پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
دادگاه کیفری مکه با صدور رای اولیه در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مکه که منجر به کشته شدن ۱۰۷ حاجی شد ، عاملان این حادثه و شرکت پیمانکاری "بن لادن" را تبرئه کرد.

شعارسال: دادگاه کیفری مکه با صدور رای اولیه در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مکه که منجر به کشته شدن ۱۰۷ حاجی شد ، عاملان این حادثه و شرکت پیمانکاری "بن لادن" را تبرئه کرد.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روزنامه "المدینه" عربستان سعودی، دادگاه کیفری مکه مکرمه در عربستان سعودی با صدور رای اولیه خود همه متهمین این قضیه به ویژه شرکت بن لادن را تبرئه کرده است.

این دادگاه مدعی شده که مسئولیت این حادثه برعهده هیچ یک از متهمین نیست زیرا قصور شرکت بن لادن یا دیگر متهمین در این حادثه ثابت نشده است بنابراین از این پس نیاز نیست این شرکت یا دیگر متهمین مبالغی را به عنوان دیه به خانواده قربانیان بپردازند.

دادگاه کیفری مکه اعلام کرده است که پنجشنبه هفته آینده حکم اولیه به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می شود.

پیش تر همین دادگاه چند متهم وابسته به شرکت بن لادن را تبرئه کرده بود.

گروه ساخت و ساز بن لادن که متعلق به خانواده اسامه بن لادن سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده می باشد در ابتدا مسئول این حادثه معرفی شده بود اما هم اکنون با تبرئه همه متهمین، آب و هوا عامل این حادثه معرفی شده و دولت سعودی از مسئولیت این حادثه خونبار شانه خالی کرده است.

۱۱ سپتامبر (شهریور/مهر) ۲۰۱۵، کمی قبل از شروع مراسم حج، جرثقیلی در مسجد الحرام سقوط کرد که براثر این حادثه دستکم ۱۰۷ زائر کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 ، کدخبر:687787 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین