خیریه است که نام او هم در مجموعه‌های زیر ثبت است: هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۳ و شرکت (موسسه) اتحادیه جهانی زنان مسلمان.

‏در شرکت (موسسه) اتحادیه جهانی زنان مسلمان مشیر استخاره او به همراه دختر آیت الله خزعلی (انسیه خزعلی) و صدیقه مهدوی کنی به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند. زهرا مشیر استخاره در یک شرکت دیگر هم حضور دارد که البته با بررسی اینترنتی نمی‌توان فهمید کار آن چیست؛ نام این شرکت پیام سلامت پاسارگاد است.

‏در شرکت پیام سلامت پاسارگاد نام افراد زیر دیده می‌شود: محمود بیگلر، سید محمدعلی مشیر استخاره (از نزدیکان همسرقالیباف است)، سید مهدی تشکری هاشمی، فاطمه غفور نیا، مصطفی غفاری، مهدی کدخدا زاده اصل، محمدحسین رضائی، زهرا سادات مشیر استخاره و معصومه آباد . معصومه آباد زمانی که عضو شورای شهر تهران بود درباره این خیریه گفته بود سال ۹۰ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار غیر نقدی به این موسسه پرداخت شد و پس از آن نیز کمک ۲۵ میلیارد تومانی را برای ساخت بیمارستان دریافت کردیم.

رحمت الله حافظی نیز زمانی گفته بود از سال ۹۱ به این خیریه کمک می‌شود اما معلوم نیست این کمک‌ها برای چه کسی است و چگونه هزینه می‌شود و باید این موارد مشخص شود. ‏محل این شرکت در همان ساختمانی است که تاکنون گفته می‌شد با پول‌های خیریه در حال ساخت بیمارستان مغز و اعصاب است. آدرس این شرکت در اسناد رسمی اینگونه آمده: شهرک شهید باقری، بهارستان، بلوار پرفسور مجید سمیعی، ساختمان پروژه بیمارستان دکترسمیعی، بیمارستان مغز و اعصاب، طبقه همکف‏حوزه فعالیت این شرکت نامعلوم است و مشخص نیست چه کار‌هایی انجام می‌دهد؟ این شرکت با مسئولیت محدود چگونه است که اعضای آن از جمله آقای هاشمی تشکری سهم الشراکه خود را به دانشگاه پزشکی واگذار کردند؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 16 شهریور 1398 ، کدخبر: 187485 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: مجمع خیرین قالیبافی ، محمدباقر قالیباف ، داود حشمتی ، گزارش سالانه شهرداری تهران ، موسسه خیریه امام رضا ، کمک شهرداری به موسسه خیریه امام رضا ، کمک قالیباف به موسسه خیریه امام رضا ، همسر قالیباف ، صادق خرازی ، محمد حسین میثمی خرازی ، فرهاد یعقوبی قزوین ، شعار سال 98 ، نامگذاری سال 98 ، رونق تولید ، سیف و خرازی در مجمع خیرین قالیباف ، پیوندهای محکم سیاسی در راه‌اندازی موسسات خیریه ، همسر شهرزاد میر قلی خان ، محسن سجادی نیا ، راه اندازی خیریه سیاسیون ، داود حشمتی روزنامه نگار ، خیریه‌های مقامات یا نزدیکان آنها ، حاج عباس ایروانی ، سید محمد صادق خرازی عضو هیات امنای خیریه امام رضا ار سال 89 ، معاون هماهنگی در نیروی انتظامی تهران بزرگ ، فرهاد یعقوبی قزوین معاون هماهنگی در نیروی انتظامی تهران بزرگ ، آوای شرق توس ، رنگین کمان تابان خلیج فارس ، توسعه سرمایه گذاری صدف ، شرکت نوین تجارت مبین آرکا ، سیستم‌های الکترونیک بانکی ناراتک ، صنایع پیشرو تک پارسیان ، اتحادیه جهانی زنان مسلمان ، انسیه خزعلی و اتحادیه جهانی زنان مسلمان ، همسر سابق شهرزاد میرقلی خان
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
یه عوضی که اسمش تو این خبر هم اومده سال ۸۵ وقتی تنها ۲۷ سالم بود، همه سرمایه منو به فنا داد. حالا خیر شده بی همه چیز .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
واقعا واقعا برای من جای سواله که ،کشور ینقدر بی در و پیکره که هر کس بتونه هر کاری بکنه؟ یا اینکه همه این موارد غلو و شائبه است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین